[Roland] MC-303 909 closed hi-hat 1

WarmeBakker

Ouwe rot
Hallo, is het iemand wel eens opgevallen hoe raar de closed 909 hi-hat in de MC-303 klinkt ? het lijkt wel of er een stukje attack mist,en of het 2 hatjes boven op elkaar zijn die clippen, hij klinkt daardoor iedere keer anders, maar niet echt goed, is dit een productiefout ? btw ik heb ROM 1.02 . chorus heb ik uit staan.

ben benieuwd, :confused:

groet, Ron.

Hmm apart ik heb geen problemen met de hihat uit die 808 en of 909 series
misschien dat het inderdaad een foutje is maar dan zit die fout misschien in je rom 1.02
want de laatste rom versies zijn 1.03 uit mijn hoofd gezegt misschien eens de moeite om
te gaan speuren onder google naar MC303 patches.

succes

Nee, hoor je bent niet gek. Om mijn (1.03) klinkt ie ook nooit goed. Was mij inderdaad ook al eens opgevallen hoe raar die klonk (voor de duidelijkheid we hebben het toch over de hat die onder de a# zit?)

909 closed hihat 1

909 closed hihat 1

bank 23, geluid 16.

hij klinkt heel anders dan die in de echte 909 en die op kaartje 10 voor de R8.

de mc-303 versie lijkt er wel 2 boven op elkaar te hebben die iedere keer anders klinkt. sla hem maar eens 20 keer aan.

groet, Ron.

idd heb ik ook, volgens mij is de closed hihat gewoon de open hihat met een heel erg snelle decay en dichte sustain, en kan de onstabiele MC303 dat gewoon niet consistent (elke nootaanslag gelijk) doen

Ik vind de hele geluids opwekking / bewerking van de mc303 wel humor. Het filter is niet op iedere patch het zelfde. Vaak is het gewoon een standaard low pass filter met reconance maar er zit ook een band bass filter op een patch en op een bass patch is het lowpass filter bijna zelf oscilerend.....
Ook worden sommige waveforms gesynced met de bpm.

wederom... ben ik weer blij dat ie weg is :D

Ik had dit ook, dit is ook de reden geweest dat ik hem weg heb gedaan...

Timing zuigt! hihats die iedere keer anders klinken... echt kl*te is dat!
Moet je eens een snareroll in programmeren.... gewoon op elke 16e tel.
Kan je lache (of huilen)..

Origineel geplaatst door STicKX

Timing zuigt! hihats die iedere keer anders klinken... echt kl*te is dat!
Moet je eens een snareroll in programmeren.... gewoon op elke 16e tel.
Kan je lache (of huilen)..

Ja, moet je eens doen!!; Klinkt het precies zo als "U Make Me Wanna" van Usher (echt waar)

Ik ken het (irritante) probleem maar al te goed. Ik vermijd daarom die hihat.

Het heeft iets te maken met de processor die in de MC303 zit, heb ik me eens laten vertellen...Erg stom van Roland om daarop te bezuinigen...:bekdicht: :bekdicht:

Back