DiY 303

marten

Hysterical&Useless
Ideetje voor iedereen die geen E.10000 voor een 303 uit wil geven...:duivels:
Men neme een platenspeler die er al wat dienstjaren op heeft zitten. Nieuwe draaitafels resoneren niet genoeg, die zitten nog te strak in elkaar...
Aan de arm knoop je een elastiek van het postbodemodel. De uitgang sluit je aan op een filterbank, et voila.... De ultieme analoge synth!
Door het elastiekje harder aan te trekken regel je de toonhoogte, de mate waarin je het elastiekje beroerd je attack/decay etc..
Vergis je niet, dit klinkt echt VET!

Groeten,
Marten8D

Origineel geplaatst door STicKX

DE tip van de eeuw :D

En die is pas begonnen, kejje nagaan...:kroon:

Waarom heb ik net een 30-jarige lenco de deur uit gedaan? =(

Heb je samples voor ons?

hehe..

ja, samples please! :D

en een foto misschien? :S (ik volg niet echt waar je dat elastiek nou precies aan vast maakt, behalve aan de arm...)

Origineel geplaatst door krz

Heb je samples voor ons?

Hehehe, moet nog een keer zin en tijd vinden om zoiets in elkaar te zetten... Eerdt m'n Arp-project maar eens tot een goed einde brengen.8D

Origineel geplaatst door marten
Eerst m'n Arp-project maar eens tot een goed einde brengen.8D

En mijn kabels solderen... :W

Origineel geplaatst door krz
En mijn kabels solderen... :W

Ik bedoel maar... Voorlopig geen sempeltjes. :duivels:

Origineel geplaatst door cadra
hehe..

ja, samples please! :D

en een foto misschien? :S (ik volg niet echt waar je dat elastiek nou precies aan vast maakt, behalve aan de arm...)

De bedoeling is dat je met het elastiekje de arm van de draaitafel doet resoneren, en naarmate je het stiekje losser danwel vaster spant je hogere en lagere tonen krijgt. Hoe je het voor elkaar krijgt om tegelijk het stiekje te spannen en je filterbank te bedienen, mag je wat mij betreft aan je eigen bizarre fantasie overlaten..:D

De bedoeling is dat je met het elastiekje de arm van de draaitafel doet resoneren, en naarmate je het stiekje losser danwel vaster spant je hogere en lagere tonen krijgt. Hoe je het voor elkaar krijgt om tegelijk het stiekje te spannen en je filterbank te bedienen, mag je wat mij betreft aan je eigen bizarre fantasie overlaten..:D

soort van gitaar idee? het elastiekje als "snaar"? (soort van) :erm:

Origineel geplaatst door cadra
soort van gitaar idee? het elastiekje als "snaar"? (soort van) :erm:

Exact!

Juistem!

M'n broer BCA303 verklaart mij ook voor gek als ik zo met een elastiekje zit te prutsen als ik me verveel :D

Ook geschikt voor superlage bassen :okdan:

Moet je es Didge samples door een filterbank of vocoder halen ofzo... Weet je niet wat je meemaakt...
Luister maar eens naar 'didgeridoo' van Aphex Twin, staat volgens mij op 'classics' De Didge uit het intro gaat echt naadloos over in een 303. Geweldig!

Moet je es Didge samples door een filterbank of vocoder halen ofzo... Weet je niet wat je meemaakt...
Luister maar eens naar 'didgeridoo' van Aphex Twin, staat volgens mij op 'classics' De Didge uit het intro gaat echt naadloos over in een 303. Geweldig!

yep, da's inderdaad mijn favoriet op die ceedee... yum

Het geluid in Digeridoo van The Aphex Twin is geen 303 hoor.

Tenminste, volgens hem is het een zelfbouwprojectje geweest. Een aantal verschillende kastjes waar het geluiden van de ene de andere in werden gestuurd en omgekeerd en die kastjes waren geen 303's nee. Volgens hem speciaal gemaakt voor dat nummer.........

Maar het is een goeie plaat, dat zeker :dj:

Een soort vocoders ofzo? Hmmm... could have fooled me... Dacht dat het 303's waren met iets van een flanger of een phaser erachter... Nooit te oud om te leren, zo zie je maar weer.8D

Back