Sustain VS expression pedal? Sustain enkel aan en uit waarden??

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Aloha!

Ik heb een expression en sustain pedaal gekocht voor mijn midi controller (remote sl).
Mijn expression pedal werkt perfect. Maar mijn sustain pedal lijkt enkel 2 waarden te hebben (ingedrukt of niet). Is dit normaal voor een sustain pedal? Want mijn expression pedal heeft wel een hele range van waarden nl.

(mijn sustain pedal is een VFP 1/25 (gekocht in MusicStore te Keule btwn))

Thanks en groeten!

Precies.....zo werkt een sustain pedaal.

Origineel geplaatst door Daftmax
Precies.....zo werkt een sustain pedaal.

Wat een crap dan. :-) Hopelijk kan ik 2 expression pedals aansluiten dan ipv 1 sustain en 1 expression pedal.

Merci voor de ultra-snelle reply en wees gegroet!

Opzich is aan/uit voor sustain toch ook voldoende? Je wilt de noten namelijk laten doorklinken, of niet. (Bij een echte piano is er natuurlijk wel verschil of je m helemaal of bv half indrukt, maar over het algemeen zou aan/uit wel moeten voldoen).

Tenzij je van plan bent andere dingen aan te sturen via je pedaal, dan kan ik me voorstellen dat een expressiepedaal meer gewenst is.

Origineel geplaatst door Flying Panther
Opzich is aan/uit voor sustain toch ook voldoende? Je wilt de noten namelijk laten doorklinken, of niet. (Bij een echte piano is er natuurlijk wel verschil of je m helemaal of bv half indrukt, maar over het algemeen zou aan/uit wel moeten voldoen).

Tenzij je van plan bent andere dingen aan te sturen via je pedaal, dan kan ik me voorstellen dat een expressiepedaal meer gewenst is.

Inderdaad. Het is om aan mijn midi controller te assignen voor Ableton aan te sturen.

Groeten

Back