Iemand ervaring met Kenton Controlfreak?

emroo

Ingeburgerd
Ik heb hem nu een maand hier heel mooi voor me staan, heb de (verschrikkelijk moeilijke engelse) gebruiksaanwijzing doorgelezen, heb een boekje over Midiprogrammeren besteld, wat op zich laat wachten, en ben eigenlijk op zoek naar een stap voor stap tutorial hoe ik dat ding kan programmeren.Ik wil hem met name gebruiken om mijn softsynths te besturen, zodat mijn RSI klachten wellicht afnemen...
Er zijn kant en klare programma's die je kunt downloaden, bv voor de Pro 52, maar ik wil graag KOntakt en Absynth er ook mee besturen, en dat betekent met de hand programmeren.
Kan iemand me dat op een duidelijke manier uitleggen???
Ws. kom ik er ooit wel zelf uit, maar het kost me erg veel (kostbare) tijd zo.

Re: Iemand ervaring met Kenton Controlfreak?

Origineel geplaatst door emroo
maar ik wil graag KOntakt en Absynth er ook mee besturen, en dat betekent met de hand programmeren.

Volgens mij is het met kontakt super makkelijk.. rechtermuisknop op de destbetreffende knop, dan midilearn of assign ofzo en dan draaien aan de knop die je eraan toe wilt wijzen, et voila, de knop reageerd.. :)
In Absynth weet ik het zo niet 1,2,3.. wellicht dat andere je hiermee kunnen helpen.

En misschien staan hier nog handige tips..

http://www.kvr-vst.com/midi.php

jups dat is de manier....de meeste software heeft tegenwoordig een learn functie zodat je niet de controller hoeft aan te passen maar de software zelf.....lekker makkelijk, lekker snel thuis voor de koffie en de karbonade en lingo op de tv..ehh....ja...

Het irritante is dat bijna elke fabrikant wel een eigen combinatie van midi controllers heeft die nooit standaard is.
Wat dat betreft zouden ze zich meer aan de pseudo standaarden houden zodat je met dit soort dingen niet zo hoeft te lopen hannesen.

Kan m'n 01v ook programmeren en heb 4 banken met geheugens. Het is alleen zwaar strafwerk. Je kunt zelfs een regeltje sysex programmeren, maar met een datawiel is dat juist RSI bevorderend.

Denk dat je voor al die synths waar geen maps voor zijn je zoveel mogelijk standaard instellingen moet gebruiken en eventueel de kenton gewoon zo laten staan en aan de andere kant de boel instellen.

(Zo heb ik midi control matrix van m'n XV ook afgestemd op de wheels/knoppen van m'n keyboard. Dat werkt ook als je computer uit staat nl.)

Ik begin er toch lichtelijk schijtziek van te worden, heb een vrije midddag, dus weer met hernieuwde moed begonnen.
Met de virtual controlfreak kun je programs, midifiles van desbetreffende softsynth importeren, dus gedaan, Kenton aan, het enige wat je zou moeten doen is het verzenden naar de hardware, nou, ik kan verzenden wat ik wil, maar hij pakt hem niet, lampjes lichten netjes op, dus er gebeurt wel wat, maar ik kan op "learn"drukken wat ik wil, er gebeurt geen fuck.
Ga nu toch maar proberen hem met de hand te programmeren.Gelukkig heb ik dit ding geleend en niet gekocht, want nog even en ik heb het helemaal gehad!
In ieder geval bedankt voor jullie voorgaande hulp.

kan de persoon, van wie je ´m geleend hebt, je niet het één en ander uitleggen..? of snap ie er zelf ook de ballen van, zodat jij dat voor ´m uit mag gaan zoeken? :o:

Origineel geplaatst door krz
kan de persoon, van wie je ´m geleend hebt, je niet het één en ander uitleggen..? of snap ie er zelf ook de ballen van, zodat jij dat voor ´m uit mag gaan zoeken? :o:

Hij had m voor in de studio inderdaad, maar kwam er ook niet helemaal uit, plus diegen heeft geen verstand van pc omdat ie zelf met een oude Atari werkt...:-)

Re: Re: Iemand ervaring met Kenton Controlfreak?

Re: Re: Iemand ervaring met Kenton Controlfreak?

Origineel geplaatst door krz
Volgens mij is het met kontakt super makkelijk.. rechtermuisknop op de destbetreffende knop, dan midilearn of assign ofzo en dan draaien aan de knop die je eraan toe wilt wijzen, et voila, de knop reageerd.. :)
In Absynth weet ik het zo niet 1,2,3.. wellicht dat andere je hiermee kunnen helpen.

En misschien staan hier nog handige tips..

http://www.kvr-vst.com/midi.php

Nou, met Kontakt is het in ieder geval ook niet makkelijk, vind ik.Er staat wel een knopje remote, maar als je de midicc invult doet reageert ie niet als ik de fader van de Freak beweeg.

Ik heb ook hele mooie lijstjes gedownload met alle midicc's van desbetreffende softsynths, maar ook daarop wordt niet gereageerd.Volgens mij doe ik iets essentieels fout, maar ik kom er niet achter wat.
dus mocht iemand dit ding gebruiken, help me please!!!!

ik zou eerst maar es kijken of er uberhaupt midi je computer in komt..bv met midi-Xor....of gewoon heel simpel kijken of in je sequencer de midi lichtjes gaan branden als je aan een knoppie draait op je kenton.... zo niet, check ff je bekabeling, en de midi-out channel op de kenton..

als dat allemaal goed gaat dan moet je toch echt in je softsynth op learn kunnen drukken en aan een kenton knopje kunnen draaien en moet ie gelijk toegewezen zijn..

Olaf

Tsja, misschien een zwakte van me, maar dit soort uitdagingen intrigeerd me mateloos.

Het zijn volgens mij een aantal weetjes die je even door moet krijgen om het kreng aan de gang te krijgen.
Maar het irritante is dan dat je er niet op komt.

Wel slim om het bakkie te lenen dan. Je zou maar zoiets gekocht hebben, krijg je ook zin die verkoper hem te retourneren op een plek waar hij hem liever niet heeft.

Origineel geplaatst door emroo
Ik heb ook hele mooie lijstjes gedownload met alle midicc's van desbetreffende softsynths, maar ook daarop wordt niet gereageerd.Volgens mij doe ik iets essentieels fout, maar ik kom er niet achter wat.
dus mocht iemand dit ding gebruiken, help me please!!!!
Idd, misschien is je midi niet goed aangesloten?

in/uit goed staan? midi thru filters? dat soort dingen?

Back