Korg analoge synthesizer Mini Korg-700

Origineel geplaatst door Leo
ik was bij iemand in rotterdam om een moog eq op te halen en die gin gook een 700s (en nog een 700) verkopen.
mijn geld was/is wel op zo'n beetje, maar hij klonk erg leuk.

ik wil die moog (param?)eq wel van je overnemen, heb jij weer geld voor die 700s
vr.gr. sunny

Origineel geplaatst door sunny pedaal
ik wil die moog (param?)eq wel van je overnemen, heb jij weer geld voor die 700s
vr.gr. sunny

:) ik krijg nogal eens het verwijt dat ik spullen al snel weer wegdoe, maar als iedereen eraan gaat lopen trekken, tja...
het is een grafische eq. die is meestal wat minder gewild en dus goedkoper dan de parametrische, maar ik vind juist die grafische leuker. een simpele drumtraks erdoor, kan echt van superzwaar naar vederlicht. je legt zo de snare bovenop de rest, of de toms, of wat dan ook. ik vind m leuk.
maar ik zal het proberen te onthouden.
ben altijd een grote moog fan geweest en nog wel, maar ik merk toch ook dat ik het typische moog geluid weleens zat word. roland was ik nooit zo enthousiast over, maar de sh5 vind ik toch wel veel leuker dan menige moog. had ik nooit gedacht. nou ja, die eq's zijn niet eens heel erg moog geloof ik. hoewel moog's eigen pa in buffalo ook oa bestond uit een dergelijke mixxer en grafische eq en zo uit deze serie. de phaser was ook zo'n brute bak.

terug on topic maar weer...

heb die gr.eq ook in m'n synamp zitten volgens mij. gebruik hem als module (alle onderdelen van de synamp zijn modulair uitgevoerd). hij is wel ok , zou echter warmer lopen voor zo'n volparametrische, als je hem eens tegenkomt.. denk aan mij.
( zo'n synamp is trouwens best de moeite waard, kost weinig en ( als je er een tempsensoropzet om de ventilator te "temmen" ) er zit best veel bruikbaars in.

vind die korg trouwens allebei erg goed geprijst. weet wel dat mijn 800dv nooit voor 450€ weggaat.

heb die gr.eq ook in m'n synamp zitten volgens mij. gebruik hem als module (alle onderdelen van de synamp zijn modulair uitgevoerd). hij is wel ok , zou echter warmer lopen voor zo'n volparametrische, als je hem eens tegenkomt.. denk aan mij.
( zo'n synamp is trouwens best de moeite waard, kost weinig en ( als je er een tempsensoropzet om de ventilator te "temmen" ) er zit best veel bruikbaars in.

vind die korg trouwens allebei erg goed geprijst. weet wel dat mijn 800dv nooit voor 450€ weggaat.

heb de synamp ooit gehad, een week, ben het met je eens, leuk ding, alleen wist ik niet hoe de fan te (laten) temmen. ik zit hier op een kamertje van 2.5 bij 1.8 mtr en het leek wel windkracht 5 daarbinnen. hij was wel handig toen in de aangrenzende kamer het behang van de muren moest. even de synamp voluit en het kwam zo naar beneden zakken.
volgens mij had ie grafische eq apart en parametrisch op de kanalen. of vergis ik me?
ook nog verengalm en externe effect lus. toch?

had er pas eentje op het oog, maar die kwam rond 1000 euro uit (met 1 speakerset laag/mid/hoog) en daar zat de houten kast niet meer om de synamp heen (dus ook geen verengalm, want die zat in de deksel.
was verder erg mooi, maar wat mij betreft te veel geld.
als ik me goed herinner heb ik m indertijd voor ongeveer 1000 gulden gekocht en weer weggedaan, maar dat was nog voor de echte internet tijd, dus toen kon je nog echt van zeldzaam spreken. en misschien waren het ook wel euro's, dat weet ik niet meer. hij ging toen naar alkmaar of den helder, dus ze zitten in ieder geval goed verspreid over het land.

