Varierende Hardstyle Bassdrum

Goed bezig Joey keep it up! Ik zou wel wat FX aan je track toevoegen

Hoe is deze mix? De kick komt redelijk in de buurt vind ik zelf van een Noisecontrollers.

Maar ik heb geen goede monitoren bij de hand op dit moment en produce op een headphone, dus hoe klinkt t?
Hier op monitoren klinkt ie perfect. Ik zou er echt niks meer aan veranderen en mooi gebruiken voor een track! :)

Goed bezig Joey keep it up! Ik zou wel wat FX aan je track toevoegen

Hoe is deze mix? De kick komt redelijk in de buurt vind ik zelf van een Noisecontrollers.

Maar ik heb geen goede monitoren bij de hand op dit moment en produce op een headphone, dus hoe klinkt t?

Thx,

____

Jou kick klinkt echt lekker, klinkt net als een "professionele" kick :okdan:

ik denk ik doe eens gek is een verneukte 909
lead is hydra/vanguard/hydra(layered)

Attachments

• aan de betere hand.mp3
    867 KB · Bekeken: 66
@Dime

heel dik.. klinkt erg pro !

@D-Joriz

je hoort gewoon dat je hardcore gewend bent, kick klinkt niet echt goed, beetje dof en je mist een punch..

Ik ben vanmiddag aan het knutselen geweest met dit als resultaat :D Nieuwe kick en nieuwe screetch.. Al moet er nog wel veel gebeuren..

Attachments

• 03-12-2011.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 54
Na veel gedoe met mijn verhuizing, nieuwe setup en DJ meubel wat ik in elkaar moest klussen.

Hier een nieuwe kick waar ik mee bezig ben. Hhz Melodietje is wel bekend.

Had al een tijdje niets meer gepost. Ben benieuwd naar jullie mening.

Attachments

• ConqreetKick_HHz_Subsonic_melo.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 70
Heb ook weer iets nieuws.. Klein ideetje voor een midintro:

Vinden jullie ervan?

Attachments

• Midintro.mp3
    1 MB · Bekeken: 53
Even aan het knutselen geweest....

:D

Dime ; klinkt lekker :)

Attachments

• Liq - Freestyle.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 67
@Joeyjoey: Nu nog even geluisterd op de monitoren. Jouw kick is bij verre weg de krachtigste van de laatste twee pagina's met posts! Vooral je punch is super dik!
Die van Dime kwam er net iets beter uit over de oordoppen net iets meer karakter.

@D Joriz: volgens mij is dit niet helemaal je ding ;) inderdaad.

@Homeboy: Die sub in die kick blijft toch wel blazen als een gek maar er is iets met de frequenties de je hebt geboost in je crunch laag waardoor hij volgens mij niet helemaal lekker pitched. Als intro vind ik het wel erg leuk. Zijn ook wel catchy screetch sounds, die een beetje wat weg hebben van een blazer. Zal zeker herkenbaar element zijn van de track.

@Kev1990: klinkt ook erg goed bezig. mag nog wel iets meer power.

@Liq: alles bij elkaar klinkt het echt niet verkeerd

@Phye

Thnx voor uw feedback, blazen als een gek? Niet goed of wat ? Het pitchen is gewoon de body van de kick, heb mijn kick gesampled om hetzelfde geluid te behouden..

Jouw stukje:

Je kick klinkt een beetje vals, het hoger pitchen klinkt beter.. De staart komt er beter uit zo.. Ik mis punch maar klinkt zeker niet verkeerd.. Keep it up !

Gewoon een vraagje tussendoor na een lange tijd afwezig te zijn geweest:

Ik zie hier heel veel mensen al weken/maanden/jaren stoeien met een goede kick.
Waarom proberen jullie allemaal al een aantal jaar dezelfde 'soort' kick (na) te maken?

Wees eens creatief, en ontwikkel een eigen sound, met daarbij eigen kicks..
Publiek wilt nieuwe muziek, dus ook nieuwe sounds, en zeker voordat het saai begint te worden...

BTW, zo heb je ook nog eens meer kans op slagen (voor de serieuzere producers onder ons) dat je demo door de keuring heenkomt.
Misschien word het een release en van daarmee kan je dan ook nog hoger op komen :halleluja

(Het is maar een tip)

Laatst gewijzigd:
Gewoon een vraagje tussendoor na een lange tijd afwezig te zijn geweest:

Ik zie hier heel veel mensen al weken/maanden/jaren stoeien met een goede kick.
Waarom proberen jullie allemaal al een aantal jaar dezelfde 'soort' kick (na) te maken?

Wees eens creatief, en ontwikkel een eigen sound, met daarbij eigen kicks..
Publiek wilt nieuwe muziek, dus ook nieuwe sounds, en zeker voordat het saai begint te worden...

