Wij van Promedialab BV zijn onze muzieksoftware ImuzZ aan het beta testen. Je kunt hiermee met andere muziekanten samenspelen over het internet zonder dat je last hebt van latency –de vertraging die het internet oplevert. We nodigen je uit om mee te doen aan de sessies die we organiseren op Dinsdag 30 Oktober en Donderdag 1 November om 20.30 uur. Er doen dan ook een aantal professionele muzikanten mee. Er zijn 4 sessies: Hip Hop, Dance, Bluesrock en Cool Jazz. Je kunt ImuzZ gratis downloaden op www.imuzz.com
Alhoewel ik wel mijn bedenkingen heb over de praktische uitvoerbaarheid
ivm delays. Er zitten er nogal wat in zo'n systeem:
A/D conversie, buffering, audio encoding delay, transmissie over internet, audio decoding delay,
buffering, D/A conversie.....
Op www.digital-musician.net wordt zo iets vergelijkbaars al een tijdje toegepast. Daar gebruik je de DMR, de Digital Musician Recorder voor offline recording en de DML, de Digital Musician Link voor online samenspelen.
Het is toch helemaal te gek om muziek te maken met iemand aan de andere kant van de wereld.
Dit soort dingen gaat het helemaal worden. Nu nog een videotje erbij maken.
Ehm want? De tijd dat dit boeiend was is echt al behoorlijk lang voorbij. Of je moet je DAW ook gaan gebruiken als pr0nbrowser of download bak...maar dat lijkt me nooit de bedoeling.
Mijn DAW hangt absoluut aan het internet, al jaren...en probleemloos ook. Veel makkelijker met software registeren of autoriseren ook!
Ook de tijden dat processoren eigenlijk te traag waren om en een sequencer host (+ alle dingen er omheen) en een virusscanner te draaien bevinden zich al lang in het verleden.
Ik weet niet hoeveel mensen er nog steeds zonder i-net op hun DAW zitten maar ik vind het echt onzin, je bent zelf de baas over wat je met je computer doet en inkomende bedreigingen zijn echt te makkelijk af te schermen.
Alhoewel ik wel mijn bedenkingen heb over de praktische uitvoerbaarheid
ivm delays. Er zitten er nogal wat in zo'n systeem:
A/D conversie, buffering, audio encoding delay, transmissie over internet, audio decoding delay,
buffering, D/A conversie.....
Iedereen die een instrument bespeelt en een pc of laptop heeft met een asio geluidskaart en verbonden is met het internet kan meedoen. De noodzakelijke specs van de computer zijn vrij laag. Je kunt dus ook je internet computer prima gebruiken....
Origineel geplaatst door MadDonna Op www.digital-musician.net wordt zo iets vergelijkbaars al een tijdje toegepast. Daar gebruik je de DMR, de Digital Musician Recorder voor offline recording en de DML, de Digital Musician Link voor online samenspelen.
Naast dat het een VST Plug In is , kun je bij DML alleen met 1 ander persoon samen spelen. ImuzZ is stand alone en geeft de mogelijkheid met meerdere mensen samen te spelen, is dus iets anders....
Voordat ik het gezien heb, wil ik een aantal opmerkingen plaatsen, wellicht niet veel aan te doen, maar toch:
- de naam referereert te veel naar de door Apple gebruikte i (iPhone, iMac, iTV etc) terwijl iMuzz er niet is voor de Mac
- het gaat waarschijnlijk geld kosten en dat is een drempel.
Gaat het online spelen geld kosten of het programma.
- In de Imuzz sessions home page wordt ik verwelkomt met mijn email adres, dat is niet goed.
Goed zou zijn om een onderscheid te maken tussen inlognaam en de naam die een persoon
gebruikt waaronder hij/zij bekend wil zijn.
- ik krijg het idee dat je altijd via een centrale lobby moet spelen en dat je niet direct met een persoon of groep van personen kan connecten.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.