Varierende Hardstyle Bassdrum

Ik zou het in het verleden echt nooit zeggen. Maar ik ben het er niet mee eens Hardcore is gevarieerder, vrijer en de luisteraars zijn toleranter. Zolang er maar een lekker drive in de track zit.

DJBarry schreef:
Ik weet er alles van hoor :engel:

Mijn excuus, probeerde je niet de les te lezen.:o:

Laatst gewijzigd:
Vernieuwing is goed, beter zelfs. Ik snap Barry zijn punt ook wel (loop mee vanaf het begin van HS)
Doe gewoon lekker je ding, lekker belangrijk als een ander zegt "je kick zuigt of het lijkt allemaal opelkaar" so what ?!
Zolang je het zelf gemaakt hebt en zolang je er zelf trots op bent is er niemand die jou dat nog kan afnemen !

Doe je ding.

Bij Hardcore heb je ook mainstream. Daar hoor je ook vaak hetzelfde maar toch kan je lekker gek doen qua melo of kick.
Wrm zou dat bij Hardstyle niet kunnen dan?
Gebeurt bij Hardstyle toch ook?

Zie labels als Theracords....
Tuurlijk is het Hardstyle publiek narrow minded.
Maar ik vind dat er nog steeds wel een leuk gevarieerd aanbod is......en dat wordt steeds meer.

"Is dit niet "lekker gek doen qua melo of kick" ?
Het hoeft je smaak niet te zijn...
Maar het gebeurt wel, alleen nog te weinig.

Of luister nummers als

Die qua sounddesign enz weer heel anders in elkaar zitten dan vele andere.

Laatst gewijzigd:
Ja, je hebt gelijk maar ik vind het niet genoeg gebeuren. ;)
Trouwens dikke nummers!

Gebeurt bij Hardstyle toch ook?

heuj, das verkapte reclame!! :P
ik had het ook niet over de pro's wouter, maar over de 'beginners'

ik hoop dat er gewoon beginners zijn die een nieuwe trend, of nieuwe stijl in de scene neer kunnen zetten ZONDER dat ze al bij een label zitten, en zich daardoor de markt in kunnen prijzen om daar uiteindelijk wel te komen!
oftewel, maak veel demo's.. stuur die op, en bij interesse uitbrengen die hap..

fijn weekend

Goed om te zien dat de mensen hier nog steeds niet opgeven =]
Ik heb ook snel iets gemaakt denk een kwartiertje, What do you think?

Attachments

• Rove - Acid Madness.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 65
Beste mensen,

Hier 2 mid intro's die ik onlangs gemaakt heb, feedback hierop wordt gewaardeerd:)

Ik heb er nog veel moeite mee om, als de kick van 'toonhoogte veranderd' de staart van de kick goed te krijgen. Vooraal de freq 20 t/m 100, het diepe laag verdwijnt dan heel snel...
Momenteel maak ik met de 808 1 kick (uiteraard FX EQ en gelayerd) welke ik dan weer in een sampler (kontakt) gooi om hem vervolgens in verschillende noten te kunnen schrijven. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Bekijk bijlage test track 2.wav .wav

ikbenroy: zet eens een tuner op je kick (kanaal)... hij zit er flink langs!

en probeer iets minder met nexus te werken ;-)

Ps, in kontakt moet je groupies maken.. in jou geval 1 voor punch, en 1 voor de lijn.. dan kan je met de lijn pitchen..
niet de attack vergeten uiteraard ;-)

hoe dat werkt? check het hier >

je kunt veel doen in kontakt, makkelijkste en simpelste is bijvoorbeeld:
1 groep voor punch, en die vastzetten op c1, daarna verschillende groepen voor de bassline (per groep/sample 1 toonhoogte).
je kan ook 2 groepen maken waarvan 1 punch (wederom bijvoorbeeld c1) en 2e groep op c2, en die automaten op de tune.
of 2 groepen maken, waarvan groep 1 vaststaat op c1, en groep 2 per toon te pitchen is via de piano roll, bijvoorbeeld van c2 tot c3 (tracking)..

