Het "shielden" van een Rhodes...

radiance

Ouwe rot
Iemand ervaring hiermee?
Heb zelf een Rhodes die aardig wat storing oppikt. Hellemaal als de CRT monitor aan de andere kant van de muur aanstaat. Nou wil ik het binnenwerk er uit halen en dan de gehele case met shielding tape beplakken en dan verbinden met de aarde (ground).
Hier een heb ik de tape besteld

http://cgi.ebay.de/58mmX25M-Roll-Al...54238165QQihZ020QQcategoryZ7266QQcmdZViewItem

10 euro en genoeg voor 1 rhodes denk ik, veel goedkoper als bij b.v. Rs of Conrad....het proberen waard dacht ik zo.

Heeft iemand hier dit al eens gedaan?

Ik heb er geen ervaring mee en weet niets van elektro techniek maar ik kan wel zeggen dat bij mijn Hohner Clavinet alleen het elektronisch circuit (waarop de switches dus zijn aangesloten) is geshield.
Ik weet niet of dat een specifieke reden heeft maar ik wellicht is het shielden van alleen dit circuit (en dus die van de Rhodes) al voldoende voor het voorkomen van ruis/interferentie o.i.d.

Origineel geplaatst door chilistein
....maar ik wellicht is het shielden van alleen dit circuit (en dus die van de Rhodes) al voldoende voor het voorkomen van ruis/interferentie o.i.d.

Het zijn voornamelijk de pick up's die storing oppikken. Dit soort tape word meestal gebruikt om electrische gitaren te shielden....die hebben ook pick up's..

Ok, dus m'n hele rhodes van binnen bekleed met shielding tape...(en aan de aarde gekoppeld..)
resultaat: het maakt echt geen F*@K uit.
Die crt monitor aan de andere kant van de muur geeft z.g.
"magnetic field interference" en daar helpt dat tape dus niet tegen.
Dit had ik dus al ergens gelezen maar voor die 10 euro wilde ik het gewoon uitproberen.
Waar het voor is gemaakt heet "electric-field interference"...duh
nou ja, ziet er wel leuk uit zo'n glimmende rhodes van binnen:frons:

En voorlopig geen last van "electric-field interference" dus 8)

Als het echt storend wordt kun je proberen de rhodes hoogfrequent te ontkoppelen.