Varierende Hardstyle Bassdrum

Guys!
Ik ben ook weeer even bezig geweest!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Attachments

• Hardstyle Preview.mp3
    8,6 MB · Bekeken: 52
Zo ik heb een hele goede tutorial gevonden om een transponderende hardstyle kick te maken waarbij de punch niet mee gaat.. Het is eigenlijk heel simpel maar wel effectief..
Zie hier: misschien kennen jullie em al, maar ik heb em hier nog nie gezien, zo niet succes! :-p

Qlimax

Qlimax

Luister hier eens naar, ik ben ff bezig geweest met mijn nieuwe track nadat mijn comp gecrasht is geweest.
Dit is een stukje van de Qlimax, als het goed is kun je de varierende kick drum goed horen..
Dit is een kick drum met langere staart toen een dikke subbass toegevoegd en dan op de manier als in het filmpje geexporteerd..
Let op! exporteer in song modus, anders wordt de eerste punch niet mee geexporteerd..

Bijlage Qlimax -> Shock Modulator - We made it.. Melody is gebassseerd op jawel de bass line van noisecontrollers - revolution is here..

Attachments

• WE MADE IT.mp3
    5,6 MB · Bekeken: 50
Dank je man, zelf vindt ik dat er nog iets mist aan de bass van de kick namelijk het wuuh geluid is nog te zacht en er moet nog een krachtige punch bij. En daar wordt aan gewerkt, pure bass 7 is een goeie --> maar dan het pitch gedeelte uitzetten, volume decay op 8 steps, de rest op nul, zelfde bij de cut, amt op 57%, res zo laten staan. Dan moet jem gaan verdunnen zodat ie niet zo heavy en loud is, gooi er dan wat effects op.. opnemen met edison exp. naar wav.. En dan het zelfde recept als mijn vorige post.. Oja ik heb een boobass, een subbass van sytrus (getweakt) en dan nog die pure bass 7 (getweakt) + kick + zie video = hard bass kick. Whoppa!

Edit:
Gevonden.. Het is een bandpass filter of meerdere die zorgen voor zoon hoog bass geluid, samen met een eq een delta force, compressor etc kun je zo een bass geluid maken.. Op bepaalde tonen dan, meestal op de D, E, A, B..

Laatst gewijzigd:
begint er al op te lijken :)

Attachments

• dnx_virus_1.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 67
Edit: Betere versie

Attachments

• dnx_virus_new.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 62
lekkere kick deniax, dat is software en de lead is de virus?

Quadrostyle

Quadrostyle

Zo, ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden..
Shock Modulator - Quadrostyle.

Attachments

• Shock Modulator - Quadrostyle mp3.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 61
Nice

Nice

Nice mesnsen.. Ben het weekend bezig geweest (voor en na het stappen) en hij wordt dik..
Shock Modulator - Quadrostyle, betere versie (rond de qlimax)..

Attachments

• Shock Modulator - Quadrostyle (Test) mp3.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 64
Edit: Betere versie
Ik heb misschien een hele stomme vraag, maar wat is dat geluid waar je deze snippet mee begint? Naast het aankloten met kicks en leads wil ik nu ook naar andere geluiden gaan kijken, maar ik heb geen idee op welke keywords te zoeken!

juist ja :)

Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar :mega:

@Deniax, klinkt vet man, goed bezig :)

Hierbij mijn nieuwe kick, ben er zelf wel tevreden over :)
In FL sprong die wel in rood/oranje maargoed ik vind hem goed klinken zo :P

Attachments

• DONTputThisOnyoutube.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 53
Nog mensen die naar de Dancefair gaan?
Ik sta zelf zondag de hele dag achter de Theracords stand.
Dus schroom niet en kom langs.......bijv met vragen over kicks. :P

http://www.dancefair.nl/

joeyjoey:

Je synth klinkt redelijk aan de droge kant(een verbje kan geen kwaad) en mag iets meer hoog hebben.
Tevens zou ik je bass nog iets meer in het laag/mid laag omhoog duwen

Laatst gewijzigd:
@ joeyjoey idd mag meer bass in..

Zo hier is weer een stukje van mijn track.. Making progress. (Stukje intro & een stukje qlimax)

En check dit voor meer (earlyier work) http://soundcloud.com/psycho-art

Attachments

• Shock Modulator - Quadrostyle (Test 2).mp3
    5,2 MB · Bekeken: 57
Back