Varierende Hardstyle Bassdrum

nou ja, gelijk heb je...

Maar 90% van de tijd kom ik hier tijdens kantoor uren dus heb ik niet zoveel tijd om te posten...

Maar ik zal mijn leven beteren :okdan:

@Druiloor,

Klinkt goed man! alleen had ik de synth iets meer hoog gegeven. En de kick wat 'voller' gemaakt! Verder vind ik je synth die er later bij komt erg vet. Vast inspiratie van Wasted penguinz haha.

Zelf ben ik ook bezig geweest met een nieuwe kick en een reverse bass.

Dit is btw me eerste Reverse die ik ooit gemaakt heb!
Alle meningen zijn van harte welkom natuurlijk!

*Reverse 0:14,
Kick 0:53

Attachments

• Freqmaniak - test.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 51
@Druiloor
Klink echt dik hoor ;) compositie is dik in orde! Climax melo doet idd een beetje denken aan Wasted Penguinz door de solo lead. Ik blijf vinden dat de kick wat modderig in de mix ligt, in de climax dan. Mid intro klinkt het prima. Misschien kan je dat nog iets strakker krijgen.

Verder is hij wel echt af, petje af! Ik ben bijna twee jaar bezig en heb nog geen enkel project van begin tot eind. :halleluja

@Freqmaniak
Je reversed is heel erg stereo, zelfs zo erg dat ik het idee heb dat je niet eens een punch wilt hebben in de bass line. De hard kick is nog wat rommelig. Het mooist vind ik het altijd als je een reversed hebt die wat stereo is en in principe wat meer door de melodie heen golft, vervolgens vervangen wordt door een super strakke hardkick, dat contrast werkt gewoon lekker ;)
De drive in je snip is wel erg lekker!

Yo iedereen, ik ben lang niet hier geweest. Ik moet zeggen iedereen is echt zwaar verbeterd! Leuk om te zien.

@Druiloor Heerlijke reverse kick, niks mis mee. Ook je climax kick is heerlijk, pitch clean. Hele track klinkt bovendien mooi en clean. Dat Wasted Penguinz geluidje heb je goed nagebootst (niet vervelend). Mijn complimenten!

@Freqmaniak Dikke reverse kick, lekker snauwend, alleen kraakt het net teveel. Vind de screech iets standaard. De rechte kick klinkt lekker beukend, mag misschien iets meer rond 400hz hebben dat die wat meer gaat rollen. Maar dat is een kwestie van smaak!

Zelf heb ik vannacht ook een beetje gesleuteld, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Greetz

Attachments

• Randomnize.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 48
@Statiq

Klinkt al goed. :okdan:
Tips: je claps klinken beetje bitcrushed. Je snare zou ik iets zachter zetten met kleine revb erbij. je punch mag iets meer hoog eq hebben.

Ben zelf ook weer bezig geweest. Simple voorbeeldje van alleen synth en nieuwe kick.

Attachments

• dnx_newkick.mp3
    937,2 KB · Bekeken: 53
@Static, Lekker man! Ik denk dat je synth iets meers delay of reeverb moet geven!

@Deniax, je synth kan wat meer hoog gebruiken! De kick is lekker rauww. Alleen vind ik dat die de lage pitch niet mooi is.. Daar zal ik nog even aan sleutelen als ik jou was!

en nog een klein stukje intro :P

Attachments

• dnx_introfx.mp3
    609,5 KB · Bekeken: 56
@Deniax, Wauuuwww, lekkere intro!

Trouwens, ik ben vandaag bezig geweest met een RAW track. Ik heb een kick gebruikt die ik al eerder had gemaakt, maar hem nu, met mijn nieuwe kennis, heb aangepast!

Hier het resultaat!

Attachments

• Freqmaniak - Raww.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 49
en nog een klein stukje intro :P

Pff.... heb ik weer iets om naartoe te werken.. :halleluja

Al die details in dat stukje.. ik ben benieuwd hoe je tot dit soort dingen komt. Ik merk van dat ik wel een ideetje heb, maar voor ik het geluid gemaakt heb zit ik met mijn kop weer ergens anders ^^

Is het nou zinvol qua workflow om nou gewoon een zooi geluiden / patches te maken en dan pas te beginnen aan een track, of begin je er gewoon aan en zie je wel waar je uitkomt ? ( mijn huidige manier van werken )

Ik heb zelf ook weer iets in elkaar geklooid, maar met het geweld van hierboven zou je bijna niet meer durven :)

http://soundcloud.com/ciniq/meh

@Ciniq:

Werk gewoon hoe jij prettig vindt. Daar is geen betere manier voor. Kijk gewoon waar je inspiratie je brengt.

Kick in intro vind ik veel te droog, ook niet echt hardstyle genoeg. Kick in main komt niet goed door in de mix en kan ook nog beter. Zorg dat je de kick goed de ruimte geeft in de mix. Bijvoorbeeld door het pannen van de overige geluiden

tnx Phye,

Is er niet op geïnspireerd, maar snap je punt.
Moet wel zeggen dat ik de recente producties van Alpha Twins erg goed vind.

@deniax, super lekker stukje :halleluja en hel van een klus om dat te evenaren, mag ik vragen welke vst's je voor de sounds gebruikt hebt?

@freq, zoals hierboven iets meer laag er in en dan klinkt cker goed!

Hierbij ook stukje van mij, zit jammer genoeg beetje vast het wil nie helemaal lukken zoals ik het in mn hoofd heb

Attachments

• Demian - Duck & Cover.mp3
    679,8 KB · Bekeken: 51
Ik zou wel meer dan 1 track meenemen dan. :D

Back