Wat is je muzikale smaak: prive!

Nolet

verkeerd in goede staat
Man bijt hond vroeg zich af: "Waar luister jij naar in je vrije tijd"
Toen ik een keer bij Craz was viel me op dat hij ook naar totaal andere muziek luisterde dan naar de dingen die hij (samen met Busca) maakt.
Zo deelden we een liefde voor the Smiths. Ik heb gepoogd mijn favoriete bands/cd's/artiesten in een lijstje te gieten. Ik ben benieuwd wat andere mensen ervan vinden?

Radiohead (met stip op 1, al jaren)
Tindersticks
Songs ohia
Nick Cave & the Bad Seeds
Luke Slater
Arab Strab
Sigur Ros (wil je bijzondere productie horen...)
PJ Harvey
The Smiths
New Order (laatste CD is geweldig)
Starsailor (nieuw maar

Okee, hier is mijn lijstje:

Living Colour (all-time favorite)
Jimi Hendrix
Infectious Grooves
Tool
Primus
NoMeansNo
Raccoon
Beastie Boys
Red Snapper
Orbital
Underworld

Mijn gitaar roots sterven nooit af *D

zal ongetwijfeld de helft vergeten maar ja, de belangrijkste:

Prince (t/m Lovesexy in '88, daarna beetje week geworden)
Herbie Hancock/Miles Davis/Chet Baker/Wayne Shorter/Sun Ra
Steve Coleman/Andy Milne/George Duke('70-'78 )/Stevie Wonder
Roy Ayers/Lonnie Liston Smith/Eddie Henderson/Don Blackman/Mtume/Sly Stone/Shuggie Otis/Azymuth/Omar
Digable Planets/De la/Tribe Called Quest/Squarepusher
Kaidi Tatham/IG Culture/Demus/4Hero/ISOTOPE 217

Eerste concert ooit: LL Cool J/Public Enemy/Eric B & Rakim 1986
Beste concert ooit (welke ik me nu voor de geest kan halen, heb veel gezien): Herbie 2001 NorthSea & Jack Herrera 2000
Slechtste concert ooit: AIR (gaaap! gelukkig niet betaald voor tickets, heb wel veel gelachen),

oh ja, voordat mensen gaan denken: Hancock en Miles, alleen maar tsjing tjsing ke tjing jazz, niet dus... in jaren 70 zoveel vernieuwende muziek gemaakt in fusie tussen jazz, rock en funk en electronica.... wil niet zeggen dat ik hun straight ahead stuff niet luister hoor..
Schrok laatst heel erg toen ik met mensen over miles en hancock sprak, zoveel mensen die nooit wisten wat voor dingen ze in de seventies deden..

Ken een plaat uit '68 van Silver Apples (op Soul of Science 2 compilatie) vol met MOOG shit, volgens mij een van de eerste house-achtige platen of weet iemand een oudere?, niet alleen qua instrumenten en geluiden maar ook ritmisch gezien, maar dit is ws iets voor een andere thread
-sorry-

Ik luister veel naar:
Aphex Twin, Pete Namlook,
Ozric Tentaces, Propellerheads
Dreamtheater, Bjork, Yes
Jean Michel-Jarre, Marilyn Manson
Radiohead, Vangelis, FearFactory
Tomita, Pink Floyd, Ayreon,
Klaus Schulze, Phil Collins
film muziek en zelfs klassiek!

Stevie Wonder
Marvin Gaye
Curtis Mayfield
James Brown
Miles Davis
Daniel Wang
Kerri Chandler
Radiohead
Joao Gilberto
4Hero
Jazzanova
Doe maar (doe de dub! ;)
Chet Baker
Plaid
oude Autechre
Herbert
Moloko
Burt Bacharach
Soulwax

Olaf

Ik luister heel veel houseklassiekers en voor de rest veel 80's zooi ;)

Depeche mode, zoot woman(geen echte 80's weet ik), heb nog een paar 80's verzamelcd's, Doe Maar, Greatest synthesizer hits:o, etc.

Ik ben nu op zoek naar goeie Detroit klassiekers....Eigenlijk luister ik alleen ouwe muziek ;)

nine inch nails !!!
depeche mode
autechre
primus
dream theater
plaid
hybrid & de meeste global underground producten enz.
eigenlijk heel veel van warp & ninja tune
ook soulwax, supergrass
jimi

aah... te veel diversiteit... moet... kiezen... ughhh

8P

toch raar dat ik weinig house enzo in mijn lijstje zet ;)
terwijl ik dat wel draai en produceer...maar op een of andere manier zijn dat toch veel minder nummers met een eeuwigheidswaarde, of liever gezegd weinig artiesten die echt nu al een bepaalde status hebben gehaald....als ik nog even nadenk kom ik toch nog wel op een paar namen: masters at work, blaze, glenn underground...

qua producties vind ik stevie wonder's klassieke werk (songs in the key of life, inner visions etc), soulwax en moloko super....als je dat soort nummers over goeie monitors of headphones luistert....allemaal vreemde geluidjes, rare truukjes, mooie arrangementen en accoorden......elke keer weer iets nieuws.....dat is waar het om gaat...vooral die gozer van moloko is wat betreft techniek echt een wizz..maar dat was stevie ook in z'n tijd ;)

Olaf

Orgineel geplaatst door DavySan
Ken een plaat uit '68 van Silver Apples (op Soul of Science 2 compilatie) vol met MOOG shit, volgens mij een van de eerste house-achtige platen of weet iemand een oudere?, niet alleen qua instrumenten en geluiden maar ook ritmisch gezien, maar dit is ws iets voor een andere thread
-sorry-

mmm... niet echt house... meer aphex achtige dingen...
http://www.warprecords.com/news/?offset=0&ti_id=353
http://www.warprecords.com/news/index.php?ti_id=354

uit de jaren '40/'50

mmm... niet echt house... meer aphex achtige dingen...

heb net wat fragmentjes van meneer Stockhausen geluisterd via cdnow.. klinkt erg warp-ie ja... bedankt voor de tip, had al eerder van hem gehoord, maar nooit de moeite gedaan echt te luisteren... ga zeker meer van hem beluisteren...

meneer Stockhausen is een beetje uit de gratie gevallen bij veel mensen nadat ie na 11 september in een interview vertelde dat ie de aanslag het grootste en meest indrukwekkende kunstwerk ooit vond..

