Varierende Hardstyle Bassdrum

Homeboy, zou je aub kunnen vertellen wat Audiofreq nog meer heeft gezegd tijdens presentatie? Je zei dat hij meer bruikbare tips gaf :)

Geduld is een schone zaak, ik kom er straks op terug ben nu niet thuis.

Homeboy, zou je aub kunnen vertellen wat Audiofreq nog meer heeft gezegd tijdens presentatie? Je zei dat hij meer bruikbare tips gaf :)

Na het deel wat jullie hebben gezien, heeft ie het layeren van je kick behandeld, iets te veel om nu uit te leggen. Ook heeft hij wat screeches met massive gemaakt, en effect kicks met camelphat.

Ik ben nu al een tijd bezig met kicks enzo, maar ik heb toch besloten dat de kicks waar ik nu mee bezig ben, geen kicks zijn die ik wil gaan gebruiken.
Voorbeelden van kicks die ik wil maken:

en

Nu zijn deze kicks een stuk korter, met een hele felle punch erin, iemand een idee hoe ik zoiets maak?

Het is idd te veel om uit te leggen, en het grootste probleem is weten hoe je het uitlegt.. Nu kan ik hier wel van alles gaan droppen maar of je er veel wijzer van wordt weet ik niet..

Het layeren heeft hij idd behandeld, het gebruik van "linear phase eq" op verschillende layers. Hoe je moet layeren, waar je moet eq-en of juist niet. Maar ook dit verschilt gewoon bij elke kick die je maakt.

Ik leer steeds beetje bij beetje, en gebruik alle kennis die ik heb opgedaan uit tutorials etc. Zo ontwikkel je een eigen denkwijze om een bepaalde kick te benaderen.

Ok dankjewel! Ik dacht misschien is er iets heel simpels - zoals gebruik maken van reverb - zonder dat je het helemaal uit hoeft te leggen. Dan wachten we op de andere tutorials!

Ok dankjewel! Ik dacht misschien is er iets heel simpels - zoals gebruik maken van reverb - zonder dat je het helemaal uit hoeft te leggen. Dan wachten we op de andere tutorials!

Deel 2 komt deze week uit :)

Er wordt idd gebruik gemaakt van een reverb ;) Dacht dat het behandeld was in de 1ste tutorial.?!

Er wordt idd gebruik gemaakt van een reverb ;) Dacht dat het behandeld was in de 1ste tutorial.?!

Ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt :). Het gebruik maken van reverb gebruikte ik als voorbeeld. En dat heeft hij inderdaad in de eerste tutorial behandeld.

Zeker lekkere tail, klinkt goed.

Eurynom, jouw karakter van de kick bevalt mij, beetje meer body zal hem goed doen..

Krijgen jullie een beter resultaat als je reverb toepast? Ik namelijk niet. Probeer echt van alles :D (zelfde instellingen als audiofreq, etc.)

Wat voor verb gebruik je? Bij mij werkt het wel namelijk om toch die bepaalde klank te krijgen. Ik gebruik die van lexicon, korte release tussen 500/800Hz

Back