MC-202 Repair

hehe, ik was het vergeten dat we het hier idd al eerder over hadden.

Maar ehm, wat kan het dan zijn? Je drukt op de behuizing en daardoor vallen je oscillators uit, begrijp ik dat goed? Alle andere functies werken dan wel nog?
En je weet zeker dat het wordt veroorzaakt door een kortsluiting ivm contact tussen de onderkant vd behuizing en circuitboard? Weet je zeker dat het niet ergens een bijna contactbreuk is die hierdoor wel/niet het circuit onderbreekt?

Is idd een blokje hout geen optie. Je kan het evt in je behuizing lijmen ofzo en dan de schroef daarin draaien ipv in de schroefhouder.

Dat blokje hout is misschien wel een slimme .. alleen heb ik toch het idee dat het niet zo lang volhoudt.

En ik denk dat het toch een soldeerbreuk is .. ik zal vanavond nog eens kijken !

txs !

Dat blokje hout is misschien wel een slimme .. alleen heb ik toch het idee dat het niet zo lang volhoudt.

En ik denk dat het toch een soldeerbreuk is .. ik zal vanavond nog eens kijken !

txs !

IK weet niet hoevaak je van plan bent je 202 open te maken? Als ie eenmaal werkt dan hoeft ie niet vaak meer open, dan denk ik dat een blokje hout wel werkt.

En ik denk idd dat er ergens een (bijna) soldeerbreuk zit, die soms wel, soms geen contact maakt....

(ik hoop dat ik m'n 202 snel weer terug heb. Die staat niet bij St eric om de lfo schuiven te fixen en een extra switch erop te zetten, zodat ik de interne processor kan bypassen. Kan ik 'm eindelijk op de cv out van m'n 303 aansluiten. Dat is echt drama zonder die bypass :bekdicht: )

Jah, Hier komt het:
Ik ben dus helemaal naar daar gereden (+-2u, enkele rit), en heb hem "getest" en cash betaald!
Nu dit is m'n 1e 202 en kon er dus niet mee werken/programmeren, handleiding doorlezen duurt wel even, ... dus snel doorbladert.
Heb hem daar aangestoken en er kwam geluid uit, daarom dat ik hem meegenomen heb.
Ik heb daar een opmerking gemaakt over het feit dat het scherm niet meer goed werkte en werd met een kluitje in het riet gestuurd nl. batterijen bijna leeg, terwijl dit ook op LCD scherm verschijnt !!(weet ik nu, dankzij handleiding!, wist "zij" blijkbaar niet?).
Nu eenmaal thuis begon de 202 volledig te flippen! :confused:
Kwam niets meer uit, starte volledig anders op dan daar, en dan in de manual stond. :(
Pas daarna (2 a 3 dagen later) heb ik hem opengemaakt, niet om aan te "kloten" maar om naar verbindingen te kijken en eens alles te overlopen.
BTW: in heel m'n carriere heb ik nog geen enkel, lees goed, geen enkel toestel verneukt!
Via m'n opleiding heb ik trouwens meer dan genoeg kennis van electronica! :geslaagd:
Maar voor alles een 1st keer natuurlijk! maar toch:
Ik weet goed genoeg wat mogelijk is, waar ik niet aan moet komen, wat ik moet doen voor ik begin, hoe ik moet meten, ...
Heb hier ook oscilloscoop, multimeter, soldeerstation, ... meer dan genoeg werktuigen om goed werk te kunnen leveren!
Nu ik koop geen halfwerkend synths om ze volledig te verkloten!
Maar om ze te vermaken, en om zo op een economische wijze toch aan alle toestellen te raken die ik wil (cfr. MC-505, TB-303, MG-1, TR-808, ...)
Nu blijkbaar heeft deze "persoon" een MC-202 op SF geplaatst zonder hem zelf 1st te testen of zelf maar te zien! Dit is toch niet mijn verantwoordelijkheid!
Uit mail kan ik trouwens meer dan goed genoeg afleiden hoe het zat en zit, ik ben niet "koekerond" zoals we dat hier zeggen!
"Hij" heeft dus een toestel aangeboden hier op SF terwijl hij niet zelf eens gekeken/getest heeft hoe de vork aan de steel zat!
Ik vindt dit dus een duidelijk voorbeeld van een "misleidende" verkoop en heb dit ook duidelijk gemaakt, dit heeft allemaal niets uitgehaald!
De 202 is er trouwens al een stuk beter aan toe dan hij 1st was, heb ondertussen gevonden dat er een probleem met het geheugen is en zal de flowchart nu 1st overloppen die in de service notes staat.

En ik heb bij senso de CPU van een 202 nog niet zien staan, wel van een 606!
LCD is ook onlangs binnen gekomen heb ik gezien.
Andere IC waar het aan kan liggen (IC7) is blijkbaar ook niet op voorraad!
Maar zoals gezegd, zal 1st 1s kijken en meten via flowchart voor memory failure! First things first
Peace Out :doei:

Maar zoals gezegd, zal 1st 1s kijken en meten via flowchart voor memory failure! First things first

Excuseer, Ik had me hierin vergist. Ik had zien staan dat de lcd voor de 202 binnen is.

