sander
_
Na een paar uur te hebben gestoeid met de Doefer drehbank als controller voor een synthesizer heb ik eindelijk een knop werkend. Achteraf heb ik heel lang over het hoofd gezien dat de stepwith op 00h=0 stond waardoor de waarde bij een knop draai dus nooit veranderd. Lekker als je daar zolang over heen kijkt
. Staat nu op 01h=1.
Ik heb het voorelkaar gekregen door met een midi monitor te bekijken wat voor strings er worden geproduceert bij het veranderen van parameters op de synthesizer. Van de handleiding snapte ik namelijk weinig. De string heb ik vervolgens in de drehbank editor ingevoerd. (zie message op afbeelding hieronder). Alleen op de plek waar VAL staat, das dus in het rechtervakje wijzigd de waarde van de parameter. (de opmaak hiervan staat onder control value)
Nu snap ik alleen niet het volgende.
De cutoff loopt van 0 t/m 255
Ik kan in de drehbank editor allerlei data formaten selecteren.
Zie deze 2 afbeeldingen voor alle mogelijkheden:
Als ik kies Nibble LH <----3210><----7654>
dan werkt het allemaal prima en kan ik met de knop een bereik van 0 t/m 255 halen, maar in stapjes van 2
Als ik kies voor 14 Bit HL <7654321<0----> dan krijg ik stapjes van 1 maar is de maximale waarde 127.
Als ik weer een andere waarde selecteer, krijg je stapjes van bijv 16 of 32 of heel onnauwkeurige stappen.
Ik heb geen data formaat gevonden waarbij de stappen 1 zijn en maximale data tot 255
loopt.
Iemand een idee waarom?
Je kan ook nog andere instellingen veranderen zoals checksum en part settings.
Zie hieronder. Moet ik daar nog iets mee doen?
. Staat nu op 01h=1.Ik heb het voorelkaar gekregen door met een midi monitor te bekijken wat voor strings er worden geproduceert bij het veranderen van parameters op de synthesizer. Van de handleiding snapte ik namelijk weinig. De string heb ik vervolgens in de drehbank editor ingevoerd. (zie message op afbeelding hieronder). Alleen op de plek waar VAL staat, das dus in het rechtervakje wijzigd de waarde van de parameter. (de opmaak hiervan staat onder control value)
Nu snap ik alleen niet het volgende.
De cutoff loopt van 0 t/m 255
Ik kan in de drehbank editor allerlei data formaten selecteren.
Zie deze 2 afbeeldingen voor alle mogelijkheden:
Als ik kies Nibble LH <----3210><----7654>
dan werkt het allemaal prima en kan ik met de knop een bereik van 0 t/m 255 halen, maar in stapjes van 2
Als ik kies voor 14 Bit HL <7654321<0----> dan krijg ik stapjes van 1 maar is de maximale waarde 127.
Als ik weer een andere waarde selecteer, krijg je stapjes van bijv 16 of 32 of heel onnauwkeurige stappen.
Ik heb geen data formaat gevonden waarbij de stappen 1 zijn en maximale data tot 255
loopt.
Iemand een idee waarom?
Je kan ook nog andere instellingen veranderen zoals checksum en part settings.
Zie hieronder. Moet ik daar nog iets mee doen?
Laatst gewijzigd: