Probleempje met SE-1x envelope

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik heb een probleempje met de envelope van m'n Studio Electronics SE-1x: de release werkt niet goed. Bij hele lage waardes (<100 ms) werkt ie prima, maar zodra ik een hogere waarde gebruik, wordt de release extreem lang. Het duurt dan zo'n 20 seconden of meer voordat de VCA helemaal dicht is. Ook als ik verwissel van patch blijft ie gewoon doorklinken.

Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is? Ik heb een SE-1x met v0.85 software en snappy mod.

Origineel geplaatst door Alex Omega
hee,

doen alle envelope's dat?
Volgens mij is het alleen de VCA envelope, maar ik weet 't niet zeker. Ik zal het morgenavond testen. Het gekke is dat ie 't niet altijd doet. Soms werkt ie de hele avond zonder problemen, en een andere keer doet ie het weer verkeerd.

Vandaag eindelijk weer eens de tijd gehad om er mee bezig te gaan. Helaas nog steeds 't zelfde probleem met de envelope...

Ik heb een probleempje met de envelope van m'n Studio Electronics SE-1x: de release werkt niet goed. Bij hele lage waardes (<100 ms) werkt ie prima, maar zodra ik een hogere waarde gebruik, wordt de release extreem lang. Het duurt dan zo'n 20 seconden of meer voordat de VCA helemaal dicht is. Ook als ik verwissel van patch blijft ie gewoon doorklinken.

Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is? Ik heb een SE-1x met v0.85 software en snappy mod.

Misschien is de potmeter niet meer goed?

vreemd hoor, misschien SE mailen, misschien weten zij meer??
Kan het geen midi data zijn toevallig?

Nee MIDI data is het niet. Je hoort eerst gewoon netjes de release, en daarna blijft de noot zachtjes aan voor langere tijd. Probleempje met de potmeter zou kunnen. Ik zal SE nog eens proberen te mailen, de vorige keer reageerden ze niet.

Back