Nieuw

Bart_464

Nieuwkomer
heey

Ik ben bart en ben op mijn 10e beginnen met pianolessen. Hier ben ik na een aantal jaren mee gestopt.
Sinds twee jaren speel ik toets in een band. Ik heb de DGX-620 als eerste keyboard aangeschaft omdat ik toch een piano gewend ben. Verder ben ik sinds kort met een synthesizer begonnen. Ik maak gebruik van de Roland Jx 3P met PG200 programmer.
Ik gebruik nu nog een versterker van de gitarist, maar ik ben op zoek naar een versterker voor mezelf. Ik zat zelf te denken aan een Torque T100K, de London LCK 100/15 of de Laney AH100. Heeft iemand ervaring met deze versterkers?
Bij optredens wil ik de versterker als monitor gaan gebruiken, dus via de line out op het mengpaneel aansluiten.
Weet iemand verder of deze versterkers gebruiken maken van stereokanalen en of dat de interne speaker wordt uitgeschakeld als de versterker wordt aangesloten op een mengpaneel

Groet Bart

Welkom!

Ik ben ooit eens begonnen met live optreden met alleen een MC-303 door een Marshall JCM-900.. Dat ging nergens over! :)

Wat ik nu zou doen is niet via een versterker in een band spelen. Gewoon naar het hoofd mengpaneel en die stuurt je signaal wel via monitors terug. In oefenruimtes zou je kunnen kijken of je hem in de zang installatie kunt prikken. Mocht dat niet kunnen dan zit er niets anders op als toch een klein (gitaar) versterkertje te pakken.
Live zou ik, dit nogmaals, zeker niet doen. Je synth klinkt door een gitaar versterker echt heel anders als door de hoofd PA..

Succes!

Back