Mischa_Ozanna
Nieuwkomer
Als nieuweling op dit interessante forum heb ik een vraag,
Ik ben nu bezig om mijn dell pc te verpatsen en een audiobak aanteschaffen.
Nu ben ik door de bomen het bos kwijt als het gaat om geluidskaarten!
Ik heb graag een externe kaart voor rond de 300E
maar dan loop ik tegen de volgende dingen aan, USB of Firewire
-wat is beter? (ik zie namenlijk dat er veel meer aanbod is (bij de betere kaarten)bij firewire)
-(24bit/192kHz)/(24bit/96kHz) wat is het verschil en maakt dat veel uit?
Ik gebruik de kaart om te werken met ableton, reason en VST's.
Eventueel live opnemen met de mic. Voorderest is het belangrijk dat ik GEEN gekut heb met de driver,
heb nu namelijk een IO|2 alesis, en word er knetter gek van!
Hang er 2 actieve monitors aan.
kaarten die mij opzich wel wat lijken zijn,
-M Audio Fast Track pro
USB-interface (24bit/96kHz) met dubbele mic/instrument preamp. Biedt gebalanceerde en ongebalanceerde I/O, MIDI I/O, coaxiaal S/Pdif, hoofdtelefoonaansluiting met volume, en A/B switch. PC en Mac.
-Presonus FireBox
Compacte firewire interface met een waanzinnige sound. 2 Mic/instrument preamps, 2 line imputs, 6 line outputs, MIDI en S/Pdif.
- TC Electronic Konnekt 8
Deze Firewire interface (24bit/192kHz) is uitermate geschikt voor degene die wil beschikken over een perfecte sound en slimme aansluitingen. Uitgevoerd met IMPACT mic preamps, HiZ gitaar ingangen, dubbele hoofdtelefoon aansluiting en Jitter Elimination Technology.
Graag advies van jullie pro's
!
Mvg,
Mischa
Ik ben nu bezig om mijn dell pc te verpatsen en een audiobak aanteschaffen.
Nu ben ik door de bomen het bos kwijt als het gaat om geluidskaarten!
Ik heb graag een externe kaart voor rond de 300E
maar dan loop ik tegen de volgende dingen aan, USB of Firewire
-wat is beter? (ik zie namenlijk dat er veel meer aanbod is (bij de betere kaarten)bij firewire)
-(24bit/192kHz)/(24bit/96kHz) wat is het verschil en maakt dat veel uit?
Ik gebruik de kaart om te werken met ableton, reason en VST's.
Eventueel live opnemen met de mic. Voorderest is het belangrijk dat ik GEEN gekut heb met de driver,
heb nu namelijk een IO|2 alesis, en word er knetter gek van!
Hang er 2 actieve monitors aan.
kaarten die mij opzich wel wat lijken zijn,
-M Audio Fast Track pro
USB-interface (24bit/96kHz) met dubbele mic/instrument preamp. Biedt gebalanceerde en ongebalanceerde I/O, MIDI I/O, coaxiaal S/Pdif, hoofdtelefoonaansluiting met volume, en A/B switch. PC en Mac.
-Presonus FireBox
Compacte firewire interface met een waanzinnige sound. 2 Mic/instrument preamps, 2 line imputs, 6 line outputs, MIDI en S/Pdif.
- TC Electronic Konnekt 8
Deze Firewire interface (24bit/192kHz) is uitermate geschikt voor degene die wil beschikken over een perfecte sound en slimme aansluitingen. Uitgevoerd met IMPACT mic preamps, HiZ gitaar ingangen, dubbele hoofdtelefoon aansluiting en Jitter Elimination Technology.
Graag advies van jullie pro's
!Mvg,
Mischa

)
Zo gek veel tijd zal een beetje porten toch ook niet in beslag nemen?