Varierende Hardstyle Bassdrum

@Aftersho-Q & Homey
Thnx voor de feedback!
Ik heb samen met een vriend al wat zitten sleutelen aan de kick. Met name de attack op de punch en het laag is wat aangepast. Heb die kick allen nog niet in mijn project verwerkt. (heb die kick line al 4 keer opnieuw in zitten plakken...)

Voor de mix zit op deze kick track inderdaad een low cut omdat hem toch wat rommelig vond in het sub laag. Ik zal dat er eens afhalen en een snip uploaden.

Qua drive er zit een kick in met langere staart, wanneer de tweede lead in komt, na de closed hat roffel.
Als je goed luistert hoor je dat ik ze daarna afwissel. Dat bedoelde ik eerder met:
"... het combineren van de drive kick en staande kick, maar dat valt jullie denk ik niet op"

Over decay, de drumazon is door een externe RAT distortion pedaal gesampled :dubbel: Dus kan alleen maar stretchen.

De track heeft sowieso wel werk nodig, ik mix als een kleuter :P
Als ik vannacht thuis ben upload ik wel even een snip met de low-cut eraf, 4 maten staande kick en 4 maten drive kick.

@Pitch Black: Jouw sub is ietsjes over the top. Voor de rest klinkt hij wat dof , mede door jouw hoeveelheid laag , en je punch knalt absoluut niet. Maar het begint erop te lijken. :)

Jow thanks alleen vind ik het lastig om het laag in te schatten over de headphones, nog half jaartje w8te en dan monitoren halen..

Of leg een track van pakweg Zatox of Hhz ernaast.
Luister aandachtig naar het laag in hun kick en probeer je laag daar op af te stellen. ;)

En dan nog @ Phye... Ik had idd door dat er 2 kicks inzaten. Maar de decay is van beide niet lang genoeg.
Je kan natuurlijk ook je BPM hoger zetten als je nimeer terug kan. ;)

Of leg een track van pakweg Zatox of Hhz ernaast.
Luister aandachtig naar het laag in hun kick en probeer je laag daar op af te stellen. ;))

Doe jij dat met de hoofdtelefoon of op monitoren?

Doe jij dat met de hoofdtelefoon of op monitoren?

Dat maakt niet veel uit. Je stelt je sub af op de kick van een prof die je door jouw apparatuur hoort. Dat is hier volgens mij het hele punt.

Als jij de Zatox kick heel slap in de sub door je hoofdtelefoon hoort, stel je de sub van je eigen kick daarop af. Ervanuitgaande dat de kick van een prof goed is, zou je dan de juiste sub moeten krijgen.

"IN FASE", heel dom van me..... Aan de hand van de tips - en ja, sorry. was inderdaad te druk bezig haha - weer een update:

Attachments

• KickyNew.mp3
    131,6 KB · Bekeken: 52
@Kevv1990

Ik hoop dat als je dit nog eens terug leest:
"Als jij de Zatox kick heel slap in de sub door je hoofdtelefoon hoort, stel je de sub van je eigen kick daarop af. Ervanuitgaande dat de kick van een prof goed is, zou je dan de juiste sub moeten krijgen."

... je wel inziet dat het niet zo werkt ;)

:okdan: Je hebt het truukje goed uitgevoerd.

Wat vind je er zelf van? :koffie:

Dat maakt niet veel uit. Je stelt je sub af op de kick van een prof die je door jouw apparatuur hoort. Dat is hier volgens mij het hele punt.

Als jij de Zatox kick heel slap in de sub door je hoofdtelefoon hoort, stel je de sub van je eigen kick daarop af. Ervanuitgaande dat de kick van een prof goed is, zou je dan de juiste sub moeten krijgen.

"IN FASE", heel dom van me..... Aan de hand van de tips - en ja, sorry. was inderdaad te druk bezig haha - weer een update:

Gaat echt de goede kant op. Ik vind de knetter in de tail nog iets te veel hoog bevatten. Misschien nog wat extra mid/mid-low erbij ofzo

@Kevv1990

Ik hoop dat als je dit nog eens terug leest:
"Als jij de Zatox kick heel slap in de sub door je hoofdtelefoon hoort, stel je de sub van je eigen kick daarop af. Ervanuitgaande dat de kick van een prof goed is, zou je dan de juiste sub moeten krijgen."

... je wel inziet dat het niet zo werkt ;)

Daar sluit ik me bij aan..
De sub is bij mij hoorbaar maar niet goed inschatbaar in me hoofdtelefoon heel vreemd, maja hij koste dan ook maar 30 euro (Roland).. Terwijl die tot 20hz - 20Khz gaat..