Wel een zuur verhaal zo. Dan had ik nog behoorlijk wat mazzel met 202kat in de zak kopen. Die verkoper had het helemaal niet bedoeld en heeft alles weer goed gemaakt.

Maar ja het houdt je weer van de straat (en uit de studio :frons:)

Jep, vooral uit de studio! ;)
Maar ik moet toegeven dat ik eig wel nog graag "sleutel" aan mn gear! :D

Goed, even shoppen! :okdan:

De fout in de MC-202 is ondertussen gevonden! Niet door mij, maar door Dhr. D'Naab van Analogue Renaissance!! :mega:
(en nee, ik heb geen 3 jaar gewacht en gezocht! 8) )

Probleem zit hem in de Dram chip die in de 202 zit. 8o)

Nu mn vraag (maar ik moet zelf ook nog even verder zoeken, en SM dringend nog eens doornemen) :

Is er verschil tss beide Dram chips die op vintage planet (Senso), en zo ja welke, datasheets van die "beestjes" ben ik nog niet tegengekomen, maar ik blijf zoeken! Iemand die ze liggen heeft?

Van de site van Senso:

RL-15179313 M5K4164P-20 - DRAM . . . . . . . . . . . . . .
Replaced by M5K4164NP-20 - RL-15179315
RL-15179315 M5K4164NP-20 - DRAM . . . . . . . . . . . . .

Dus verschil tss P en NP?! :engel:

De reden is dat ik een Dram chip met zelfde nummer ben tegengekomen op Amerikaanse Ebaai! En voordat ik koop wil ik natuurlijk wel weten of het deze is! *D
Nog kandidaten voor Dram chips voor de 202 anders, als ik toch mss een moet bestellen!

link:

http://cgi.ebay.ph/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370290590381#ht_1105wt_1141

zelfde chip zit in commodores,
heb hier nog een zootje liggen.;

Die dat dnaab in je 202 stak kwam uit een van mijn commodores dacht ik.

jep, idd maar zoals je gezien hebt, was daar nog een probleem mee!
heb afgesproken dat ie nog eens ging proberen met enkele c64 chips, en als dat niet werkt, originele chip zoeken om in te steken!
Zien wel hoe het loopt, liefst natuurlijk met c64 chips, maar als dat niet werkt moet ik toch elders gaan zoeken!

Is er verschil tss beide Dram chips die op vintage planet (Senso), en zo ja welke, datasheets van die "beestjes" ben ik nog niet tegengekomen, maar ik blijf zoeken! Iemand die ze liggen heeft?

Van de site van Senso:

RL-15179313 M5K4164P-20 - DRAM . . . . . . . . . . . . . .
Replaced by M5K4164NP-20 - RL-15179315
RL-15179315 M5K4164NP-20 - DRAM . . . . . . . . . . . . .

Dus verschil tss P en NP?! :engel:

De reden is dat ik een Dram chip met zelfde nummer ben tegengekomen op Amerikaanse Ebaai! En voordat ik koop wil ik natuurlijk wel weten of het deze is! *D
Nog kandidaten voor Dram chips voor de 202 anders, als ik toch mss een moet bestellen!

link:

http://cgi.ebay.ph/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370290590381#ht_1105wt_1141

Niemand? 8)

Bericht door een moderator:
Beste Zoltar_Basjer, wat ik mis in je first post is of je contact met de verkoper hebt gehad om de eventuele zaken die achteraf tegenvallen op te lossen. Wellicht door een bepaalde korting of zelfs geld terug.

Dit soort zaken horen in eerste instantie direct met de verkoper opgepikt te worden en niet publiekelijk aan een schandpaal gehangen te worden. Je verhaal wekt de illusie dat de verkoper van deze gebreken afwist en dit is misschien wel helemaal niet waar. Daarnaast heb je het apparaat lijkt me terplekke uitgeprobeerd en ben je akkoord gegaan met wat je zag.

Je geeft de verloper op deze manier geen kans de situatie op te lossen en dat is nogal incorrect. Ik heb dan ook de link met de verwijzing naar de verkoper verwijderd.

verwijderen link!

verwijderen link!

Ben eig "in de zak gezet" :frons: zoals ze dat zeggen!:(
Verkoper niet voor rede vatbaar, en ad volledig niet in overeenstemming met staat van toestel!
cfr. "Werkt alleen op bat." "enig mankement" !!!!!!!! :(
Verkoper heeft zelf het toestel niet gecontroleerd/geprobeerd en "zomaar" aangeboden op SF!
Heb al enkele zijdes A4 gevuld in mail naar hem, maar zoals gezegd, verkoper is niet voor rede vatbaar, denkt blijkbaar da'k 1 of andere "margie" ben. :D
Nu ja, vo iedereen op 't forum, een gewaarschuwd man is er 2 waard!

