Varierende Hardstyle Bassdrum

@Phye

1ste kick klinkt lekker, al heb ik het gevoel dat je laag niet helemaal in orde is, het is meer een plof als een dreun, lijkt erop dat je hem meer geboost hebt rond de 100/200Hz dan op de 50Hz waar juist nodig is.. Probeer het eens uit zou ik zeggen, misschien een layer met een low-pass filter erop.? Mooie synth btw !!

Hier ook mijn edit nog maar eens, stuk beter zo dnk ik :D

Attachments

• BassBoom.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 93
@Phye

1ste kick klinkt lekker, al heb ik het gevoel dat je laag niet helemaal in orde is, het is meer een plof als een dreun, lijkt erop dat je hem meer geboost hebt rond de 100/200Hz dan op de 50Hz waar juist nodig is.. Probeer het eens uit zou ik zeggen, misschien een layer met een low-pass filter erop.? Mooie synth btw !!

Thnx dat gevoel klopt helemaal en is als 'intended' maar er mag misschien wel klein piekje op de 49hz (Voor een G) bij. Maar moet het even goed beoordelen over de speakers.

Grappig dat je Bassboom nog doorzet. ; ) Die kick mag net even een rauwer randje hebben hoewel dat origineel ook wel redelijk bouncy is. Maar ik denk iets korter en en klein beetje compressie.

Laatst gewijzigd:
Sowieso snap Ik het commentaar van simpele melodietjes ook nooit zo. Wat verstaat iedereen dan onder moeilijke melodieen? Het blijft toch gewoon een aaneenschakelïng van noten.

Sowieso snap Ik het commentaar van simpele melodietjes ook nooit zo. Wat verstaat iedereen dan onder moeilijke melodieen? Het blijft toch gewoon een aaneenschakelïng van noten.

Ik heb precies hetzelfde al jarenlang, en de praktijk wijst uit dat zogenaamde simpele melodien meestal een veel groter publiek aantrekken. Ik haat dit soort geneuzel echt.

@Phye

thnx voor je comment, het ging mij er een beetje om te checken hoe de kick zich houdt onder een "makkelijke" melodie. Niet om hem exact na te maken of zo.. Maar ga nog ff kijken naar een beetje compressie idd, heb ik nog niet gebruikt op de kick..

En wat de simpele melodieën betreft, die doen het hem juist.. Iets wat blijft hangen bij mensen, als je mozart laat spelen wordt het een gekke boel :P

@homeboy
Ik mis karakter in je kick. Meer mid/crunch dist zou hem goed doen.

Zelf heb ik ook weer een nieuwe kick gemaakt. Wil dit eerst helemaal perfect hebben voordat ik aan een track begin. Ben hier nu wel redelijk tevreden mee. (let niet op de rest, gaat om de kick op F#)

Attachments

• kick_deniax_nov.mp3
    501,6 KB · Bekeken: 85
@deniax

Wauw, heerlijk. Is denk ik de lekkerste kick die ik op dit forum heb gehoord:halleluja

@homeboy
Ik mis karakter in je kick. Meer mid/crunch dist zou hem goed doen.

Zelf heb ik ook weer een nieuwe kick gemaakt. Wil dit eerst helemaal perfect hebben voordat ik aan een track begin. Ben hier nu wel redelijk tevreden mee. (let niet op de rest, gaat om de kick op F#)
Karakter: Check
Vol: Check
Bass: Check

Prima kick dus.

@ deniax

klinkt lekker jongen!
lekker laag erin ook.

ik heb nog even een vraagje
waarmee pitchen jullie je kicks?
dat zal voor de meesten wel anders zijn.
maar hoe weten jullie nou ik welke noot ze staan?

ik wilde dat ding van gtune maar die doet het bij mij niet:(

als je drumazon nu neemt en gewoon de standaard 909
staat hij dan in C?

ik heb een beetje problemen met het pitchen.
het lijkt dan net of ie soms een beetje out of tune staat of zo.

hulp!!!!

Cubase idd. Erg goede algorythm's en je kan eventueel met variaudio ook makkelijk pitchen.

@Deniax

heb ff geluisterd op monitors nu en vind je kick weer lekker te pruimen zoal altijd, al vind ik dit wel de beste die tot nu van je gehoord heb.. En net wat Bricks zegt, hij mag iets voller al denk ik dat het probleem hem een beetje in je puch ligt.?!

Back