Varierende Hardstyle Bassdrum

pfffff...284 pagina's hardstyle drum....hoe moeilijk kan het zijn...volgens mij is het maken van een mooie ronde basskick lastiger........

Gaaappp weer zo eentje. De top producers geven nog steeds aan dat het moeilijk is. En nee dit zegt niets over hun niveau, maar over de moeilijkheid van het maken van een fatsoenlijke hardstyle kick.

Snap ook echt het nut niet van zulke reacties. Of als het echt zo makkelijk is help de mensen dan die er wel moeite mee hebben of houd gewoon je muil.

Nu komt het over dat je hier even stoer wilt doen dat je het wel kan en dat het zooo makkelijk is voor jou. Overigens heeft er nog geen een bewijs geleverd dat hij het ook daadwerkelijk kan. ;)

Maak jullie niet zo druk, je weet zelf hoe moeilijk het is, meeste mensen met zulke reacties hebben zich er nooit in verdiept en hebben geen idee waar het om gaat.. Doe gewoon je ding en laat ze maar lullen.. Respecteer elkaar in de dingen die je doet..

Excuses..ik moet bekennen dat ik geen enkele post in dit topic gelezen heb(ooohoh) maar ik verbaasde me over hoe vaak ik dit topic voorbij zie komen. Ja, lijkt me eigenlijk ook stiekem wel een uitdaging.
Stoeien met effects over de bass kick, stoeien met den staart van de sample enz...
Excuses voor mijn ietwat lompe opmerking, succes allen !

Geen probleem toch, als je het een uitdaging vindt probeer het dan gewoon eens.?! Luister dan wel een track anno nu en probeer zon kick na te maken :D

Ja want een 2de CoA kunnen we wel missen. :D

En zoals homeboy zegt, probeer het eens zelf. :)

Excuses..ik moet bekennen dat ik geen enkele post in dit topic gelezen heb(ooohoh) maar ik verbaasde me over hoe vaak ik dit topic voorbij zie komen. Ja, lijkt me eigenlijk ook stiekem wel een uitdaging.
Stoeien met effects over de bass kick, stoeien met den staart van de sample enz...
Excuses voor mijn ietwat lompe opmerking, succes allen !

laat is zien dan man maybe maak je wel de vetste kick hier je weet maar nooit schatje:luv:

Nieuwe poging, dit x gepitcht met "VariAudio" in Cubase.. Niet perfect maar lijkt er wel op :P

Attachments

• Variaudio.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 88
Pitchen klinkt best mooi. Ik gebruik ook variaudio daarvoor.
Kan je niet eens de hoogte ingaan, zo hoor je direct of het pitchen juist gaat. :)

Aight ben benieuwd of hij dan ook nog mooi blijft. :)

Ik ben ook eens begonnen met een Hardstyle kick te bouwen. Ik produceer normaal gesproken house/progressive en dit is het eerste probeersel voor een hardstyle kick :) So don't be too hard on me hahahahah!

Momenteel is hij nog niet gepitched omdat ik alleen maar bezig ben geweest met de sound.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..., moet nog wel aan gewerkt worden, hopelijk heeft iemand tips :)

Attachments

• ImpressionHardstyleKick.mp3
    875,8 KB · Bekeken: 97
Ik ben ook helemaal niet thuis in de harde stijl, maar dit topic komt iets te vaak op de frontpage, dus..

hoe begin ik ? ik ga geen 7 miljoen pagina's lezen over hoe het moet. 909 + distortion + bandpas en dan een bas layer er onder ? welke vst is makkelijk voor detune ? dank u, ik begin alvast

[edit] toch maar wel even lezen, ik kom helegaar nergens met m'n psykicks en gitaaramps [/edit]

Laatst gewijzigd:
@Impression

je sound klinkt nog kaal, mist power en heeft geen punch.. Voor een 1ste x vind ik het toch niet slecht eerlijk gezegd, ik kan het wel waarderen dat je toch de moeite neemt om er eens iets van probeert te maken..

@FunkyDee

bekijk de tutorial idd, het is eigenlijk vrij simpel.. EQ/Dist/EQ/Dist/EQ/Dist/EQ/Dist/EQ/Dist...

Wat homeboy zegt x2 :)

Hier mijn kick in zn varierende vorm. 8)
http://soundcloud.com/aftersho-q-music/viciouzviolenz-tba-v2-break

Back