Jah, Hier komt het:
Ik ben dus helemaal naar daar gereden (+-2u, enkele rit), en heb hem "getest" en cash betaald!
Nu dit is m'n 1e 202 en kon er dus niet mee werken/programmeren, handleiding doorlezen duurt wel even, ... dus snel doorbladert.
Heb hem daar aangestoken en er kwam geluid uit, daarom dat ik hem meegenomen heb.
Ik heb daar een opmerking gemaakt over het feit dat het scherm niet meer goed werkte en werd met een kluitje in het riet gestuurd nl. batterijen bijna leeg, terwijl dit ook op LCD scherm verschijnt !!(weet ik nu, dankzij handleiding!, wist "zij" blijkbaar niet?).
Nu eenmaal thuis begon de 202 volledig te flippen! :confused:
Kwam niets meer uit, starte volledig anders op dan daar, en dan in de manual stond. :(
Pas daarna (2 a 3 dagen later) heb ik hem opengemaakt, niet om aan te "kloten" maar om naar verbindingen te kijken en eens alles te overlopen.
BTW: in heel m'n carriere heb ik nog geen enkel, lees goed, geen enkel toestel verneukt!
Via m'n opleiding heb ik trouwens meer dan genoeg kennis van electronica! :geslaagd:
Maar voor alles een 1st keer natuurlijk! maar toch:
Ik weet goed genoeg wat mogelijk is, waar ik niet aan moet komen, wat ik moet doen voor ik begin, hoe ik moet meten, ...
Heb hier ook oscilloscoop, multimeter, soldeerstation, ... meer dan genoeg werktuigen om goed werk te kunnen leveren!
Nu ik koop geen halfwerkend synths om ze volledig te verkloten!
Maar om ze te vermaken, en om zo op een economische wijze toch aan alle toestellen te raken die ik wil (cfr. MC-505, TB-303, MG-1, TR-808, ...)
Nu blijkbaar heeft deze "persoon" een MC-202 op SF geplaatst zonder hem zelf 1st te testen of zelf maar te zien! Dit is toch niet mijn verantwoordelijkheid!
Uit mail kan ik trouwens meer dan goed genoeg afleiden hoe het zat en zit, ik ben niet "koekerond" zoals we dat hier zeggen!
"Hij" heeft dus een toestel aangeboden hier op SF terwijl hij niet zelf eens gekeken/getest heeft hoe de vork aan de steel zat!
Ik vindt dit dus een duidelijk voorbeeld van een "misleidende" verkoop en heb dit ook duidelijk gemaakt, dit heeft allemaal niets uitgehaald!
De 202 is er trouwens al een stuk beter aan toe dan hij 1st was, heb ondertussen gevonden dat er een probleem met het geheugen is en zal de flowchart nu 1st overloppen die in de service notes staat.

Beste Acidfever,

Zie quotes hierboven, mss nog eens goed lezen!

3 jaar na datum vindt ik dit trouwens nog veel ter zaken doen! :okdan:

Kan het toch niet laten om hier op te reageren, mss moet ik maar alle mails posten die ik indertijd gestuurd heb want ik heb ze hier wel nog ergens zitten.
Zoals al vermeld heb ik hier uitvoerig over gemaild met verkoper. Zie stuk hierboven, verder wil ik er eig geen woorden meer aan vuil maken. Gedane zaken nemen geen keer, wat helpen kaars en bril als de uil niet ... :slotje:

Nu wil ik hier wel een oplossing voor vinden, in de zin van de MC-202 terug laten werken, daar gaat het hier over!
Of niet? :kimono:

Bericht door een moderator:
Ik heb je prive bericht gezien en deze beantwoord. Nogmaals dit is geen discussie voor op synthforum, hoe vervelend het ook is. Deze situatie was eerder wellicht niet opgevallen en volgens mij is er ook niet zoveel aan de hand aangezien de focus van de discussie al was veranderd.

Het moment van moderatie doet er overigens niet toe en indien je de mails, prive berichten of andere correspondenties post die bedoeld zijn als communicatie tussen 2 personen zal dit topic verwijderd worden, ik heb duidelijk aangegeven dat Synthforum hier geen medewerking aan verleent omdat het voor alle objecten die via de Synthforum marktplaats worden verkocht onmogelijk is om partij te kiezen. Zoals ik ook al aangaf in mijn privebericht kost het simpelweg teveel tijd om hierin te bemiddelen. De synthforum marktplaats is voor elk forumlid toegankelijk binnen de gestelde regelgeving.

Daarnaast leest niet iedereen een heel topic en valt de eerste post altijd het meeste op. Daarin worden deze zaken niet vermeld en daarom is de link naar de verkoper verwijderd. Verder is er niets aangepast en dus wat mij betreft ook weinig reden tot paniek.

Laatst gewijzigd:
Back