Kerstkadootje van Yamaha (RS7000)

WOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! super dit! damn nu heb ik geen echt excuus meer om geen rs7000 te kopen..vooral dat realtime switchen naar record mode is te gek! en veel van die filtertypes ken ik van de A3000 OS2..vooral die 18db LPF is echt heel lekker!

Olaf

Kep ff de specs bekeken. Ik vind het wel een vrij minimale upgrade. Die filters zat ik niet echt op te wachten, maar allee.
Alleen het realtime switchen tussen opname enzo is wel erg handig. Ik had echter gedacht dat ze wel iets meer dingetjes zouden veranderen....

maar hoe zet je die nieuwe os van je pc op je rs7000??????? ik heb geen smartmediakaartlezer in mijn pc!!

Wow hmm, realtime grid edit.
Dit is wat ik mis op mun rm1x.
Begin ik toch te twijfelen om mun rm1x te verkopen
en om te ruilen voor een rs7000.
Of komt er mischien een nieuwe versie/rom van de rm1x met ook realtime
sequencing ?

Voor zover ik weet kan je met je RS naar de zaak waar je hem gekocht hebt, daar ligt een smartmedia card
met het nieuwe OS erop. Dit moet je uiteraard ff doorgeven aan de winkel, maar die zou het verder moeten regelen
met Yamaha.

4 of 8 Mb uploaden via midi lijkt me een beetje langdradig verhaal:gaap:

Dus, liever naar de deaker! ...hehe

lijkt me makkelijker om ff met een smartcard (en evt. een CD'tje met die OS update erop) naar je dealer, of computerwinkel, te gaan toch?

Olaf

Ok, dat hebben ze mooi gedaan, vooral met de grid edit! Nieuwe features die we niet verwacht hadden: instelbare resolutie, scan next note. En dat natuurlijk naast de features die we verwachtten zoals switch track bij gridmode en naar record on the fly, en andere de tracks horen natuurlijk. Heerlijk! :)
Maar ook de rehearsal mode is erg handig bij overdub/replace.

Dingen die ze niet verbeterd hebben:
- switch naar record during playback bij overdub/replace
- transmit style change switch via midi - datgene wat ervoor zorgt dat je zelfs een midifilter tussen 2 RS'en moet hebben staan omdat je anders niet naar een andere style kan switchen zonder dat de andere mee gaat!

Maar goed, die grid mode is nu zoveel verbeterd dat ie ook goed voor live te gebruiken is :D

hmm.. volgens mij kan de 909 hier niet aan tippen!
Ironisch dat yamaha nu een betere x0x-stijl voor programming heeft dan roland ;)

Origineel geplaatst door TraiZor
Ok, dat hebben ze mooi gedaan, vooral met de grid edit! Nieuwe features die we niet verwacht hadden: instelbare resolutie, scan next note. En dat natuurlijk naast de features die we verwachtten zoals switch track bij gridmode en naar record on the fly, en andere de tracks horen natuurlijk. Heerlijk! :)
Maar ook de rehearsal mode is erg handig bij overdub/replace.

Dingen die ze niet verbeterd hebben:
- switch naar record during playback bij overdub/replace
- transmit style change switch via midi - datgene wat ervoor zorgt dat je zelfs een midifilter tussen 2 RS'en moet hebben staan omdat je anders niet naar een andere style kan switchen zonder dat de andere mee gaat!

Maar goed, die grid mode is nu zoveel verbeterd dat ie ook goed voor live te gebruiken is :D

hmm.. volgens mij kan de 909 hier niet aan tippen!
Ironisch dat yamaha nu een betere x0x-stijl voor programming heeft dan roland ;)

Man, dat ik pas gisteren zag dat er een nieuwe OS is terwijl ik er al een maand of 8 op zit te wachten grmbl...:confused:

Wat ik ook fijn vind is dat ze er niet alleen nieuwe filters in hebben gezet, maar ook dat de oude filters nu beter klinken! En dat de LED's nu oplichten bij de gespeelde noten brengt ons in een echte kerststemming! hahaaa 8o)

Arv

Back