MKS50 Batterij vervangen

154

Lid van de week
Net een MKS50 gekocht om wat ruimte te besparen(Alpha Juno 2 kopen, iemand?), maar na opstart kreeg ik direct de boodschap dat de batterij wel aan vervanging toe is.

Heeft iemand dit wel eens gedaan? Zit ie een beetje handig geplaatst? En belangrijker, wat voor een type batterij is het? Ik wil na werk zo even langs de electronica-boer, maar die gasten willen altijd het model en type tot 8 cijfers achter de komma...

tnx

Ik heb mijn Juno-2 niet meer, maar heb nog wel de foto's die ik altijd maak voordat ik stekkers los trek. In de Juno-2 zit een gesoldeerde BR2325. Ik gok dat de MKS-50 dezelfde gebruikt.

Attachments

• ju2_bat.jpg
    ju2_bat.jpg
    39,5 KB · Bekeken: 86
gesoldeerd, shit...

is dat een beetje te doen, vervangen? of is het zon bionic arm-affaire...

Als je een beetje handig bent is het niet zo'n probleem. Hij zit op twee punten vastgesoldeerd. Ik heb die in mijn ex-Juno ook moeten vervangen. Dezelfde kon ik niet zo snel krijgen, dus daar is (dacht ik) een 2430 ingegaan. Je kunt er ook voor kiezen er een houder in te solderen zodat hij de volgende keer wat makkelijker te vervangen is.

Heb maar een 2330 gehaald en vol enthousiasme de bak opengeschroefd, maar wat de fuk!

Hij zit tussen een soort klemmetje, dat zit idd muurvast(gesoldeerd?)... Hoe pak ik dit handig aan? Volgens mij kom ik met een soldeerbout nooit onder dat klemmetje aan de onderkant..

Tips op dit punt zijn meer dan welkom!

Van frustratie maar zipdrives in mn MPC gaan proberen, en bij nummer zes(collega had nog "wat" zipdrives liggen en komt vervolgens met een plastic tas vol aanzetten) lijkt hij gewoon te werken. Das dan wel weer een geluk bij een ongeluk....

Tips dus... :)

Aah, that explains it...

Morgen maar even een rondje electronica-boeren maken, gezellig...

tnx!

Back