Varierende Hardstyle Bassdrum

Tip voor jullie allen:

Het pitchen is makkelijker VEEL makkelijker dan jullie denken :)
Doe niet zo moeilijk en wat zou makkelijkste zijn wat je kan bedenken (zonder de punch mee te pitchen).

Hier op het forum het antwoord vragen? :P

nee..

Nja misschien idd de punch eraf knippen en dan alleen je tail pitchen in je piano roll en de afgeknipte punch mee laten lopen (zonder te pitchen natuurlijk..) als je dat bedoelt?
Heb het geloof ik wel eens geprobeert en zal toen wel niet gelukt zijn :/

EDIT: ownee dat werkt ook niet, word de tail weer kort.

Tip voor jullie allen:

Het pitchen is makkelijker VEEL makkelijker dan jullie denken :)
Doe niet zo moeilijk en wat zou makkelijkste zijn wat je kan bedenken (zonder de punch mee te pitchen).
Wat ik voor het laatst heb gedaan is het volgende (geen idee of dat dé manier is hoor..):
1) De kick bouncen, en importeren
2) Deze 2 keer extra bouncen en weer importeren op aparte audio sporen
3) Ene van deze twee omhoog pitchen (zonder de tok mee te pakken)
4) Andere omlaag pitchen, zodat ik nu 3 tonen heb: Lage kick, normale kick, hoge kick
5) Aparte EQ erop en eventueel opnieuw bouncen, bij aanpassingen
6) Deze 3 in de sampler laden en toewijzen aan 3 verschillende toetsen/noten
7) Met deze noten een bassline maken.

Het lijkt wel wat omslachtig.. Is dit het ook? :P

Het grote nadeel hieraan is imo, als je aanpassingen doet, je vrijwel alle stappen weer moet herlopen (sowieso vanaf stap 5)

iets nieuws had weer nieuwe inspiratie :D

Heb je de melodie ook zelf bedacht?

---
[Edit]
@ Pitch verhaal.... kennelijk bedoelen jullie de kick melodieën (baslijnen?) en niet het pitch verloop van de kick an sich.
Ik snap al sinds jaar en dag niet waarom sommige mensen hier uren zitten te worstelen met het 'juist' pitchen van kicks via één of andere drum computer plug-in.
Zeker niet wanneer je zelfs weet dat vrijwel alle producers deze uit een synth (plug-in) trekken.
Er zijn zelfs heuse kick synths gemaakt/uitgebracht de afgelopen jaren welke opereren met een normale toonladder (ipv wat buttons/triggers)...denk bijvoorbeeld aan microtonic, hydra en metrum.
Het feit dat men de tock/punch niet mee wil pitchen...ook daar zijn wel 8 makkelijke methode's voor te bedenken (en alles gaan lopen samplen, knippen en plakken is daar zelfs omslachtig bij).

Heb je de melodie ook zelf bedacht?

---
[Edit]
@ Pitch verhaal.... kennelijk bedoelen jullie de kick melodieën (baslijnen?) en niet het pitch verloop van de kick an sich.
Ik snap al sinds jaar en dag niet waarom sommige mensen hier uren zitten te worstelen met het 'juist' pitchen van kicks via één of andere drum computer plug-in.
Zeker niet wanneer je zelfs weet dat vrijwel alle producers deze uit een synth (plug-in) trekken.
Er zijn zelfs heuse kick synths gemaakt/uitgebracht de afgelopen jaren welke opereren met een normale toonladder (ipv wat buttons/triggers)...denk bijvoorbeeld aan microtonic, hydra en metrum.
Het feit dat men de tock/punch niet mee wil pitchen...ook daar zijn wel 8 makkelijke methode's voor te bedenken (en alles gaan lopen samplen, knippen en plakken is daar zelfs omslachtig bij).
Dan ben ik toch wel benieuwd hoe jij dat doet met bijvoorbeeld Drumazon. Die moet je toch wel eerst samplen voordat je daar in toonhoogte mee kunt veranderen?

Haha, kennelijk praat ik chinees...of je kan niet zo goed begrijpend lezen. :)
Om het maar duidelijk te maken: aan mijn kicks komt geen drumazon of drumcomputer te pas. ;)

Haha, kennelijk praat ik chinees...of je kan niet zo goed begrijpend lezen. :)
Begrijpend lezen is nooit mijn sterkste vak geweest ;)
ff serieus; Ik begrijp het serieus niet echt. Wellicht omdat mijn produceer kennis nog niet zó optimaal is

Je Moet niet je overstuurde stuk eruit knippen nee. Wat de truk is, is hem eerst oversturen (mag best heftig) en dan aan de slag met eq en filters (vooral bandpass filters, met veel resonantie).Ik was vergete erbij te zette voor de tail?

