Jah, Hier komt het:
Ik ben dus helemaal naar daar gereden (+-2u, enkele rit), en heb hem "getest" en cash betaald!
Nu dit is m'n 1e 202 en kon er dus niet mee werken/programmeren, handleiding doorlezen duurt wel even, ... dus snel doorbladert.
Heb hem daar aangestoken en er kwam geluid uit, daarom dat ik hem meegenomen heb.
Ik heb daar een opmerking gemaakt over het feit dat het scherm niet meer goed werkte en werd met een kluitje in het riet gestuurd nl. batterijen bijna leeg, terwijl dit ook op LCD scherm verschijnt !!(weet ik nu, dankzij handleiding!, wist "zij" blijkbaar niet?).
Nu eenmaal thuis begon de 202 volledig te flippen! :confused:
Kwam niets meer uit, starte volledig anders op dan daar, en dan in de manual stond.

Pas daarna (2 a 3 dagen later) heb ik hem opengemaakt, niet om aan te "kloten" maar om naar verbindingen te kijken en eens alles te overlopen.
BTW: in heel m'n carriere heb ik nog geen enkel, lees goed, geen enkel toestel verneukt!
Via m'n opleiding heb ik trouwens meer dan genoeg kennis van electronica!

Maar voor alles een 1st keer natuurlijk! maar toch:
Ik weet goed genoeg wat mogelijk is, waar ik niet aan moet komen, wat ik moet doen voor ik begin, hoe ik moet meten, ...
Heb hier ook oscilloscoop, multimeter, soldeerstation, ... meer dan genoeg werktuigen om goed werk te kunnen leveren!
Nu ik koop geen halfwerkend synths om ze volledig te verkloten!
Maar om ze te vermaken, en om zo op een economische wijze toch aan alle toestellen te raken die ik wil (cfr. MC-505, TB-303, MG-1, TR-808, ...)
Nu blijkbaar heeft deze "persoon" een MC-202 op SF geplaatst zonder hem zelf 1st te testen of zelf maar te zien! Dit is toch niet mijn verantwoordelijkheid!
Uit mail kan ik trouwens meer dan goed genoeg afleiden hoe het zat en zit, ik ben niet "koekerond" zoals we dat hier zeggen!
"Hij" heeft dus een toestel aangeboden hier op SF terwijl hij niet zelf eens gekeken/getest heeft hoe de vork aan de steel zat!
Ik vindt dit dus een duidelijk voorbeeld van een "misleidende" verkoop en heb dit ook duidelijk gemaakt, dit heeft allemaal niets uitgehaald!
De 202 is er trouwens al een stuk beter aan toe dan hij 1st was, heb ondertussen gevonden dat er een probleem met het geheugen is en zal de flowchart nu 1st overloppen die in de service notes staat.
En ik heb bij senso de CPU van een 202 nog niet zien staan, wel van een 606!
LCD is ook onlangs binnen gekomen heb ik gezien.
Andere IC waar het aan kan liggen (IC7) is blijkbaar ook niet op voorraad!
Maar zoals gezegd, zal 1st 1s kijken en meten via flowchart voor memory failure! First things first
Peace Out