uiteraard is er in kontakt ook nog het modulator pitch bend/env gebeuren, maar dit is een stapje verder, en zal ik nu maar niet op ingaan..

let wel dat je kwaliteit van het pitchen niet altijd evengoed gaat met kontakt, omdat het ook wat harmonische met zich meebrengt die je niet altijd wilt.
zorg dus dat je kick al van goede kwaliteit is voordat je er mee gaat werken in kontakt (eq > verwijder resonante peaks)

successsss

Laatst gewijzigd:
With all respect, maar wordt dat vervelende mee gaan met de melo en kick nu niet afgelopen?
Dat is juist wat mij verafschuwt bij hardstyle. Op de een of andere manier klinkt het heel cheap.

Maar goed, zijn dus nog steeds liefhebbers van.

Aangezien ik goede reacties krijg op mijn vorige post dacht ik bij mezelf, laat ik nog eens iets uploaden.8~

Attachments

• kick 1.mp3
    248 KB · Bekeken: 50
ikbenroy: zet eens een tuner op je kick (kanaal)... hij zit er flink langs!

en probeer iets minder met nexus te werken ;-)

Ps, in kontakt moet je groupies maken.. in jou geval 1 voor punch, en 1 voor de lijn.. dan kan je met de lijn pitchen..
niet de attack vergeten uiteraard ;-)

hoe dat werkt? check het hier > Kontakt 4

je kunt veel doen in kontakt, makkelijkste en simpelste is bijvoorbeeld:
1 groep voor punch, en die vastzetten op c1, daarna verschillende groepen voor de bassline (per groep/sample 1 toonhoogte).
je kan ook 2 groepen maken waarvan 1 punch (wederom bijvoorbeeld c1) en 2e groep op c2, en die automaten op de tune.
of 2 groepen maken, waarvan groep 1 vaststaat op c1, en groep 2 per toon te pitchen is via de piano roll, bijvoorbeeld van c2 tot c3 (tracking)..

uiteraard is er in kontakt ook nog het modulator pitch bend/env gebeuren, maar dit is een stapje verder, en zal ik nu maar niet op ingaan..

let wel dat je kwaliteit van het pitchen niet altijd evengoed gaat met kontakt, omdat het ook wat harmonische met zich meebrengt die je niet altijd wilt.
zorg dus dat je kick al van goede kwaliteit is voordat je er mee gaat werken in kontakt (eq > verwijder resonante peaks)

successsss

Big thanx! hier kan ik wat mee:okdan:

With all respect, maar wordt dat vervelende mee gaan met de melo en kick nu niet afgelopen?
Dat is juist wat mij verafschuwt bij hardstyle. Op de een of andere manier klinkt het heel cheap.

Het is gewoon een kwestie van vraag/aanbod... Deal with it ;)
Over een tijdje is er weer een andere wind in de scene, wellicht weer iets heel anders dan we nu gewend zijn..
Tot die tijd, gewoon genieten van datgeen dat er is:okdan:

ps,wat is er mis met de meelopende basslijn dan?
en hoezo klinkt het cheap? het is het meest 'ingewikkelde/moeilijkste' synthese element in de muziekwereld.....

het hoort gewoon bij het soort stijl, euforie = uplifting elementen en dus ook meer euforie in de sounds en kicks.

Het is en blijft, kunst!

Klink misschien cheap, maar volgens mij is het één van de lastigste dingen in de hardstyle..

Het is de bas die mee gaat met de melodie, dat gebeurt in heel veel stijlen

Ik ben wat aan het experimenten op deze blauwe zaterdag:)

De vervelende eigenschap die ik heb is dat ik nooit wat af maak;) ongeduldig...

Attachments

• liq - Forwarding Snippet.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 69
@liq

niet slecht, je kick heeft lekkere drive al heeft ie wel meer laag nodig en de benodigde eq. hij klinkt iets te rauw nog..
wat je vocal betreft, die loopt totaal niet sync.

Back