Nee okee en uiteindelijk er alles bij zetten kick zelf=(zoals dat filmpje hoefde dat niet meer dus aleenm een effectje):p

Okeee:p kan je er nog meer geluidjes bij de intro toevoegen? of fx synt voller maken?
en de kick?nis dat nog intro rustige introkickje?
Als je hem pitcht, zo doe ik het tenminste, dan pitch je dus alleen het laatste stuk, dus niet de tok/punch en, idd, alleen de tail (zoals zany dus beschrijft in het filmpje van een paar pagina's terug). Dit werkt, nu, voor mij goed.

Ik vond hem juist zelf vrij rommelig, meer geluiden wordt ie denk ik erg chaotisch van. Ga er sowieso wel wat meer variatie in aan brengen, zoals gezegd.
Dit is ook nog niet afgemixt dus voller wordt het sowieso :P
En die kick is uiteraard de 1e kick uit de track, dus dan ga ik niet gelijk full power haha, de latere kicks zijn veel steviger. Maar jij vind hem zelfs te slap voor een mid intro? Weet niet of andere mensen hier ook wat over kunnen zeggen?

Nieuwe ronde. Reversed eruit gehaald. Meer mid bass en Punch iets aangepast.
Ik kan de kraak uit microtonic niet helemaal krijgen zoals ik hem wil. Er moet een afloop in het volume. Volgens mij krijg ik dat alleen voorelkaar door er een WAV van te maken en die te bewerken.

Gaarne feedback

@Kevv1990
Met Drumazon is het heel moeilijk om een zuivere toon te krijgen. Wat je zou kunnen doen is een synth plugin of oscilator een sinus op en gewenste toonhoogte er naast laten lopen. De decay van Drumazon bassdrum helemaal open draaien en dan aan de pitch knop draaien tot die gelijk klinken.

Een C is de pitch knop van Drumazon, Bass Drum ietsje voor het streepje van 2 uur ;)

Goed eigenlijk is het waanzin om zo te klooien, je kunt geen numerieke Hz instellen, tenzij je super nauwkeurig met de muis kan bewegen en daarbij het gehoor van een hond hebt(heel goed dus).
Voor die ene toon is het te doen maar als je die vervolgens sampelt en dan gaat transponeren naar andere tonen wordt het al maar valser.

Lang verhaal kort maken. Gebruik geen Drumazon voor de staart van je kick (als je die wilt pitchen) maar gebruik een Synth waar je de tonen kunt in toetsen zoals NessPJ al zei. Hydra is hier en goede voor maar ook een standaard Oscilator plugin kun je gebruiken.

De kick waar ik mee stoei is een Drumazon punch, hydra Subbass en microtonic distortion of kraak laag. Maar je die kun je ook uit Hydra of Junglist halen.

Attachments

• kraak_verder6.mp3
    515,7 KB · Bekeken: 61
Laatst gewijzigd:
Het kan nog makkelijker zonder er maar iets af te knippen :)

Ik heb het gisteravond geprobeerd met VariAudio in cubase... met wat tweaken krijg je toch een redelijk resultaat....

Nog gemakkelijker? Ik gooi gewoon mijn kick in kontakt en met wave-editor selecteer ik het te pitchen deel. Zonder kontakt kan ik niet bedenken hoe je dit makkelijker kan, wil je maar 1 layer gebruiken.
Ik ben eigenlijk tegen het pitchen uit de synth zoals Phye en NessPJ dat blijkbaar doen. Noisecontrollers, Zany, Toneshifterz & Bioweapon doen doen het in ieder geval anders. Wat is jou manier dan BP?

Het zijn idd exact dezelfde akkoorden. Bijna zelfs hetzelfde gespeeld.

Denk dat scantraxx het van basspounderz heeft gejat, dus rechtzaak en 50 % van de optredensinkomen eisen :D

Owja, BP> het is iets constructiever als je wat tips geeft in plaats van zegt "het kan zus of zo veel makkkelijker/beter maar ik zeg niet hoe".

@ Niel

Melodie heb ik gemaakt van akoorden van een oude melo van mij.

en ik heb er ook voor geknokt om te weten hoe het moet !

hah, wel grappig dat niemand de 'grote geheimen van het produceren' prijs wilt geven. Ik snap wel dat je bepaalde sounds of technieken voor jezelf wilt houden omdat iedereen je anders gaat na-apen en niemand een eigen stijl ontwikkeld, maar dit is toch gewoon iets wat enkel de kwaliteit ten goede kan komen? Dat is mijn mening toch maar ik snap wel dat iedereen het uiteindelijk zelf moet doen.

Back