Varierende Hardstyle Bassdrum

Vriendjes politiek! :D

Maar toch cool haha

@JRD, wauuw dikke shit!

Ik ben ook bezig geweest met een RAW kick.. Iemand wat feedback?

Attachments

• raw.mp3
    691,9 KB · Bekeken: 50
Genoeg gekontlikt vind ik haha :D
Ik ga maar weer ontopic. :)

@ Freqmaniak: inspiratie gehaald bij Doomed?
Kick klinkt al wel naar de rauwe kant maar je EQ werk mag wel wat fijner.
Zitten nog veel frequenties in die gecut mogen worden.

Heb je een EQ voor je distortion staan?

Kick

Attachments

• Testje.wav
    8,7 MB · Bekeken: 48
2JRD:

WoW dat moet geweldig zijn of niet ?
Lekker bezig :)

Zo nu hebben wij weer wat nieuwe impuls gekregen voor zo ver dat niet goed mocht zijn!

En vriendjus politiek ??
Dat is toch bijna overal aanwezig mocht je ergens willen komen...

Talenten worden zo ook wel ontdekt. ;)
Vrienden in de scene is gwn makkelijk om naar buiten te komen met je talent. :)

JRD heeft talent en had zonder vrienden ook al wel ontdekt geweest.

Hoi allemaal,

ik was hier voorheen nog wel eens actief met plaatsen van sounds, en om dingen uit te leggen maar ik heb er totaal geen zin meer in om iedere keer dezelfde dingen uit te gaan leggen..
Volgens mij lezen de mensen die het nu nog niet snappen alle pagina's van dit forum ook niet?
Als je wat wil bereiken moet je er ook gewoon simpel gezegd moeite voor doen.
Sounds/Kicks maken is nou eenmaal niet zo simpel als tot 3 tellen, maar als je het eenmaal snapt maak je wel de meeste dingen die je in je hoofd hebt zitten..
Coone heeft er trouwens een leuk interview over gegeven in het laatste Bax-Shop Magazine.

Anyway, er zijn zoooveel site's/tutorials/youtube filmpjes/en uitleg door mensen gegeven over hoe een kick maken werkt, en hoe het pitchen in zijn werk gaat, maar als je het dan nog niet snapt dan weet ik het ook niet meer.
Lees eerst dit forum eens door voor iemand vragen gaat stellen :(
Dit forum zit nu al op 254 pagina's, waarvan 95% dezelfde vraag!

Er is maar 1 manier om een beste kick te maken >
Gebruik je oren en weet waar je mee bezig bent.
Zorg voor een goede workflow, en ga niet werken zoals andere het doen want elke kleine verandering in een plugin, kan een grote verandering zijn in de detail van je kick of sound.
Werk aan een eigen sound, met een eigen kick en ga niet namaken van andere.

Oja, gebruik (zoals de meeste dat doen) voor het pitchen: Kontakt.
Natuurlijk zijn er 1000 andere manieren, maar om het jezelf niet te moeilijk te maken zou ik het daar ook maar bij laten.

@Jordy, proficiat! Ik zei toch, doorgaan en je komt er wel!

Als respons op DJBArry :
Wel even een introtje :D

Toen ik klein was vondt ik het te gek om op vrijdag avond de tv aan te zetten met lekker wat gain en TMF(90'iez). Helemaal geweldig vondt ik het.
Kocht daarna al vrij snel mijn eerste CD (thunderdome). Ik was vooral verkocht aan muziek.
Jaren later ging ik pas kloten met muziek (cooledit en traktor) dus vooral mixen en effecten vond ik leuk.

Helaas tot voor kort (2 jaar geleden) heb ik er nooit bij stil gestaan hoe elektronische muziek tot stand komt en hoe dat geproduceerd wordt.
Ben toen begonnen met rond neuzen en kwam al vrij snel hier terecht.
Heb daarna een aantal spulletjes aangeschaft om zo te beginnen.
Als eerste heb ik zelf vele uren gedraaid en gepuzzeld met alle knoppen die ik maar kon vinden.
Dit is wel leuk om je wegwijs te maken, maar zet echt geen zoden aan de dijk.
Dus je moet wel gaan lezen en naar tutorials kijken.
Als het allemaal niet wilt lukken kun je altijd contact opnemen met anderen mensen zoals hier ook deels gebeurt.

Kwa vrije tijd steek ik er erg veel in. Wat is veel... gemiddeld 5u p dag. (niet altijd hoor :D, wel vaak in het weekend nog langer offcorse!)
Maar ik denk als je echt iets wilt dan heb je er veel voor over.
En iedereen loopt tegen problemen aan groot of klein.
Lukt iets je echt niet dan kan je altijd vragen, want iedereen vraagt wel is wat.
Maar als een heleboel dingen niet lukken of men loopt constant met te veel vragen, dan moet men zich achter de oren krabben.

Je hebt het deels in eigen handen. Jij bent dus aan zet.
En waarom deels ? omdat er ook nog een heleboel geluk bij komt kijken en misschien niet op het eerste gezicht, maar het gaat wel vrij diep want veel dingen zijn niet vanzelfsprekend.
Mijn advies = begin met afvragen (bij jezelf), zoeken, vinden, lezen/kijken/praten, leren/toepassen = resultaat

En trouwens dat stukje over Coone, superleuk om zijn verhaal te lezen :okdan:
Heb jij misschien een goede scanner ? hier heb ik een fossiel dus ik kan helaas geen leesvoer met jullie delen. Of heeft iedereen wel is wat besteld bij BAX ? :duivels:

Dit is wel erg off-topic, vergeef me:
Kan iemand het interview van Coone in het Bax magazine inscannen ofzo? Of staat het al ergens online?
Zit nu t/m september in Australiƫ, en dan het Bax magazine wordt uiteraard bij mijn nederlandse adres bezorgd..

Back