24Chnls@96kHz recording hardware?

Musicmaker22

Nieuwkomer
Beste Mensen,

Ik ben al een tijd op zoek naar hardware die 24 channels @96kHz tegelijk kan opnemen.
Dit i.v.m. het opnemen van een live band (20 channels direct-out van FOH, 4 Mic's AB+XY).

Heeft iemand een tip/eventuele ervaring voor mij van welke hardware hiervoor geschikt is?
Het liefst zou ik het via firewire willen hebben zodat ik de hardware interface aan mijn Laptop kan aansluiten.
Mocht je alleen iets weten dat via PCI kan, brand maar los!

Ik heb zelf al rondgekeken naar de RME ff800 + Octamic II, maar dat is 16 Chnls@96kHz / 24chnls@48kHz.. en om op 48kHz op te nemen is beetje zonde voor de AB+XY mic's.

Re: Ramoonus

Re: Ramoonus

Dat zou een oplossing kunnen zijn idd.
Weet je toevallig ook wat de qualiteit van dit product is?
Is dat te vergelijken met RME?
Ik heb ergens gelezen/gehoord dat er wel aardig wat problemen zijn geweest met deze apparatuur werkend te krijgen dus..

Misschien 2x Echo Audiofire 12 gekoppeld (via firewire en de wordclock synchronisatie).
Zelf heb ik een Echo Audiofire 12 en die bevalt prima. 2 gekoppeld gaan (volgens Echo) tot 96kHz over de Firewire ports.
1 unit gaat tot 192kHz over de poort, maar de bandbreedte wordt met 2 units minder. Maar nog steeds 96kHz dus.

Zover ik weet zeggen veel fabrikanten dat je bij 24/96 x 24 kanalen tegen de restricties van Firewire 400 aanlopen wat betreft bandbreedte.

Als ik zelf ga rekenen met 24/96 kom ik op 100Mbit benodigd voor 24 i/o kanalen. Dit staaft wel met de maximaal 96 kanalen i/o die Motu bijvoorbeeld biedt op de 424 kaart (Firewire 400 biedt maximaal 400Mbit). Waarom er dus niet meer fabrikanten zijn die 24 inputs bieden is me dus echt een raadsel. Technisch gezien is het gewoon mogelijk.

To Arno;

Dat ziet er ook wel goed uit:D
Is het ook goed handelbaar met Cubase Studio 4 enzo? En de Qualiteit is dat ook goed?

Stel dat ik 2 van deze units aanschaf en ik koop ook een firewire unit die beschikt over mic amps, weet iemand of dit dat conflicten kan gaan opleveren of kunnen deze units gewoon naast elkaar werken? Hoe kijkt cubase daartegenaan?

To Acidfever;

Jah ik snap ook niet helemaal waarom ze niet een systeem maken wat meer channels dan 16@96kHz gelijk opnemen ondersteund. Technisch is het mogelijk, maar bij de bedrijven schijnbaar niet.

Ik heb inmiddels al naar 2 bedrijven een mail gestuurd voor advies, maar daar werd ik ook niet veel weizer van...
Schijnbaar moet je een budget van 10.000 euro hebben om 24 channels@96kHz met mic amps te kunnen kopen/gebruiken.... beetje jammer voor de startende mensen...

Als starter moet je ook niet met 96khz willen werken. Gebruik dan gewoon 44.1khz en dan houd je het qua budget in de klauwen.

En poosje geleden was hier iemand die 2x een Fireface 800 had en die niet goed gesynced kreeg en ze gingen zwabberen.

Maar als je iets goed wilt hebben gebruik dan een kaart zoals MOTU 2408 of een RME HDSP plus losse AD converters. En dan geen laptop met een langzame HD want die gaat het niet trekken. En als daar nog een losse HD aan moet dan krijg je weer ander gezeik.

Maar als je iets goed wilt hebben gebruik dan een kaart zoals MOTU 2408 of een RME HDSP plus losse AD converters.

@ Fuse

Kun je dan niet beter een MOTO 24 I/O nemen ipv een 2408 met losse converters? Zit namelijk ook te kijken naar een 24 I/O systeem maar ben er nog niet over uit welke.

Re: 24Chnls@96kHz recording hardware?

Origineel geplaatst door Musicmaker22
....dat is 16 Chnls@96kHz / 24chnls@48kHz.. en om op 48kHz op te nemen is beetje zonde voor de AB+XY mic's.

Waarom is 48kHz opnemen 'zonde'? Omdat je het voor live opnames wilt gebruiken ben ik nogal sceptisch over het nut van 96kHz boven 44.1 of 48kHz. Weet je zeker dat je extra geld wilt gaan uitgeven voor de hogere samplerate? Wat voor mics ga je gebruiken voor je ab en xy opstellingen?

Origineel geplaatst door Musicmaker22
To Arno;

Dat ziet er ook wel goed uit:D
Is het ook goed handelbaar met Cubase Studio 4 enzo? En de Qualiteit is dat ook goed?

Stel dat ik 2 van deze units aanschaf en ik koop ook een firewire unit die beschikt over mic amps, weet iemand of dit dat conflicten kan gaan opleveren of kunnen deze units gewoon naast elkaar werken? Hoe kijkt cubase daartegenaan?

Cubase accepteert niet dat je meerdere verschillende apparaten die verschillende ASIO drivers nodig hebben gelijktijdig gebruikt. Ik zou dan gewoon via een 24ch mixer werken met direct outs. Die sluit je dan op de inputs op je geluidskaart aan. Dan heb je geen mic-pre's meer nodig. Dan heb je ook meer controle over je input volumes op de geluidskaart.

Back