Olaf

meneer Stockhausen is een beetje uit de gratie gevallen bij veel mensen nadat ie na 11 september in een interview vertelde dat ie de aanslag het grootste en meest indrukwekkende kunstwerk ooit vond..

ik will KarlHeinz niet verdedigen ofzo, maarreh..
ik weet niet wat ie precies heeft gezegd (had het vaag ergens gelezen), maar je weet toch ook wel dat journalisten dingen kunnen verdraaien of uit hun context kunnen rukken... weet ik veel, misschien was ie door de gebeurtenis wel heel erg geinspireerd om muziek te schrijven ofzo.. of misschien is ie wel een beetje ziek... mensen die totaal 'nieuwe' muziek creeeren zijn vaak juist super open-minded of totaal fucked op!

om hier ff op verder te gaan:
stel dat over een aantal jaar (of morgen) zou blijken dat aphex twin of squarepusher al jaren kleine meisjes misbruikten, zou je hun platen dan niet meer draaien?

Laatst gewijzigd:
> Uitlatingen componist Stockhausen zorgen voor beroering
>
> HAMBURG (DPA) - De wereldberoemde componist Karlheinz Stockhausen
> heeft in Duitsland voor beroering gezorgd. Zondag noemde hij
> tijdens een gesprek met journalisten de aanslagen in de VS ,,het
> grootste kunstwerk aller tijden''.
> Stockhausen probeerde volgens de aanwezige media tijdens
> datzelfde gesprek zijn woorden terug te draaien en kwam er ook
> maandag op terug. Toch heeft de organisatie van een muziekfestival
> in Hamburg enkele concerten van Stockhausen deze week afgezegd. Zij
> vindt een optreden ,,niet meer aanvaardbaar''. Het gesprek was op
> band opgenomen.
> De 73-jarige Stockhausen noemde de aanslagen zondag ,,het
> grootste kunstwerk aller tijden''. Dat mensen ,,tien jaar als
> gekken oefenen, totaal fanatiek voor een concert, en dan sterven.
> Dat is het grootste kunstwerk dat er bestaat in de hele kosmos''.
> Ook zei hij: ,,Stelt u zich eens voor wat daar is gebeurd. Daar heb
> je mensen, die zijn zo geconcentreerd op een uitvoering en dan zijn
> 5000 mensen in de verrijzenis gejaagd, in een moment. Dat zou ik
> niet kunnen. Daarmee vergeleken zijn wij echt niets, als
> componisten.''
> Tijdens het gesprek distantieerde Stockhausen zich ook weer van
> zijn uitspraken. Hij verzocht de aanwezigen ze niet te gebruiken.
> Maandagavond volgde een korte, schriftelijke verklaring waarin
> de componist stelt dat hij de gebeurtenissen in een historisch
> perspectief wilde zetten. ,,Ik wees op de rol van de verwoesting in
> de kunst. Alle andere woorden die buiten deze context vallen,
> hebben geen verband met mijn mening.''
> Deze verklaring was voor het Musikfest Hamburg echter geen reden
> om Stockhausens concerten alsnog te laten doorgaan. Stockhausen zou
> van plan zijn om nog dinsdag Hamburg te verlaten.

op http://www.evbvd.com/newsnotes/911/010919a.html :

--The journalist (for BILD) has completely twisted Stockhausen's words out of context and used it against the Hamburg Festival of New Music.--
Stockhausen's comments during the Hamburg interview were delivered in the context of a metaphoric line of questioning. He provided an allegorical answer to an allegorical question.
Anyone who knows Stockhausen can tell you that he is a compassionate and thoughtful person. The journalist who spewed forth this unconscionable poison should immediately retract his untruthful reporting and publish an apology to Stockhausen.
I live in the US and we have suffered through this cowardly and hateful attack on our nation by terrorists. As a loyal and patriotic American, I can tell you that Karlheinz Stockhausen is not the kind of man to condone terrorism in ANY form.
On September 13 Kathinka Pasveer sent me a thoughtful fax from Karlheinz, Suzee Stephens (who is American) and herself that said "We all follow the tragedy in the USA and pray for you all. So terrible."
The reporter who wrote this rubbish for the sake of his own financial and professional gain should be condemned by the public for his sensational lies and promptly fired by his employer.

James Stonebraker, Webmaster
St. Louis, Missouri USA

iedereen denk toch wel eens dingen die eigenlijk niet door de beugel kunnen toch? (of ben ik de enige)

Als iedereen gaat geloven wat er in de kranten staat, wat eigenlijk al gebeurt, kunnen er gevaarlijke dingen gebeuren ja...

nergens in het gequote artikeltje zegt ie dat ie de aanslagen goedkeurt (condoned) ...... hij zegt alleen dat ie het een gigantisch groot kunstwerk is....het met je definitie van kunst te maken, maar nog steeds keur je dan nog nix goed..

Olaf

Und jetzt wieder zuruck zum onderwerp bitte graag ja

sorry, ben niet zo goed in 'hokjes denken';)

Back