Varierende Hardstyle Bassdrum

Ja die Phye... :D
Geeft altijd goeie comments! Thumbs up!:okdan:

http://soundcloud.com/impulz33/preview-of-new-track

Ben benieuwd naar jullie mening!
Even een note:
Door gebrek aan een Analyzer in Reason 6.0.2 heb ik de mixer channels los gebounced en uiteindelijk enigsinds strak getrokken in Fruity.
Het resultaat hiervan is sowieso al verbluffend... echter zijn nog niet alle sounds helemaal naar wens en ook niet alle sounds juist gebounced.

Was de eerste poging met de mixer channels wegbouncen naar losse tracks, dus daar valt nog wel wat te leren ofcourse. :)

Al met al.... Let me know! :)

@Phye

thnx voor je feedback man, goed bezig.! waar doel jij op bij het pitchen aan het einde van mijn snip ? de kick pitch ik namelijk niet..

@JRD

die "xxx" zijn zo gay :D

Jow jrd wanneer krijgen we een track van jou te horen :-p

Laatst gewijzigd:
Jij maakt wel veel "typfouten" kerel. :D

Kickz

Kickz

Hier is mijn kick volgens mijn hoofdtelefoon :-p
Hij is nie zolals ik em wil maja ik dacht laat ik em toch ma posten..
Zit nog allemaal rommel bij enzo..

Attachments

• Tha good kicks.mp3
    2 MB · Bekeken: 77
Typfout

Typfout

Jij maakt wel veel "typfouten" kerel. :D

Ja man komt omdat ik dacht en nacht voor de com zit daardoor wordt ik hartstikke vermoeid en dus vergeet ik af en toe een woordt ofzo.. :P

@ JRD. Prima snippet!

@ Pitch Black. Als ik het me goed herinner, een flinke vooruitgang t.o.v je vorige kick. Persoonlijk zou ik nog wat meer crunch in je staart willen horen

Zelf ook weer iets geprobeerd. Nu wel voornamelijk clip distortion gebruikt, maar ik vind het nog steeds heel lastig om die lekkere crunch erin te houden

Attachments

• NewKick13.mp3
    131,6 KB · Bekeken: 55
@ JRD. Prima snippet!

@ Pitch Black. Als ik het me goed herinner, een flinke vooruitgang t.o.v je vorige kick. Persoonlijk zou ik nog wat meer crunch in je staart willen horen

Zelf ook weer iets geprobeerd. Nu wel voornamelijk clip distortion gebruikt, maar ik vind het nog steeds heel lastig om die lekkere crunch erin te houden

Er zit een hoog tikje in je kick die ik niet zo mooi vind. De sound is al wel op de goede weg.

...bedankt jongens maar ik geef alleen commentaar in de hoop dat jullie de kicks ermee kunnen verbeteren. Het zal altijd een lastig proces blijven, iedere keer weer opnieuw. Dan kan een extra set neutrale oren, hopelijk wat goeds doen.
(ook een beetje uit frustratie dat veel minder tijd/ruimte heb nu ik samenwoon maar daarnaast wel nu wat dichter op het vuur zit bij de pro scene)

@stefan90kauw
Er is te veel om op te noemen, qua kritiek. Laten we het er op houden dat je een serieus goede 'bare bone' of skelet hebt liggen voor een track, plak het mid-intro vanaf 1.16 "bass line" achter je climax en dan is de structuur in orde + eventueel outro'tje voor de trage inmixers ;)
Dit is een Kick topic en focus je dan hier in ieder geval daar even op.
De vorm die je hebt is zeker okee. Punch: Attack + overgang naar de tail zit goed in elkaar. De tail vorm loopt ook goed af, is misschien iets kort.
Met andere woorden, de pitch envelope op de oscillator heb je goed afgesteld. Misschien net iets meer sustain. (weet niet welke synth in Reason je hebt gebruikt)

Maar dan de sound. Het klinkt nog heel digitaal, blikkerig. Gewoon te direct uit de synth. Ik ben ook bang dat het lastig wordt om verder te komen in Reason. Omdat je geen VST's hebt waarmee je de sound verder kunt shapen. Dus zou de kick verder gaan uitwerken in FL Studio, gezien je dat blijkbaar ook tot je beschikking hebt. Daarover kun je in de 245 pagina's van dit topic. genoeg teruglezen Kleine hint begin bij de eerste post van Siebzehn.

