Varierende Hardstyle Bassdrum

Bij Pitch fusion heb ik het gedaan zoals de fusionlabs tutorial (en klinkt nog voor geen meter)

En bij het 2e stukje :

Punch eraf geknipt en los opgeslagen, en de tail zo opgeslagen dat er in het begin nog een leeg stuk zit (waar de punch zat) en als je ze dan tegelijk afspeelt dan klinkt het gewoon samen... alleen het pitchen klinkt meteen weer zo vals

Attachments

• pitch fusion.mp3
    1.012,3 KB · Bekeken: 61
  • pitchfout8.mp3
    1.006,2 KB · Bekeken: 59
@ Quantum,

Ik gebruik geen plugins om mijn kicks te pitchen :P

Laat me raden, de potten en pannen van je vrouw.... Daar je niet veel loslaat, moeten we maar wat raden, want dat is volgens mij het spelletje, niet? *D

Laat me raden, de potten en pannen van je vrouw.... Daar je niet veel loslaat, moeten we maar wat raden, want dat is volgens mij het spelletje, niet? *D

Ik probeer ervoor te zorgen dat jullie de minst goeie opties elimineren zodat je bij de beste oplossing komt :D

... alleen het pitchen klinkt meteen weer zo vals

Waar pitch je mee dan? Je uitgangstoon (root note) is gewoon verkeerd.

Heb je wel eens een gitaar gestemd? Misschien een stomme vraag maar dan weet je in ieder geval hoe je tonen naar elkaar toe moet draaien.

Goed anyway, ik vind je kick echt wel 80% goed. Je hebt alleen pitchen niet goed. Waar raak je de weg precies kwijt?

hah, wel grappig dat niemand de 'grote geheimen van het produceren' prijs wilt geven. Ik snap wel dat je bepaalde sounds of technieken voor jezelf wilt houden omdat iedereen je anders gaat na-apen en niemand een eigen stijl ontwikkeld, maar dit is toch gewoon iets wat enkel de kwaliteit ten goede kan komen? Dat is mijn mening toch maar ik snap wel dat iedereen het uiteindelijk zelf moet doen.

Tja, anderzijds heb ik hier al een keer of 2 een vrij uitgebreide post neergezet van de generale methode waarop ik kicks maak.
Iedere keer wordt ik tegengesproken of niet geloofd, totdat ik toevallig een leuke snip post dan wil iedereen het opeens weer weten. :)

Waar pitch je mee dan? Je uitgangstoon (root note) is gewoon verkeerd.

Heb je wel eens een gitaar gestemd? Misschien een stomme vraag maar dan weet je in ieder geval hoe je tonen naar elkaar toe moet draaien.

Goed anyway, ik vind je kick echt wel 80% goed. Je hebt alleen pitchen niet goed. Waar raak je de weg precies kwijt?

Nee heb nooit een gitaar gestemd.

Maar zoals ik dus zei knip ik het zo dat de punch en tail los zijn van elkaar (met edison), en pitchen doe ik gewoon in de piano rol (met fruityloops..)

En de tail word opzich gewoon goed gepitched (op de zelfde tonen als de bassline van de melodie,maar klinkt dus nog vals) dus daar lukt het niet, ik zal nog is verder klooien gewoon verschillende noten proberen.

Nee heb nooit een gitaar gestemd.

Maar zoals ik dus zei knip ik het zo dat de punch en tail los zijn van elkaar (met edison), en pitchen doe ik gewoon in de piano rol (met fruityloops..)

En de tail word opzich gewoon goed gepitched (op de zelfde tonen als de bassline van de melodie,maar klinkt dus nog vals) dus daar lukt het niet, ik zal nog is verder klooien gewoon verschillende noten proberen.

probeer es een pitch correctie op die bassline te plaatsen voordat je ermee aan de slag gaat. als ie in het begin een beetje vals is, zal dat naarmate hij hoger wordt meer gaan opvallen...

probeer es een pitch correctie op die bassline te plaatsen voordat je ermee aan de slag gaat. als ie in het begin een beetje vals is, zal dat naarmate hij hoger wordt meer gaan opvallen...

Hoe bedoel je ? Gewoon voordat ik hem ga pitchen het pitch correctie dingetje erop te zetten of..?