ruisde inderdaad waanzinnig, net alsof de buurvrouw zat te fohnen ( en te bedenken dat we een vrijstaand huis hebben !)

per kanaal semiparametrische 3bands eq, 4 kanalen , grafische eq, volumepot, compressor, crossover( alleen zinvol bij bijbehorende speakers ,die ik helaas niet heb)
interne galmveer, makkelijk te vervangen door een externe, kun je zo zonder verdere electronica aansluiten/ ext eff send.

ziet geweldig uit , klinkt ook goed en versterkt genoeg : 2X100W a ?8ohm.
zou zelf gezien het gewicht (ca 25kg) zo'n 300-500 € een normale prijs vinden, maar ja het is moog he.
rush gebruikte er geloof ik 2 bij hun concerten, jonge dat dreunde.

crossover( alleen zinvol bij bijbehorende speakers ,die ik helaas niet heb)

jammer jammer jammer, had ik het maar geweten. 2 of 3 weken terug ging een complete stereo set, dus 2 complete sets, inclusief afdekplaten etc voor 460 euro, in krefeld. jij had het kunnen fietsen, maar ik moest een busje lenen/huren voor die 2 x 180x60x70cm en dan ruim 500km. dat werd me te gek.

Origineel geplaatst door Leo
heb de synamp ooit gehad, een week, ben het met je eens, leuk ding, alleen wist ik niet hoe de fan te (laten) temmen. ik zit hier op een kamertje van 2.5 bij 1.8 mtr en het leek wel windkracht 5 daarbinnen. hij was wel handig toen in de aangrenzende kamer het behang van de muren moest. even de synamp voluit en het kwam zo naar beneden zakken.
.

haha
bel leo voor al uwe binnen huis klussen [ nou maar hopen dat ie wat gereed schap laat liggen !]
whoe-hoe ...:dubbel:
stelletje moog nerds....wie niet ?....korg talking hiero

hiero in de buurt een 700 gewoon zonder cv / gate
en een dv 800 binnenkort onder t mes moet ....eg dit zijn denkik de bruutste korg synthjes !
ok op de ps serie na
qa sound en performance scoort de DV 800 hoog !
die triggering modes rechts op t app vallen gellofk wel weg asje cv / gate erop aanbrengt
ofniet....?

tip nog cybermax vrekooptergeloofk nog steeds eentje ok priced!!!!!!!

env. vd dv800 en 700
werken apart - wel erg strak

:halleluja

Origineel geplaatst door R-ond
qa sound en performance scoort de DV 800 hoog !
die triggering modes rechts op t app vallen gellofk wel weg asje cv / gate erop aanbrengt
ofniet..|?

is dT ZO? oh, wiwtrmeer over svp.

Origineel geplaatst door R-ond
haha
stelletje moog nerds....wie niet ?....korg talking hiero

sinds de sh5 ben ik geen moog nerd meer. mmar bv de multi blijft leuk. en de sonic6.

tja, als je eens in de buurt komt mag je mijn sh5 en multi komen aanraken (eventjes maar en heel voorzichtig)

tja, als je eens in de buurt komt mag je mijn sh5 en multi komen aanraken (eventjes maar en heel voorzichtig)

je hebt het nu toch tegen ron neem ik aan? want ik raak die van mezelf wel aan. (is geen patserigheid, want het is zo'n beetje alles wat ik heb, met wat drums en effecten eromheen.)

heb je die sh5 toch gehouden?(dacht dat je die ook had opgeruimd) , groot gelijk.
nou ok, je bent toch welkom ( dan bv om m'n 800dv te "touchen")

heb je die sh5 toch gehouden?(dacht dat je die ook had opgeruimd) , groot gelijk.
nou ok, je bent toch welkom ( dan bv om m'n 800dv te "touchen")

teruggekocht! er zijn gelukkig meer van die gekken als ik, die de synths heen en weer schuiven, zo kon ik m weer terughalen toen voor de koper van de sh5 zich weer een andere mooie synth aandiende.
tja.

maar bedankt, ik hou me aanbevolen als ik de buurt ben.

Back