Ik snap goed wat Barry bedoelt. Het gaat hem volgens mij niet echt om het pitchen van de kick maar om de sound ervan.
Als ik jullie laatste paar posts hoor dan hoor ik echt miniem verschil qua klank.
Een wat vernieuwende sound mag best wel eens een frisse wind door heel de hardstyle-scene blazen.
Alles lijkt gwn opelkaar hoe je het ook draait of keert. Begrijp me niet verkeerd ik luister ook best graag hardstyle.
De muziek is goed maar wat vernieuwing , en zeker qua kicks , is volgens mij nooit verkeerd.
jij snapt het

wie ben ik zowieso om daarover te oordelen hoor, maar ik spreek welleens mensen op de dansvloer (en producers) die toch veel wel dezelfde mening delen over muziek en nieuwe producers..
Ik loop al aardig wat jaar mee qua feesten en party's, maar de laatste 2 jaar heeft onze stapgroep (en dat is geen kleine groep) nogal wat op en aanmerkingen qua muziek.
Veel van de "stijl" tracks wat we 2/3 jaar geleden hoorden op een feest, horen we nu nog steeds waardoor er al een heleboel niet meer naar de feesten gaan.
Sommige zijn de techno op gaan zoeken, andere de house.
Logisch, want natuurlijk zit niet iedereen hetzelfde in elkaar, maar de reden bij de meeste hier was mede omdat de muziek in hun ogen veel van hetzelfde is/klinkt.. Echt jammer!
Wat in HS behoorlijk standaard is, is een gedetuned supersaw/square lead met een meelopende basslijn (909 + dist).
Dat is supervet, euforisch en wat mainstream ook goed werkt.. dat geef ik ook toe, maar..
Er zijn al genoeg pro's die ervoor zorgen dat het mainstream blijft, waardoor het moeilijker word voor een beginner om daar in mee te komen, en ten 2e waarom zou je opnieuw het wiel uit willen vinden?
Ik (persoonlijk) hoor graag nieuwe en frisse sounds op de dansvloer, dan ga ik pas eeecht los.
Hele nieuwe stijl tracks, of remixen van bestaande tracks met een hele onverwachte kick of tracks met nieuwe screeches/mid intro's, ohhh net zo dik!
En dat is toch de uitdaging van het producen?
Bijvoorbeeld dubstep, binnen no-time was het helemaal ingebakken in de scene, sommige vinden het grandioos, sommige lopen een rondje (of 10).
Smaken verschillen, en dat moet ook, maar het geeft wel aan dat iets nieuws gewoon nodig is op den duur....
Armin zei ooit eens, use your imagination.. Volgens mij klopt dat wel aardig hoor
Back on topic > Begrijp mij niet verkeerd, ik ga ook los op een sound dat al jaren oud is mits het maar goed gebruikt word..
Ik heb iig wel enorm veel respect voor de mensen die het doorzettingsvermogen hebben om iets te willen bereiken.
("Waar een wil is, is een weg"!)
Ik denk alleen dat sommige beginners TEVEEL bezig zijn met het maken van een sound of kick, en vergeten dat er nog veel meer te doen is waardoor het hele idee van ze in het water valt.
Lukt het niet met kicks, maar wel met een melodie/sound/etc ga dat dan lekker afmaken, leg het projectje even een tijdje weg en probeer later de kick eronder te knallen.
Vaak lukt het dan wel!
Maar van de andere kant hoor ik soms een release, waarvan ik echt denk..
What the.. Hoe, HOE kunnen ze dit uitbrengen vergeleken met de kwaliteit die we gewend zijn.
En dan niet zozeer de sounds, maar meer het gebruik er van en de mixage/mastering.
Beetje jammer wel, want hoop dat de scene nog erg lang en gelukkig blijft, maar dan moet de kwaliteit wel goed blijven want dat is waarom ik van hardstyle hou!
Je moet er moeite voor doen, en dan heb je ook wat