AK Sys

*zucht* ik vind het aardig dat je zo snel reageerd, maar denk je dat ik dat al niet 1 keer geprobeerd heb???

Ik zou jou willen vragen om eens te proberen wat ik geschreven heb.
ff program maken, saven, (desnoods sampler uit/aan zetten) , de program file ophalen een kijken wat er gebeurd.
je hebt wel aksys 2.53 en os 2.14 neem ik aan

da's alles. als het zo simpel was dan zou ik niet zo volhoudend zijn met deze vraag.
En bovendien ben ik niet de enige die dit heeft. ik wil weten wat er bij jou en anderen gebeurd om uit te sluiten
of het aan mij/pc ligt of aan aksys. (ik vrees het laatste)

Ik heb ook al deze vraag afgevuurd op het akaiteam. hoop niet dat ze antwoorden met: blauwe balk klikken want dan wordt ik gek!! :bekdicht:

Sorry!

(LOL)

Probleem is dat het bij mij op deze manier werkt!
Anyway, het kan te maken hebben met het feit dat ik
Win98Lite draai op m'n PC.

Ik zal eens ff kijken op m'n Win2k partitie vanavond.

Mvg.

CoolRunning

Nou daar zijn we dan weer :)

M'n S5000 liep op 2.11a, heb dat dus ff
geupdated, en AKSys liep op 2.3, heb dat
dus meteen ook ff geactualiseerd...

Nu het resultaat: Het lukt me niet om jou
probleem na te bootsen. Op zowel m'n Win98Lite
als m'n Win2k partities opent het programma gewoon
in volle glorie! :D

In ieder geval geprobeerd! :confused:

Hoop dat je eruit komt, als ik het ondertussen
tegenkom, dan laat ik het je zeker weten!

Mvg.

CoolRunning

Mijn dank is groot!

en mijn probleem wordt trouwens alleen maar groter want het gebeurd nu zelfs al terwijl ik
werk!! dus ik heb een program gemaakt, alle keygroups ge-edit etc. nog geen 10 min. later terwijl m'n song vorderd en ik een keygroup wil toevoegen... ja hoor, daar gaan we weer: een half program scherm! krijg goed de ziekte ervan.:(

Ga desnoods maar weer over naar een andere versie, dit werkt gewoon niet.

da's heel vervelend Kokos, ik heb het ook nog steeds. Het enige wat ik eraan kan doen is aksys afsluiten, naar windows verkenner gaan en de program file renamen naar wat anders. Dan is je oude-vertrouwde scherm terug. Maar vraag me niet waarom... het 'renamen' van de file lijkt op een soort van ververs-actie maar waarvan? geen idee :confused:

iig maar hopen dat de volgende versie (als-tie-komt) beter is. Akai heeft trouwens niet gereageerd op m'n klacht. :(

Nou, het is dus echt wel een bug hoor. Ik heb versie 2.53 en heb er nu echt weer veel last van. Als ik bij de buggy programs een nieuw programma installeer dan wil er nog wel eens even 1 open gaan, maar dat is maar ff. vreemd.
Ik heb vandaag naar voerman gebeld, en ik ga de link naar dit draadje sturen naar peter@voerman.nl
Hij is nog helemaal nieuw met Akai, maar wil alles leren.
Alex buurman (voorheen FODOR) is op vakantie of werkt daar niet meer. Die zal het misschien weten.

ook heb ik de vraag gepost op akai-digest,de nieuwsletter. Ik hoop er iets over te horen.
Keep you posted.

ik hoop dat er een logische verklaring voor is, zodat de rest niet denkt dat we echt gek zijn sander :)

Origineel geplaatst door Kokos

Alex buurman (voorheen FODOR) is op vakantie of werkt daar niet meer. Die zal het misschien weten.

Werkt er niet meer. Akai heeft een nieuwe importeur en die had volgens Alex geen behoefte aan een support afdeling. Het gaat ook niet zo lekker meer met Akai. Ondertussen zit jij met je bug, en wacht ik al meer an 'n jaar op Ak.Sys voor OSX (de huidige Akai's zijn dus niet meer compatible met de huidige Macs, die alleen in OSX booten...). En die mooie 'undo' knop op m'n S5000 is ook nog niet geïmplementeerd. De nieuwe samplers van Akai vind ik niet fantastisch, en gebruikers van de oudere akai's kunnen stikken.

...Het idee van 'n softsampler begint bij mij steeds beter te klinken...

... Sorry voor de nutteloze informatie, Kokos.

Origineel geplaatst door lo-fi
Werkt er niet meer. Akai heeft een nieuwe importeur en die had volgens Alex geen behoefte aan een support afdeling. Het gaat ook niet zo lekker meer met Akai. Ondertussen zit jij met je bug, en wacht ik al meer an 'n jaar op Ak.Sys voor OSX (de huidige Akai's zijn dus niet meer compatible met de huidige Macs, die alleen in OSX booten...). En die mooie 'undo' knop op m'n S5000 is ook nog niet geïmplementeerd. De nieuwe samplers van Akai vind ik niet fantastisch, en gebruikers van de oudere akai's kunnen stikken.

Zeker nieuwe importeur! Voerman Amersfoort!

Had OS2.0 (of hoger) nodig voor mijn Akai S3000XL, omdat anders Milennium Pro niet werkt. Moest tot nu toe booten met een floppy en daar wilde ik vanaf. Alex Buurman vertelde mij dat ik daarvoor dus een eprommetje kon bestellen.