BTW, zo heb je ook nog eens meer kans op slagen (voor de serieuzere producers onder ons) dat je demo door de keuring heenkomt.
Misschien word het een release en van daarmee kan je dan ook nog hoger op komen :halleluja

(Het is maar een tip)
Publiek wilt nieuwe muziek, dus ook nieuwe sounds. Mja, aan de ene kant wel. Aan de andere kant is het merendeel van hardstyle publiek zwaaaar narrow-minded en staat juist niet open voor verandering. Maarrr, dit topic is niet bedoeld voor deze "discussie"

Ik snap goed wat Barry bedoelt. Het gaat hem volgens mij niet echt om het pitchen van de kick maar om de sound ervan.
Als ik jullie laatste paar posts hoor dan hoor ik echt miniem verschil qua klank.

Een wat vernieuwende sound mag best wel eens een frisse wind door heel de hardstyle-scene blazen.
Alles lijkt gwn opelkaar hoe je het ook draait of keert. Begrijp me niet verkeerd ik luister ook best graag hardstyle.
De muziek is goed maar wat vernieuwing , en zeker qua kicks , is volgens mij nooit verkeerd. ;)

@Homeboy: Blazen is goed! :D
Kan inderdaad kloppen dat hij iets valsig klinkt, heb heel vlug gepitched(omlaag, hoog is dus het origineel), is wel maar een halve toon en dat kan al snel net even vreemd klinken. Maar heb hem niet naast de tuner gehouden.

@Barry: Deze kicks zijn nogal een 'struikelblok' in het genre. De wat toegewijde Hardstyle liefhebber rekent een track echt af op een kick. Als je niet bewezen hebt dat je deze specifieke sound kan produceren, accepteren ze zeker geen experimentele kicks. Dan heb ik het nog niet eens over platen verkopen of interesse wekken van een label. Maar gewoon al als je een track aan vrienden laat luisteren die wel eens een feestje bezoeken. Ik denk dat de Hardcore scene daar misschien iets toleranter in is. Daar heb je soms al 10 kick variaties in binnen één track.

Los daarvan, het kunnen ontleden en reproduceren van de meest elementaire sound in dit genre lijkt me geen overbodige vaardigheid als je hardstyle wilt produceren.

Ik snap goed wat Barry bedoelt. Het gaat hem volgens mij niet echt om het pitchen van de kick maar om de sound ervan.
Als ik jullie laatste paar posts hoor dan hoor ik echt miniem verschil qua klank.

Een wat vernieuwende sound mag best wel eens een frisse wind door heel de hardstyle-scene blazen.
Alles lijkt gwn opelkaar hoe je het ook draait of keert. Begrijp me niet verkeerd ik luister ook best graag hardstyle.
De muziek is goed maar wat vernieuwing , en zeker qua kicks , is volgens mij nooit verkeerd. ;)

jij snapt het :)
wie ben ik zowieso om daarover te oordelen hoor, maar ik spreek welleens mensen op de dansvloer (en producers) die toch veel wel dezelfde mening delen over muziek en nieuwe producers..

Ik loop al aardig wat jaar mee qua feesten en party's, maar de laatste 2 jaar heeft onze stapgroep (en dat is geen kleine groep) nogal wat op en aanmerkingen qua muziek.
Veel van de "stijl" tracks wat we 2/3 jaar geleden hoorden op een feest, horen we nu nog steeds waardoor er al een heleboel niet meer naar de feesten gaan.
Sommige zijn de techno op gaan zoeken, andere de house.
Logisch, want natuurlijk zit niet iedereen hetzelfde in elkaar, maar de reden bij de meeste hier was mede omdat de muziek in hun ogen veel van hetzelfde is/klinkt.. Echt jammer!

Wat in HS behoorlijk standaard is, is een gedetuned supersaw/square lead met een meelopende basslijn (909 + dist).
Dat is supervet, euforisch en wat mainstream ook goed werkt.. dat geef ik ook toe, maar..
Er zijn al genoeg pro's die ervoor zorgen dat het mainstream blijft, waardoor het moeilijker word voor een beginner om daar in mee te komen, en ten 2e waarom zou je opnieuw het wiel uit willen vinden?
Ik (persoonlijk) hoor graag nieuwe en frisse sounds op de dansvloer, dan ga ik pas eeecht los.
Hele nieuwe stijl tracks, of remixen van bestaande tracks met een hele onverwachte kick of tracks met nieuwe screeches/mid intro's, ohhh net zo dik!
En dat is toch de uitdaging van het producen?
Bijvoorbeeld dubstep, binnen no-time was het helemaal ingebakken in de scene, sommige vinden het grandioos, sommige lopen een rondje (of 10).
Smaken verschillen, en dat moet ook, maar het geeft wel aan dat iets nieuws gewoon nodig is op den duur....

