Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Phye: Maakt toch niet uit. Ik heb hier ook al rommel gepost.. Je laatste stukje was de kick best goed van als ik me goed herinner. :)
@ JRD: Mooie track man! Maakt niet veel uit in welke studio. Jouw eigen stukjes zijn ook cool dus we weten wel dat je de skills hebt! ;)

Laatst gewijzigd:
Geniale intro! Heerlijk. Ben heel erg benieuwd naar de rest!!

@Perri, heel kort gezegd:
2 keer je kick in Kontakt inladen. Ene wordt je tail: Attack iets opendraaien tot je alleen tail hoort. Andere wordt de punch: In de wave editor het eindpunt zo instellen dat je enkel de punch hoort. Vervolgens zet je "Tracking" uit op je punch. Als je nu op je keyboard een toets aanslaat, of in de pianoroll iets tekent, heb je je volledige kick

Thanks man! Hier heb ik wat aan :D

Ik haak even zomaar in.

Een hardstyle bassdrum met een variabele pitch dus.

Bind een envellope aan de pitch van een oscillator, een sinus bijvoorbeeld.
Een sinus is het beste te bewerken met distortion of andere effecten achteraf in plaats van een saw of pulse.

Als je dan gaat spelen met de Sustain van de envellope bereik je dat effect waar de topicstarter om vroeg.

Het volgende is wel moeilijk als je synthese niet helemaal begrijpt.

Als je dan bijvoorbeeld je Mod.wheel aan de sustain hangt kan je echt waanzinnige kicks creeren. Ik zou velocity aan de sustain hangen en de velocity zo afstellen dat er muzikale intervallen onstaan in de velocity waardes. Klaar!

Ik heb even iets gepikt uit een oudere track van me.

Attachments

• Varierende Hardstyle Kick.mp3
    576,5 KB · Bekeken: 76
Zoals ik al dacht. Is dus absoluut geen hardstyle kick. :)
Wel mooi als kick voor een 90's hardcore trackje.

Nee komt nog niet eens in de buurt. Heb je wel naar een hardstyle track (een recente) geluisterd toen je die post plaatste?

Sommige mensen snappen het gewoon niet.. Niet het feit dat je geen kick kunt maken maar puur hoeveel tijd erin gaat zitten om juist DIE kick te maken.. Iedereen kan een 909 beetje distorten en eq-en..

bezig geweest met een kick ,
zou graag willen weten wat jullie er van vinden en wat er verbeterd kan worde

Attachments

• 5.wav
    1,1 MB · Bekeken: 78
@Roopalf

als ik jou was zou ik f wat basis tutorials gaan kijken op youtube..

Hier ook maar weer eens een kick van mij, ligt niet echt lekker in de mix maar karakter is er wel denk ik..

Attachments

• Pitch.mp3
    627,6 KB · Bekeken: 76
Zoals ik al dacht. Is dus absoluut geen hardstyle kick. :)
Wel mooi als kick voor een 90's hardcore trackje.

thanks!

Inderdaad. Geen hardstyle kick, en pitched ook niet eens zo lekker (voor een hardstyle kick zeker niet). Sorry...

maakt niet uit.

Nee komt nog niet eens in de buurt. Heb je wel naar een hardstyle track (een recente) geluisterd toen je die post plaatste?

nope!

1998 flashback kick :D

niet slecht, maar geen 2012 hardstyle kick...

thanks!

Sommige mensen snappen het gewoon niet.. Niet het feit dat je geen kick kunt maken maar puur hoeveel tijd erin gaat zitten om juist DIE kick te maken.. Iedereen kan een 909 beetje distorten en eq-en..

het is geen 909! maar ik snap je wel.

Jezus wat slecht en niet alleen de kick

...

Nou nou, ik had beter verwacht dan dit :frons: 8~

top.

Hier ook maar weer eens een kick van mij, ligt niet echt lekker in de mix maar karakter is er wel denk ik..

Leuk om die melo eens te horen hier ;) Die kick ligt qua Tail best wel dicht bij het origineel. Alleen de attack net wat prominenter. piekje rond 700hz. Qua volume, de punch net ietsje harder.
Dan het geheel iets terugbrengen in de mix.

Ook is de tail net ietsje 'Sharp' en wordt dat erger hoe hoger je hem pitcht. Check je basis toon nog even in een tuner. Zorg dat hij echt strak op een G ligt (als het een G is) voordat je pitcht.

Edit: kan ook zijn dat je ge-detune-de Lead iets vals 'Flat' is. Waardoor de kick iets vals klinkt natuurlijk ;)

@child of art

Dit wat jij heb gepost heb totaal niks met hardstyle te maken
en de geluidjes eromheen klinken ook mega goedkoop
sorry maar ik kan echt niet tegen mensen die zulke geweldige theorieën hebben
en dan wat posten wat totaal niet thuis hoort in iets van deze tijd

Back