@Kevv1990

:okdan: Je hebt het truukje goed uitgevoerd.

Wat vind je er zelf van? :koffie:
Ik vind hem nog te slap en misschien ook nog wat te leeg.
Gaat echt de goede kant op. Ik vind de knetter in de tail nog iets te veel hoog bevatten. Misschien nog wat extra mid/mid-low erbij ofzo
Alrighty, thanks! Misschien wat in de storende frequentie cutten. Wellicht dat 'ie dan ook wat beter samen gaat met m`n lead.. Want daar hoor je de kick zo goed als niet.

@Pitch Black
Je stelt echt te veel vragen uit luiheid. Ik zal je nu vast een tip geven voordat iedereen in deze discussie je gaat negeren.

Probeer dingen zelf, voordat je vraagt of wij denken of iets zal werken.

@Kevv1990
Klopt, het is nog wat leeg vooral. Heb je wel de beide lagen gestapeld? je bent inderdaad wat mid kwijt.

Bewaar het high pass laagje wat je hebt en ga eerst je hoofd laag nog meer distorten en EQ stapelen. Probeer met minimale EQing per keer, de klank wat meer te vormen. Puur op gehoor. Spendeer daar een uurtje of wat aan. Als je het gevoel hebt dat het wel aardig klinkt. Ga dan een uur TV kijken. Luister dan nog eens.
Plak vervolgens je high pass laag er weer onder. Daar wordt hij meteen weer even iets viezer van. Je mag dat laagje best wel wat subtiel volume geven. Dat het een licht knettertje wordt.

Ik vind hem nog te slap en misschien ook nog wat te leeg.

Alrighty, thanks! Misschien wat in de storende frequentie cutten. Wellicht dat 'ie dan ook wat beter samen gaat met m`n lead.. Want daar hoor je de kick zo goed als niet.

Geef je de kick wel de ruimte in je mix? Pan je de leads of gaat alles door het midden?

Wow chill man..
Ik stel geen vragen uit luiheid, ik stel vragen uit referentie..
Nog geen minuut later ben ik het aan het testen, zonder een antwoord te hebben van hier..
Ik stel meestal een vraag en dan een seconde later krijg ik een idee, een ingeving..
Heb ik altijd al gehad, dat geld ook voor dingen die ik doe of moet doen..
Een seconde voordat ik iets wil doen, doet iemand anders het.. heel irritant..
Maja moet er mee leven.. Blijkbaar gods wil..

ff een testje van mijn kick http://soundcloud.com/shockmod/new-kick-test

Kick pitched niet lekker. Het is al wel wat in de richting maar mist nog wel wat power en een mooie dreun.

Ja idd komt wel pikske, ik houd het gezien voor vandaag.

Ik heb even wat aan de kick geknutseld.

Eerste twee zijn de eerdere kicks 'staand' en 'drive' zonder low-cut. 3e kick is doorverwerkt moet een beetje neigen naar een Wildstylez kick, Zit met name wat meer reverb op waardoor de crunch minder gedefinieerd is maar wel lekker bonkt. 4e kick is gelayerd met extra crunch zoals ik Kevv1990 ook adviseerde.

Langere decay zit er niet in helaas. Ik heb nog wel basis kicks met heel lange decay maar dan moest ik zoveel stappen terug. Dat bekijk ik wel in een volgend project.

Ik ben benieuwd naar welk van 4 jullie voorkeur uit gaat.

Attachments

• 4 kicks compared.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 60
Doe mij die 2de maar! :)
Zonder Low-Cut klinkt die wel veel mooier en voller. De 3de is meer iets voor een intro fzo.
Perfect te combineren met de 2de kick. :D

Btw. Reverb op een kick? Nog nooit gedaan.. Enkel voor een Filterkick..

Ik heb even wat aan de kick geknutseld.

Eerste twee zijn de eerdere kicks 'staand' en 'drive' zonder low-cut. 3e kick is doorverwerkt moet een beetje neigen naar een Wildstylez kick, Zit met name wat meer reverb op waardoor de crunch minder gedefinieerd is maar wel lekker bonkt. 4e kick is gelayerd met extra crunch zoals ik Kevv1990 ook adviseerde.

Langere decay zit er niet in helaas. Ik heb nog wel basis kicks met heel lange decay maar dan moest ik zoveel stappen terug. Dat bekijk ik wel in een volgend project.

Ik ben benieuwd naar welk van 4 jullie voorkeur uit gaat.
1e en 4e vind ik persoonlijk het vetst. 2e vind ik iets te lang en de 3e mis ik die lekkere crunch die je bij de 1 en 4 wel hebt :)

Back