Triton piano

Niels

Ouwe rot
Ik ben naarstig op zoek naar een goede piano voor de Triton LE. Ik heb de Triton nu 2 weken staan, en nu krijg ik ineens het sampleboard gratis !

Ik dacht, laat ik eens bellen met mijn dealer en vragen of die actie die in Duitsland geldt ook in Nederland geldt. Ja was het antwoord, waardoor ik met terugwerkende kracht alsnog het sampleboard heb ontvangen, gratis en voor niets !

Maar goed, nu ik dus ineens een virtuele 400 euro heb bespaard heb ik dus wel een paar centjes over. Ik heb 64 MB samplegeheugen, en wil een mooie concertpiano in mijn Triton stoppen. Ik heb al wel wat piano's gratis kunnen downen, maar dat is toch niet echt de kwaliteit die ik zoek. Ik ken sites als Tritonhaven, maar de piano's aldaar zijn het toch net niet helemaal. Iemand suggesties ?

Ik naam aan dat je weet dat de LE geen expansiesloten heeft ? Geen behoefte aan ook, smartmedia vind ik veel handiger, zeker voor live. Maar goed, ik heb dus echt samples nodig, dat board kan niet in de LE. Andere suggesties ?

Ik heb ook nog geen piano-sound uit m'n Triton LE kunnen halen die vergelijkbaar is met de piano's uit m'n Roland JV-1010. Ik ben ook al eens op zoek geweest naar samples, maar aangezien ik geen sampleboard heb kon ik daar weinig mee.
Kijk eens op www.irishacts.com, daar staan een hoop mooie samples (waarvan er ook veel op tritonhaven staan, maar ik denk niet allemaal)

Klopt dat er geen goede piano komt uit de standaard golfvormen. Datzelfde geldt natuurlijk voor de studio, omdat dat exact dezelfde golfvormen zijn. Als je het sampleboard in je triton hebt, de studio etc. heeft dat natuurlijk standaard, kun je natuurlijk wel een piano laden die maximaal 64 mb groot kan zijn. De samples die ik heb gedownload zijn van een Roland XP ofzo. Ik zoek dus echt iets van een akai program ofzo, geen pcm files voor de Triton.

Om nog maar even terug te komen op dit draadje, ik heb een goede piano gevonden. 64 MB aan samples, en hij klinkt echt goed ! Het is trouwens een hele bank voor de triton, er zitten erg veel andere goede geluiden tussen.

Alleen al voor de piano het geld meer dan waard. Als je nagaat dat je voor de piano-expansion van Korg 250 euro moet betalen is dit zeker niet duur ! En die piano van Korg gebruikt maar 16 MB aan samples. Dan vind ik deze een juweeltje.

De set heet sample-assault, check de link.

http://www.irishacts.com/sample-assault/index.html

Origineel geplaatst door Niels
Om nog maar even terug te komen op dit draadje, ik heb een goede piano gevonden. 64 MB aan samples, en hij klinkt echt goed ! Het is trouwens een hele bank voor de triton, er zitten erg veel andere goede geluiden tussen.

Alleen al voor de piano het geld meer dan waard. Als je nagaat dat je voor de piano-expansion van Korg 250 euro moet betalen is dit zeker niet duur ! En die piano van Korg gebruikt maar 16 MB aan samples. Dan vind ik deze een juweeltje.

De set heet sample-assault, check de link.

http://www.irishacts.com/sample-assault/index.html

Sharp heeft vorig jaar een 64mb piano voor de Triton gemaakt, die was gratis te downloaden.

Klopt, maar die klinkt toch echt niet zo goed als deze Steinway vleugel die gesampled is voor sample assault. Maar goed, het is ook een beetje persoonlijke smaak.

Back