vokator...geen midi keyboard?

speedo

Stamgast
Hallo allemaal,

vorige week heb ik de oude komplete van NI gekocht van iemand en daar zat ook vokator bij. Een erg leuk tooltje, maar het wil me maar niet lukken om gewoon met een midi-keyboard de melodie live te spelen die ik dan wil zingen. In de handleiding wordt hier eigenlijk ook niet over gesproken.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet al te bekend ben met vocoders (helemaal nĂ­et eigenlijk) maar het moet toch mogelijk zijn om gewoon te spelen wat je wil horen?
Ik heb ook een demo van orange vocoder geprobeerd, maar ook daarbij wil het niet lukken.

:( Iemand een oplossing?

Vocoders hebben 2 signalen nodig:

- de modulator (je stem)
- de carrier (het synth-geluid)

Vokator heeft een synth ingebouwd zitten. Die moet je in ieder geval aansturen. De audio van je stem moet je dan door de zelfde Vokator-plugin heenjagen.

Het ligt er een beetje aan welke sequencer je gebruikt; ik weet niet of 'ie het standalone ook fatsoenlijk doet.

in cubase werkt het als volgt
- zet een audio kanaal voor je microfoon aan
- zet op dit audio kanaal op de insert 1 vokator
- kies in vokator voor 1 channel de live mode (zie manual)
- kies in vokator voor 1 channel de synth aan (of voer een audio synth in (iets complexer)
- nu maak je in cubase een 2e kanaal aan, waarin je in de midi out Vokator kiest
- zet voor beide kanalen het luidspreker knopje aan zodat ze op beide luisteren

dat is alles

Dat lijkt me heel stug, want anders zou je geen akkoorden kunnen spelen ;).

orange vocoder kan inderdaad op dezelfde manier aangestuurd worden (dus live chords spelen)

Klopt, heb het bij beide werkend! Toppie, dankjewel.

Alleen opnemen wil niet lukken. Als ik een stuk heb gespeeld/gezongen dan neemt hij de audio wel op, maar vervolgens blijft het doodstil als ik hem afspeel (ja, ook als ik de monitor functie eraf haal)

Origineel geplaatst door speedo
Klopt, heb het bij beide werkend! Toppie, dankjewel.

Alleen opnemen wil niet lukken. Als ik een stuk heb gespeeld/gezongen dan neemt hij de audio wel op, maar vervolgens blijft het doodstil als ik hem afspeel (ja, ook als ik de monitor functie eraf haal)

mooi dat het gelukt is, je 2e vraag is gewoon basiskennis cubase. dus de handleiding in, of iemand anders moet het maar beantwoorden.

Back