UAD, PCI , PCIExpress, nieuwe PC? Wat zal ik doen?

anthonievos

Stamgast
Beste,

Ik heb de volgende PC staan, een AMD 2800 , 160 Gb, 2 GB Ram, Gforce 2 output kaartje,
opzich een prima studio pc, is wel een herrie bak overigens. En ook geen speciale voeding ect,
opzich na cleane installatie wel stabiel PC-tje.

Ik wil graag een UAD kaart maar is het nog verstandig om een PCI kaart te kopen?

Ik wil misschien ook een nieuwe pc, al hoewel dat niet echt nodig is, omdat me CPU nooit volledig
belast wordt. (Virus TI). En voor de rest is die prima!
Maar een nieuwe PC zit er hoe dan ook over 2 jaar aan te komen.

Zullen er dan nog systemen zijn waar ik me UAD PCI kaartje in kwijt kan?

Graag jullie mening!

Tja een nieuwe DAW met een beetje specs (core2duo 6750, Gigabyte DS3R mobo 2gb DDR2 800Mhz geheugen, passief gekoelde graf kaart van gigabyte, Zalman proc. koeler, Antec NKS6580 kast en DVDspeler en brander) zet je zo'n slordige 8 á 900 euro verder....

Ik verwacht dat PCI net als ISA indertijd nog wel even ondersteund zal blijven. Maar ja garanties biedt dat niet. Ik denk dat mobofrabrikanten op een zeker moment meer PCI-e sloten op gaan nemen ten koste van PCI maar er toch één of twee plaatsen.

P.S. je kunt nu ook bijvoorbeeld de UADkaart kopen en eventueel investeren in een stillere voeding (meestal de bron van het gebrom) en misschien zelfs een nieuwe systeemkast. Ik ga zelf binnenkort voor een kast van Antec waar al een voeding in zit. Antec is redelijk van de stille kasten.

Je hoeft in de toekomst je huidige systeem ook niet weg te doen. Volgens mij zijn er ook oplossingen waarin je diverse DAWsystemen in een netwerk draait en ook DSP's op verschillende systemen kan worden gehost.

succes met de afweging.

Origineel geplaatst door daan79
P.S. je kunt nu ook bijvoorbeeld de UADkaart kopen en eventueel investeren in een stillere voeding (meestal de bron van het gebrom) en misschien zelfs een nieuwe systeemkast. Ik ga zelf binnenkort voor een kast van Antec waar al een voeding in zit. Antec is redelijk van de stille kasten.
Onderschat de kleine fannetjes van de gemiddelde videokaart en de cpu fan niet. En pas ook op met Antec kasten, die zijn vaak met de fans op de laagste stand erg stil, maar als je iets meer koelcapaciteit wilt (en dus de fans op een hogere stand gaat zetten) kan de geluidsproductie echt wel tegenvallen (pas nog alle fans in m'n Antec P180 vervangen door low noise fans).

Ik zou persoonlijk in ieder geval nooit meer aan pci beginnen. PCI gaat er gewoon uit, misschien niet morgen maar het gaat wel gebeuren. Moederborden krijgen steeds minder pci sloten en er zijn ook al zat moederborden die er geen één meer hebben.

Ook zal een PCI-E versie makkelijker verkopen mocht je dat in de toekomst willen. Je systeem kan per definitie wel een upgrade gebruiken, zou daar persoonlijk eerder in investeren dan in een UAD-1. Eerst de basis netjes krijgen en dan eens verder kijken.

Ik denk dat ik toch maar ga voor een nieuw systeem + een PCI Express kaart.
Beetje me huidige systeem upgraden vind ik nooit zo'n optie.
Bij Teach Music kun je wel een leuke pc krijgen, alleen even kijken of zelf samenstellen
bij de PC boer niet goedkoper is.
Opzich hoef ik niet de nieuwste Core 2 Duo proccesor te hebben omdat ik me CPU
bij me huidige systeem ook niet overbelaste verre van dat.
Beetje slim met grouptracks ect werken, en bouncen.
Maar goed, nu nog even kijken of ik me 2x 17 inch CRT bakken houdt, of voor 2 Tft's ga ,
of misschien een 24 inch breedbeeld. Beetje downsizing van me studiotje kan ook geen kwaad.
Ik hou namelijk wel strak overzichtelijk en zo min mogelijk onnodig spul.
Betrap me zelf namelijk vaak op , dat ik puur alleen me mixer in cubase op me rechterscherm
houdt en het overige altijd naar me linkerscherm sleep. VSt, effects ect.

HUH? PCI? Traag?
Met welke samplerate ben je bezig....is 24/384 nog nuttig ofzo?
Hoeveel sporen? 100? 200?
Er zijn nu nog steeds systemen uit 2002 die zoveel sneller zijn en beter dan de nieuwste consumenten-pc's.......waar hebben we het dus over?
En nog goedkoper ook.
Volgens mij haalt de consumenten pc mij de eerste tien jaar niet in, ha.
Laat staan dat ik wakker moet gaan liggen van een UAD kaartje...
Je moet je alleen even zeer ernstig verdiepen in de materie...
Je gaat toch geen nieuwe pc kopen joh!
Zet dat ding in een andere kamer. Neem externe kaart/rack desnoods.
Rekenen kunnen die nieuwe pc's niet....kan je UAD desnoods niet op een spoor laten rekenen ipv realtime zestig functies tegelijk?

Er zijn nu nog steeds systemen uit 2002 die zoveel sneller zijn en beter dan de nieuwste consumenten-pc's.......waar hebben we het dus over?

8o)
Zolang jij je DAW niet op een mainframe draait lijkt me dat wat overdreven.
Ben zeer benieuwd wat je dan hebt staan, want het is de afgelopen anderhalf jaar behoorlijk hard gegaan met processoren en verschil tussen 'consumenten' pc's en 'pro' pc's is er nauwelijks.

8o)
Zolang jij je DAW niet op een mainframe draait lijkt me dat wat overdreven.
Ben zeer benieuwd wat je dan hebt staan, want het is de afgelopen anderhalf jaar behoorlijk hard gegaan met processoren en verschil tussen 'consumenten' pc's en 'pro' pc's is er nauwelijks.

+1
ik denk dat de pc die tien jaar meegaat nog moet ontworpen worden

Andere optie is een 2de hands PCI Magma chassis. 1 PCI kaart in de PC en 4 of 7 of 13 slots in een 19" rack. Kun je een hoop UAD's en PoCo's in kwijt 8)

Back