Nog een inkoppertje. Je punch pitched mee in de toon hoogtes. Dat wordt in de regel alleen gebruikt bij kick FX. Knip dus de tail los van de punch en pitch enkel de tail.

Post hier in het vervolg met name je kick voortgang en geen hele tracks om zinvolle feedback te krijgen ;)

@Homeboy
Die opmerking over pitchen was meer omdat het van origine een beetje de aard van dit topic was. Ben gewoon benieuwd naar hoe het klinkt als je hem pitched. Er komen dan denk ik dingen naar boven die je helpen om de kick in de 'root note', bij te werken. Ook al ben je verder niet van plan hem te pitchen. Maar no worries, niets moet ;)

@Pitch Black
Een beetje als jonge ongenuanceerd knaap kwam je dit topic binnen. Ben het met Kev1990 eens zit zeker vooruitgang in. Ook het pitchen doe je goed. Het klinkt nog wel een beetje boing boing dat zit hem denk ik een beetje in de punch tail combo. Maar dit is een zeer goed startpunt om verder te distorten en proberen wat meer drive erin te krijgen. De vorm van de wave eindigd mooi in een sinus.

Even in het algemeen. De crunch die je hebt is hoe hij in de uiteindelijk mix zou 'moeten' klinken. Altijd als je enkel met je kick bezig bent heb je het gevoel dat het nu al goed is. Dat test je het best door er een mixje van te maken. Met snares, een lead, chords etc. Als je die crunch dan nog steeds goed blijft horen en je daarnaast een lekkere "Hmmmmmmmm", "Hmmmmmmmm","Hmmmmmmmm","Hmmmmmmmm" blijft horen. Dan is het enkel de attack nog wat bijslijpen en komt het natuurlijk aan op bijstellen naar jouw smaak.

Daarnaast is er een duidelijk verschil tussen het type kicks. Je hebt de mainstream (ik zie dat als alles wat de "CTRL ALT DELETE" kick van Bas probeert te benaderen) en de wat meer RAW en mee afwijkende eigen kicks. Voor de mensen hier, die mij zo even te binnen schieten:

Onder de knie of in de richting van Mainstream: Basspounders, Joeyjoey, Druiloor, Kevv1990, Pitch black, NessPJ, Deniax, DJBarry, Yellowrocket(zit er een beetje tussenin)

en richting RAW: Avalon, AftershoQ, JRD, Homeboy, Bricks

@Kev1990
Dit is een prima uitgangspunt om verder op door te bouwen. Dat tikje wat Bricks bedoeld heb je er denk ik express in gemaakt. Mag ietsje minder prominent maar zal zeker een goed accent geven in de mix. Attack is echt wel goed. Probeer hem verder te distorten met EQ verder shapen. Dupliceer de tail met extra distortion en high pass en leg deze in fase eronder.(layeren) Omdat de initiele distortion hetzelfde is zullen de piekjes elkaar gaan versterken en wordt je crunch meer gedefinieerd.

Het kan zijn dat door het bewerken van je tail sound, je punch naar de maan gaat. Bewaar je oude samples zodat je deze punch later weer kan samenvoegen met de verder bewerkte tail.

Even doorzetten met die clip distortion ;) dan leer je hem vanzelf wel kennen, net als iedere plugin.

@JRD
Ik krijg mijn virus amper aan de praat in FL Studio, gewoon lekker in Cubase gebruiken. ;)

Laatst gewijzigd:
@ Phy thanks voor de feedback, gij hebt altijd zo een goeie feedback.. Echt te gek.

@ Kev1990 thanks voor de feedback, met geduld en veel oefenen en leren komt het steeds meer in de goeie richting..
ik heb sinds de vorige kick en nu heel veel geleerd.. En niet alleen met hardstyle maar ook met andere genres bezig geweest..

@ JRD ik bedoelde dag :-p en ik bedoelde een volledig afgewerkte vette track natuurlijk, ik ben namelijk erg nieuwskierig hoe dat zou klinken..

Back