japinsky
Ouwe rot
ben op zoek
naar een hardware bit reducer
grtz
japinsky
naar een hardware bit reducer
grtz
japinsky
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Septic
Koop een willekeurig Behringer apparaat....
heb er eentje nodig
heeft die micromodular een line in ? ... maar volgens mij
heb je dan ook een pc nodig, right voor de micromodular
& dan kan je evengoe, een laptop & een plugin pakken ...

Origineel geplaatst door japinsky
maar neeheb er eentje nodig
om "realtime" zelf gemaakt geluid te reducen of te crushen ...
heeft die micromodular een line in ? ... maar volgens mij
heb je dan ook een pc nodig, right voor de micromodular
& dan kan je evengoe, een laptop & een plugin pakken ...
de electribe sx heeft ook een bit reducer aan boord,
maar ook hier weet ik niet zeker of je realtime de bit reducer
kan gebruiken, volgens mij moet je eerst samplen & op die samples
kan je reducen, ... kheb zelf een ER die twee line ins heeft,
maar het ingangssignaal van deze inputs is bijzonder zwak,niet echt
kwaliteitsvol, in de zin dat je effecten op je ingangssignaal kan steken
maar dat ze niet echt echt goed doorkomen ...
volgens mij zou de enige echte klasse optie zijn
een alesis bitrman en of een sonic alienator van frostwave !!!!!!
uiteindelijk is 225 euro vr het laatstgenoemde pedaaltje hmm misschien nog net te doen ...
Origineel geplaatst door neuromancer
@ethereal: De micromodular heeft slechts 3 draaiknoppen die je kan toewijzen. De 4e is het volume.
De kracht van een Nord (micro) modular is nou juist dat je de pc niet nodig hebt bij het gebruik.
De micromodular heeft stereo in en stereo uit en kan ook gebruikt worden als bijvoorbeeld vocoder.
Als de volume knop wel aan andere dingen is toe te wijzen dat moet iemand me dat toch eens uitleggen want ik heb daar nooit iets van gemerkt.

Origineel geplaatst door Ethereal
Voor een MicroModular heb je gedeeltelijk een PC nodig! Maar flexibeler als met een MM zul je niet worden...
Aan een PC koppelen, je eigen setups maken (tot 99 stuks) waarbij je dus je COMPLETE signaalpad zelf kunt bepalen, dus je kunt er inderdaad een simpele bit-reducer van maken, maar ook complete synths nabouwen of een complete bizarre effecten/filterbak in nabootsen! Als je de setups in je MM hebt gezet kun je hem van de PC afhalen en dan stand-alone gebruiken! Enige waar je de PC voor nodig hebt is het programmeren van je effecten.. Heeft 4 draaiknoppen (vrij toe te wijzen), evenveel als de BitRman, dus ik weet bijna zeker dat je een zo-goed-als-kopie van de BitRman kunt namaken (compressor -> bit reducer -> phaser), maar dat je in die 98 andere geheugenplaatsen nog veeeeeel meer bizarre FX kunt zetten! En als je zat hebt van die 99 setups, maak je gewoon nieuwe.. Ik had het wel geweten! Kost ietsje meer, maar oneindig inzetbaar!