Sander02
Gepokt en gemazeld
Nice! voor 50 euries
wat de gek ervoor geeft (of voor wilt hebben.. )
Nou het is er niet makkelijker op geworden, ik begin te beseffen dat elke keuze met compromissen komt.. zit zelfs nu te fantaseren op een mixerloze omgeving, met een rack vol met (normale kwaliteit) Preamps die als mixer-inputs dienen i.c.m. een paar hele goede outboard EQ's, compressors. Wordt wel weer kabelbende, minder mobiel, etc.. maar ik heb dan een vette summingbox, in elke preamp mss buizen / compressie, het kan Summen maar ook prima tracken bij een band.
Bijv. een rack met 8x een 19" Dual-Preamp geeft 16 Mic/Line inputs.. stel ze kosten 100 per stuk, zit je op 800,-. Hoeven geen top preamps te zijn, vergelijkbaar met die van een mixer kanaal van een degelijke tafel.
Motu 828mk3 heb ik al, die kan ik uitbreiden met een 2e en voila.. voor +/- 1200 euro zit ik dan op 16 Line/Mic inputs, zo modulair als wat.. schaalbaar, vervangbaar, summingbox, alles switchable.
Als ik mij niet vergis de methode waar SF user "Anoniem" naartoe over wenst te gaan (die verkoopt z'n ghosts mixers ervoor)
Nadeel.. geen faders meer en al helemaal geen (analoge) routing, grouping. aaargh wat is dit lastig
maar eens een goed paar nachten over 'wakker liggen'
De Midas begin ik nu ook al langzaam af te schrijven, hij neigt bij nader inzien toch teveel naar de Live kant zoals ik vermoedde. Als ze nu toch verdorie die inserts mee hadden genomen in het FW-IN pad, sjonge dan hadden ze volgens mij een superhit!
Mss is het in dit soort situaties gewoon kwestie van geduld hebben, wachten tot de markt hierop reageert met een unit zoals de R16, maar dan met nét iets minder compromissen.. groups terug, USB erin en naar 96K, enz enz
Wat een puzzel mensen! excuses als ik wat ben afgedwaald van de initiele vraag over de ZED R16. Al merk ik op diverse fora dat mensen met dezelfde puzzel bezig zijn, zelfs nádat ze hebben gekozen ; continu proces
Zelfs al heb je wel een smak geld, zou het nog een puzzel zijn denk ik.
In principe is de vraag over de ZED al ruim beantwoord, waarvoor vielen dank!
wat de gek ervoor geeft (of voor wilt hebben.. )Nou het is er niet makkelijker op geworden, ik begin te beseffen dat elke keuze met compromissen komt.. zit zelfs nu te fantaseren op een mixerloze omgeving, met een rack vol met (normale kwaliteit) Preamps die als mixer-inputs dienen i.c.m. een paar hele goede outboard EQ's, compressors. Wordt wel weer kabelbende, minder mobiel, etc.. maar ik heb dan een vette summingbox, in elke preamp mss buizen / compressie, het kan Summen maar ook prima tracken bij een band.
Bijv. een rack met 8x een 19" Dual-Preamp geeft 16 Mic/Line inputs.. stel ze kosten 100 per stuk, zit je op 800,-. Hoeven geen top preamps te zijn, vergelijkbaar met die van een mixer kanaal van een degelijke tafel.
Motu 828mk3 heb ik al, die kan ik uitbreiden met een 2e en voila.. voor +/- 1200 euro zit ik dan op 16 Line/Mic inputs, zo modulair als wat.. schaalbaar, vervangbaar, summingbox, alles switchable.
Als ik mij niet vergis de methode waar SF user "Anoniem" naartoe over wenst te gaan (die verkoopt z'n ghosts mixers ervoor)
Nadeel.. geen faders meer en al helemaal geen (analoge) routing, grouping. aaargh wat is dit lastig
maar eens een goed paar nachten over 'wakker liggen'De Midas begin ik nu ook al langzaam af te schrijven, hij neigt bij nader inzien toch teveel naar de Live kant zoals ik vermoedde. Als ze nu toch verdorie die inserts mee hadden genomen in het FW-IN pad, sjonge dan hadden ze volgens mij een superhit!
Mss is het in dit soort situaties gewoon kwestie van geduld hebben, wachten tot de markt hierop reageert met een unit zoals de R16, maar dan met nét iets minder compromissen.. groups terug, USB erin en naar 96K, enz enz
Wat een puzzel mensen! excuses als ik wat ben afgedwaald van de initiele vraag over de ZED R16. Al merk ik op diverse fora dat mensen met dezelfde puzzel bezig zijn, zelfs nádat ze hebben gekozen ; continu proces

Zelfs al heb je wel een smak geld, zou het nog een puzzel zijn denk ik.
In principe is de vraag over de ZED al ruim beantwoord, waarvoor vielen dank!
Laatst gewijzigd: