richard2000
SyBorg
Had al een tijdje het idee om de 909 kick eens uit te pluizen om te zien hoe je deze het best kan modden en wat er allemaal uit te halen valt, ik had alleen weinig zin om dat met me eigen 909 te doen en kon ook niemand vinden die de zijne ter beschikking van de wetenschap wilde stellen
.
Dus dan blijft er maar 1 ding over, je neemt een berg onderdelen en stukje karton en flink wat later heb je dit,
en het klinkt zo,
http://soundcloud.com/richard-2000/kick-diy-909
Als mod zit er nu tov enkel pitch op de 909, die eigenlijk geen echte pitch is maar een pitchenvelop decay, zit er nu een echte pitch op, en env. depht en decay, en de attack is gesplit in de klick en noise, deze hebben een eigen level en decay voor de noise.
Er is ook een CV in gemod voor pitch en heb de triggering gemod, de 909 kick is puur gebouwd op de inwendige triggerpuls van de seqeuncer, dit is zo gemod dat ie nu bijna alles "eet", zolang het maar ergens tussen de 0,5 en 10VDC is.
Nou moet dit in een kassie oid maar zit eigenlijk te denken aan iets modulars, alla doepfer formaat oid, zal binnenkort schema erbij zetten voor de diyers incl printplaatje, als ik eruit ben waar ik het inbouw.
Wordt vervolgt dus..
.Dus dan blijft er maar 1 ding over, je neemt een berg onderdelen en stukje karton en flink wat later heb je dit,
en het klinkt zo,
http://soundcloud.com/richard-2000/kick-diy-909
Als mod zit er nu tov enkel pitch op de 909, die eigenlijk geen echte pitch is maar een pitchenvelop decay, zit er nu een echte pitch op, en env. depht en decay, en de attack is gesplit in de klick en noise, deze hebben een eigen level en decay voor de noise.
Er is ook een CV in gemod voor pitch en heb de triggering gemod, de 909 kick is puur gebouwd op de inwendige triggerpuls van de seqeuncer, dit is zo gemod dat ie nu bijna alles "eet", zolang het maar ergens tussen de 0,5 en 10VDC is.
Nou moet dit in een kassie oid maar zit eigenlijk te denken aan iets modulars, alla doepfer formaat oid, zal binnenkort schema erbij zetten voor de diyers incl printplaatje, als ik eruit ben waar ik het inbouw.
Wordt vervolgt dus..

voor een stukje karton en wat componentjes.

Leuk idee om aan te knutselen (houdt mij aanbevolen)moet toch een keer aan een DIY gaan beginnen en dit is een leuk project om mee te starten (printplaatjes lijkt mij inderdaad wel handig)