@JJ heb je een aparte laag voor de sub? , want daar bots hij mee namelijk

Ja alleen bij de 2e.
Zal hem eens weghalen maar zonder klinkt het net zo slecht,

Hoe bedoel je ? Gewoon voordat ik hem ga pitchen het pitch correctie dingetje erop te zetten of..?

Zorgen dat die sub de juiste toonhoogte heeft alvorens hem te gaan pitchen inderdaad. Dus wanneer je 1e toon een D is, zorg er dan voor dat je sub ook daadwerkelijk een D is. Welke sequencer gebruik je?

dat wilde ik gaan zeggen, of gewoon de root noot weten, en vanuit daar pitchen

Zorgen dat die sub de juiste toonhoogte heeft alvorens hem te gaan pitchen inderdaad. Dus wanneer je 1e toon een D is, zorg er dan voor dat je sub ook daadwerkelijk een D is. Welke sequencer gebruik je?

Ik gebruk FL studio 9 en de kick is gemaakt met Drumazon.
Maar zal het eens proberen! Thanks!

Heb je de melodie ook zelf bedacht?

---
[Edit]
@ Pitch verhaal.... kennelijk bedoelen jullie de kick melodieën (baslijnen?) en niet het pitch verloop van de kick an sich.
Ik snap al sinds jaar en dag niet waarom sommige mensen hier uren zitten te worstelen met het 'juist' pitchen van kicks via één of andere drum computer plug-in.
Zeker niet wanneer je zelfs weet dat vrijwel alle producers deze uit een synth (plug-in) trekken.
Er zijn zelfs heuse kick synths gemaakt/uitgebracht de afgelopen jaren welke opereren met een normale toonladder (ipv wat buttons/triggers)...denk bijvoorbeeld aan microtonic, hydra en metrum.
Het feit dat men de tock/punch niet mee wil pitchen...ook daar zijn wel 8 makkelijke methode's voor te bedenken (en alles gaan lopen samplen, knippen en plakken is daar zelfs omslachtig bij).

(Zeker niet wanneer je zelfs weet dat vrijwel alle producers deze uit een synth (plug-in) trekken)
Bedoel je egt synt of een drum plugin?

(Er zijn zelfs heuse kick synths gemaakt/uitgebracht de afgelopen jaren welke opereren met een normale toonladder (ipv wat buttons/triggers)...denk bijvoorbeeld
aan microtonic, hydra en metrum)
Microtronic is soms ook lastig om de juiste toon op te zoeken onder een melodie

Microtronic is soms ook lastig om de juiste toon op te zoeken onder een melodie

ff een octaafje hoger om te "checken" en te pitchen dan gewoon weer een octaaf naar beneden ;)

soms klinkt de kick niet goed regelrecht uit de vst als je pitcht
en daar heb ik deze oplossing voor
sample de kick zonder punch op de toonhoogte waarop jou kick het mooiste (klinkt niet te hoog niet te laag)

laat de orgineele kick uit de vst afspelen. terwijl je de gesamplede kicks gaat pitchen..ik doe dat altijd met de pitch draai knop in de secuencer in fruity waneer ik hoor dat de tonen precies matchen zet ik de vst uit.

dan sample ik de gesamplede kicks weer ZONDER de punch erbij.
dan knip ik de 1e kick van iedere pitch er uit en gooi de andere weg.
vervolgens laad ik de punch in dat progamma en zet ik die er voor en bounce ze aanelkaar.
dan sample ik de kicks appart uit dat progamma en laat ik ze weer in fruity en volia je kick is klaar.

is ene hoop gedoe maar dan krijg je wel dat mooie zoemende/resoneerende geluid als hij omhoog pitcht.

Hey heb ook weer wat tijd gelukkig =). Discussies hierboven beetje bekeken maar houd mezelf maar buiten theorie. Ben het nog altijd eens met trial and error en turning knobs theorie ;).

Om zelf beetje in de stemming te komen voor defqon wat geprobeerd te maken met wat ideetjes. Kick staat trouwens overstemd maar ff geen zin om te veranderen :p. Klinkt ook nog vrij kaal hier en daar. maar vond het idee met de FX-kicks vet. Was beter geweest om bij elke color een aparte kick te maken maargoed.

Melodie heeft bijna dezelfde grondtonen als no time to waste maargoed :frons:. :)

Trouwens nieuwe track van zatox ft headhunterz wel dik man pff

Attachments

• defqon-testje.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 61
Back