Armin zei ooit eens, use your imagination.. Volgens mij klopt dat wel aardig hoor :P

Back on topic > Begrijp mij niet verkeerd, ik ga ook los op een sound dat al jaren oud is mits het maar goed gebruikt word..
Ik heb iig wel enorm veel respect voor de mensen die het doorzettingsvermogen hebben om iets te willen bereiken.
("Waar een wil is, is een weg"!)
Ik denk alleen dat sommige beginners TEVEEL bezig zijn met het maken van een sound of kick, en vergeten dat er nog veel meer te doen is waardoor het hele idee van ze in het water valt.
Lukt het niet met kicks, maar wel met een melodie/sound/etc ga dat dan lekker afmaken, leg het projectje even een tijdje weg en probeer later de kick eronder te knallen.
Vaak lukt het dan wel!
Maar van de andere kant hoor ik soms een release, waarvan ik echt denk..
What the.. Hoe, HOE kunnen ze dit uitbrengen vergeleken met de kwaliteit die we gewend zijn.
En dan niet zozeer de sounds, maar meer het gebruik er van en de mixage/mastering.
Beetje jammer wel, want hoop dat de scene nog erg lang en gelukkig blijft, maar dan moet de kwaliteit wel goed blijven want dat is waarom ik van hardstyle hou!
Je moet er moeite voor doen, en dan heb je ook wat :)

Laatst gewijzigd:
@Barry: Deze kicks zijn nogal een 'struikelblok' in het genre. De wat toegewijde Hardstyle liefhebber rekent een track echt af op een kick. Als je niet bewezen hebt dat je deze specifieke sound kan produceren, accepteren ze zeker geen experimentele kicks. Dan heb ik het nog niet eens over platen verkopen of interesse wekken van een label. Maar gewoon al als je een track aan vrienden laat luisteren die wel eens een feestje bezoeken. Ik denk dat de Hardcore scene daar misschien iets toleranter in is. Daar heb je soms al 10 kick variaties in binnen één track.

Los daarvan, het kunnen ontleden en reproduceren van de meest elementaire sound in dit genre lijkt me geen overbodige vaardigheid als je hardstyle wilt produceren.

Ik weet er alles van hoor :engel:

@Barry: Deze kicks zijn nogal een 'struikelblok' in het genre. De wat toegewijde Hardstyle liefhebber rekent een track echt af op een kick. Als je niet bewezen hebt dat je deze specifieke sound kan produceren, accepteren ze zeker geen experimentele kicks.

Ik dacht er echt precies hetzelfde over toen ik de post van Barry las.

Je hebt ook een goed punt, echter was dit een persoonlijke mening met wellicht een kleine tip voor beginners..
Ik zeg ook niet dat het niet goed is dat na-maken, integendeel, juist wel.. Maar van de andere kant..
Als iedereen hetzelfde zou maken, met dezelfde sounds en kicks.. Hoe lang gaat het dan nog goed?
*Lees > voordat het helemaal commercieel word en iedereen het kan maken.

Barry, Ik ben blij met jouw mening en neem de tip ook ter harte want ik ben een beginner.

Om heel eerlijk te zijn loop ik zelf helemaal niet zolang mee in de scene. Maar heb zonder te veel veren in mijn eigen reet te steken, toch een redelijk analytisch vermogen.

In mijn ogen was hardstyle (reversed bass), voor NUstyle veel dynamischer, gevarieerder. De Hardkicks of pitchkicks waren toen ineens de nieuwe sound. Iedereen vond het dik en nu is het bijna het enige dat nog geaccepteerd wordt. Een track met enkel reversed klinkt (voor zover ik het kan beoordelen) gewoon oldskool.

Maar zoals in ieder muziek genre is vernieuwing eng. Commercieel betekent zoals je min of meer terecht opmerkt, dat als jouw track niet mainstream is dus ook niet gedraaid wordt. Inderdaad de Dubstep/style achtige uitstapjes van met name het laatste jaar heeft alles te maken met commercie. Hip hop is de laatste vijf jaar echt hot. Dit heeft zich in dance vertaald in Dub etc. maar ik zie dit dus juist niet als vernieuwing maar een evolutie in wat al commercieel is. Maar dat is een andere discussie.

Ik merk met name hoe mijn hoofd werkt met melodieën, dat mijn ideeën niet helemaal passen in de mainstream. Ik probeer het wel een draai te geven/verbuigen (soms saws of triplets) maar ik durf eerlijk gezegd nog niets te posten. Met name omdat je duidelijk hoort dat mijn muzikale roots niet al 10 jaar in deze scene zitten.

Maar daar ligt in mijn ogen dan de vrijheid. Zolang de kick maar staat als een huis is dat het ankerpunt om de wat vreemde smaak van mijn melodie, te tolereren :) en niet direct de plaat af te zetten. ... Hoop ik.

Door 'goede' kicks (zoals ze horen) te maken bouw je geloofwaardigheid. Zodra je geloofwaardigheid hebt kun je pas proberen af te wijken van de mainstream. Anders krijg je gewoon meteen de opmerking: "Wel leuk hoor maar da's geen Hardstyle"...

Bij Hardcore heb je ook mainstream. Daar hoor je ook vaak hetzelfde maar toch kan je lekker gek doen qua melo of kick.
Wrm zou dat bij Hardstyle niet kunnen dan?

Back