Korg karma of N264

arnevan5

Nieuwkomer
Ik zoek een synth om bij mijn yamaha psr 1500 te gebruiken.
Qua sounds zou hij vooral in strings en choirs en pads goed moeten zijn.
Tuomas holopainen van nightwish gebruikt ze alletwee, maar de N264 is veel goedkoper..
Betaal je bij de karma alleen maar meer omdat er een geavanceerde begeleidingstechniek inzit, of is hij op veel punten beter dan de N264?
Vriendelijke groeten
Arne

De Karma is op vele punten beter; qua geluid zit er een HI-engine in in plaats van de AI2-engine. Dat zegt misschien weinig, maar het komt er op neer dat qua effecten, samplekwaliteit en ingebouwde (resonante!) filters het ding met kop en schouders boven de N-serie (en ook de eerdere X-serie) uitsteekt.

Verder is Karma stukken meer dan begeleidingstechniek of gewoon maar een uitgebreide arpeggiator :).

Oceanborn is N364 only, leuk natuurlijk, maar om nu in deze tijd nog een synth te nemen met zo'n verouderde architectuur is zonde

Karma is beter, vooral voor techno en progmetal. Als je echt interesse hebt in Nightwish achtige stuff zou ik je eerder een Roland met wat SRX boards aanraden. Ook Triton zou ik laten liggen als ik jou was, dan zou ik nog eerder voor Motif ES gaan, want die komt technisch beter uit de verf. Verkijk je vooral niet op flashy schermpjes en een merknaam als Korg, want er is veel meer dan dat.

Stel, je wilt metalnummers schrijven, dan kan je het beste vst's gebruiken om de basis van je nummers te maken. Uiteindelijk wil je dat toch, zowel voor de kwaliteit van samples als het werken met een DAW ipv synthseq. Je synth gebruik je dan om het geheel onstage te ondersteunen, het merendeel komt immers toch altijd uit orkestbanden. Vrijwel alle metalbands met toetsenisten doen dat.

Back