Varierende Hardstyle Bassdrum

@phye tanks voor de uitleg.. hier heb ik wel wat aan

@ euronom3 ik heb de tutorials bekeken en heb tremor gebruikt en niet microtonic.
venm twijfel ik al een tijdje aan.. mischien toch maar eens kopen.
ik heb vaak wel het idee dat ik er dichtbij in de buurt zit als ik aan het tweeken ben.
een goeie hardstyle kick is best ingewikkeld

Dan volg je niet dezelfde stappen :) Of gebruik je andere plugins waardoor je op iets anders uitkomt. Op basis van zijn tutorial deze TOK gemaakt :)

Attachments

• toktok.mp3
    129,6 KB · Bekeken: 120
@D-Joriz-
Ik denk dat het probleem is dat jij gewoon direct naar het eind geluid toe wilt.

Om die distortion zo diffuus te krijgen zoals ik al eerder aanhaalde maar je ook hoort in de snip van Eurynom3. Is door verschillende frequenties te boosten en te distorten, daarna de boel uitbalanceren naar de eind sound met EQ.

Wat in Audiofreq zijn tutorial goed naar voren komt, is dat hij het laag op een gegeven moment weg haalt en het mid boost en distort. Dat laag laat je later weer terugkomen. Hij doet dat gewoon in de chain in logic. Boost het laag later weer in de chain. Voor de eindbewerking werk ik liever echt met audio en snijd de verschillen frequenties in lagen/layers.

De distortion moet niet 'krak' zeggen maar 'kkgggggggghhhhh' later als je blijft distorten in en met EQ speelt komt door stapeling van de harmonics , dat 'krak' weer subtiel terug. Dan is de sound mooi vol.

Joris, jij hebt zeker geen Logic of wel? Waarschijnlijk dat je daarom ander resultaat krijgt? Niet dat je Logic perse nodig hebt, maar als je andere plugins gebruikt kom je ergens anders uit...
edit: misschien voor je zelf een keuze maken met welke plugins je wel een leuk resultaat krijgt en welke niet? Sommige verkrachten je sound meer dan dat het er beter op wordt :)

@Deniax, klinkt lekker, heel erg.. IN YOUR FACE :P
Sommige geluiden klinken wel wat schel.

@Eurynom3, voor een TOK wel iets te lang volgens mij?
Maar hij komt wel goed over, plak er eens een tail aan :P

2 kicks waar ik de laatste weken mee bezig ben: :D

https://soundcloud.com/joeyvg92/kickfl

https://soundcloud.com/joeyvg92/kick-microtonic

Joris, jij hebt zeker geen Logic of wel? Waarschijnlijk dat je daarom ander resultaat krijgt? Niet dat je Logic perse nodig hebt, maar als je andere plugins gebruikt kom je ergens anders uit...
edit: misschien voor je zelf een keuze maken met welke plugins je wel een leuk resultaat krijgt en welke niet? Sommige verkrachten je sound meer dan dat het er beter op wordt :)

nope, geen logic.
ik gebruik fl studio .
wat je zegt zit zƩker een kern van waarheid in.. sommige distortions en eq's die ik heb gebruikt vernaggelen je geluid indd meer dan dat het ten goede komt..
ik probeer zoveel mogelijk te luisteren naar tips uit tutorials van bekende producers..
zo heb ik die van bijv.. Accelerator/frontliner/audiofreq/niel uiteraard en zo nog wat nog niet bekende maar wel goede muziek producerende gasten als voorbeeld.
ook zag ik een dude die met de native plugins van fl studio zelf een wrede kick maakte op YT.
het is dus ook hoe je de plgins gebruikt en niet alleen welke...
uiteraard heb je met prof plugs( goed ontwikkelde) meer kans van slagen:okdan:

ennuh @ JJooeeyy, klinkt goed .. ik ben ook meer van je 2e stukje,al klinkt de 1e ook wel goed maar daar mist je kick iets..kan nietg echt zeggen wat(persoonlijke smaak denk ik)
die 2e is lekker duister en klapt heerlijk.
ook je opbouw is prima ,goed aan te horen beide stukken maar deel 2 is tha bomb:okdan:
btw, gebruik je nog steeds FL Studio?

uiteraard heb je met prof plugs( goed ontwikkelde) meer kans van slagen:okdan:

Nouja zo wil ik het niet noemen.. je krijgt een ander resultaat! Dus als je hetzelfde doet met 2 distortion plugins, krijg je een ander resultaat, omdat beide distortions een eigen karakter hebben. En mijn tip is om degene met mooiste karakter te gebruiken, en de andere links te laten liggen. En welke dat voor jou is... moet je zelf bepalen ;)

@Joris, ja gebruik idd nog steeds FL studio.
Werkt voor mij toch wel het fijnste :)

Is verder ook niks mis mee maar moet toegeven dat Logic gewoon VEEEEEL betere standaard plugins heeft.
Van FL studio gebruik ik alleen soms de Reverb.

@ euronom3, nope geen skype

@ joey , is indd waar wat je zegt .. de standaard logic plugins zijn van betere kwaliteit .
fruityloops(zoals het aan het begin heette) was eerst begonnen als een grappig stukje software waar je wat grappige dingen mee kon,nu is het toch wel een stukje profesioneler geworden.
ik vind vooral de workflow heerlijk , ik heb cubase/ableton gehad en reason..
die laatste 3 vind ik niet te doen, al zijn ze wel goed . dat opzeker

sinds msn weg is doe ik niet meer aan chatten/video praten bellen....
tegenwoordig is het whats app facebook twitter enzo:P
anders hoor je er niet meer bij :D

@Joeyjoey, die tweede is erg lekker.. lekker laag..

ik heb ook weer wat geprobeerd.. weet niet of ik goed op weg ben? is geen variƫrende ofzo maar das fase 2..

Attachments

• Throne.wav
    6,6 MB · Bekeken: 137
ben ff bezig geweest met mn virus TI voor n hardstylekick
ik moet zeggen dat dat me beter bevalt dan softwarematig een HS kick maken..

wat vind men er van?

Attachments

• Hardstyle kick virus.mp3
    126,1 KB · Bekeken: 114
Back