Maar ja... Akai is dus overgegaan naar Voerman en die lopen volgens mij alleen warm voor Korg. :confused:

Ik gebeld en de onderdelen waren nog niet binnen. Deze moesten na de overname dus nog geleverd worden. Maandje later hadden ze wel wat binnen, zouden effe kijken of er wat tussen zat wat ik nodig had. Ze wisten niet precies wat het ging kosten maar veel kon het nooit zijn. Rond de 17 a 18 euro.

Uiteindelijk werd dit 24 euro maar goed... dat is dan nog niet zo erg. Wat ik wel triest vind is dat het dingetje onder rembours verzonden werd. Waarom niet eerst vragen of ik vooraf wil betalen? Dat ze mij niet willen vertrouwen (zo'n bedrijf om zo'n lullig bedrag) OK, maar geef mij dan de gelegenheid om hun wel te vertrouwen en gewoon vooraf te dokken.

Nu wordt het bedrag geen 17, geen 18, geen 24, maar !!35,37 euro!! omdat er nog eens ruim 11 euro rembourskosten bovenop gekomen is!! Is bijna 25 piek! Dat is zowat een derde van wat het dingetje kost.

Dan heb je aan mij een verkeerde en ga ik verhaal halen. Dacht je nou echt dat ze konden begrijpen dat ik dit een rare situatie vond? Pff... :frons:

Ik kreeg net 'n mailtje van Alex dat volgens het 'nieuwe schema' Ak.Sys voor OSX 'in juni' verwacht wordt. Lijkt me tof als het zo is, maar ik zal niet m'n adem in houden (om een mooi nederlands gezegde te gebruiken).

Ik kreeg net 'n mailtje van Alex dat volgens het 'nieuwe schema' Ak.Sys voor OSX 'in juni' verwacht wordt. Lijkt me tof als het zo is, maar ik zal niet m'n adem in houden (om een mooi nederlands gezegde te gebruiken).

Zou je hem names mij even een mailtje willen sturen met de vraag of er ook een OS2.0 is voor de S3000 ipv. de S3000XL???

Heb hier een eprom liggen waarop staat geschreven: S3000 V2.0 LS (kan ook L5 zijn) 9C79.

Niet dat dadelijk m'n S3000XL naar de kl%#e gaat door een verkeerde eprom.

Nou, hij stuurde 't mailtje vanaf info@akaipro.nl, hoewel hij daar dus niet meer werkt. Het lijkt me het beste als je gewoon daar naar toe mailt, dan kan de dienstdoende support-medewerker (Guus Feltzer?) je verder helpen. Wat ik bedoel is dat ik geen connecties bij Akai heb ofzo; ik heb ook gewoon met de support gemailed.

Nou, hij stuurde 't mailtje vanaf info@akaipro.nl, hoewel hij daar dus niet meer werkt. Het lijkt me het beste als je gewoon daar naar toe mailt, dan kan de dienstdoende support-medewerker (Guus Feltzer?) je verder helpen. Wat ik bedoel is dat ik geen connecties bij Akai heb ofzo; ik heb ook gewoon met de support gemailed.

OK, doe ik dat. Bedankt!

Origineel geplaatst door Mike-E
OK, doe ik dat. Bedankt!

Heb ik dus meteen gedaan en een paar uurtjes later (om 22:10 uur !) had ik al een antwoord van Alex Buurman.

Chip was inderdaad niet de goede. Was één van een set van twee (MSB + LSB, vandaar dat er LS op stond) eproms voor de S3000.

Lekker verhaal! Had m'n sampler kunnen beschadigen als ik hem er blind ingezet had!!

:stupid

Ben benieuwd wat ze vanmiddag tijdens het telefonisch spreekuur (?) bij Voerman hierover zullen zeggen.

Ik kwam op de akaimailinglist het probleem tegen wat Sander 02 en ik al een hele tijd hebben; In aksys alleen de bovenste balk van de program.
Voor iedereen die zei dat we gewoon maar ff moesten dubbelklikken hier de conversatie.............

> > can someone explain to me why, the vast majority of the time, when i
double
> > click on a program in aksys, i get a window where i can edit all the
> > settings, including envelopes / filters etc.etc. and then occasionally i
> > just get the top section, showing program tune, pitchbend, output level,
and
> > pan mod only
> Which version of ak.Sys? Which sampler?
>
> Regards
> Which version of ak.Sys? Which sampler?

aksys v 2.53, with an s6k, on windows 2k pro

thanks, julian
>Mmmmm.... not sure but ISTR that the PC version of S5/6000 ak.Sys has some
>option for hiding the keygroup edit functions (filter, envelopes, LFOs,
>etc.) leaving just the top 'master' parameters available.... maybe right
>click and/or some menu item or something? I use the Mac version which
>doesn't have this option so I can't speak with authority.

sadly it's not related to AkSys display options. it's simply a software bug.
I've found out that NOT USING default names when creating a new program (New
Prg 01, 02, etc.) helps to avoid that really annoying problem.
hope it works for you too
ciao
leo

Sander 02 en ik zijn niet gek :)
Wel helemaal klote, want ik wil geen defaultnames gebruiken

Groetjes Kokos

vraag hier miss. eens iets....

vraag hier miss. eens iets....

hey,

Ik heb jammergenoeg geen samplers of dergelijken maar wel een akai dps24 (ook met Ak .sys) en zit op een handig forum

Er is ook een forum over de mpc's e.d. Niet erg dicht bevolkt maar er zitten 2 users (sean en light without heat) die voor akai werken en echt info geven....
Sean (jean in't echt dacht ik) heeft meegewerkt aan de ontwikkeling van de mpc(4000 dacht ik) en vooral die van de dps24. Miss. kunnen jullie hem eens pm'en of wat vragen posten...... het tel.nr. (usa) en e-mail adres van sean kan je daar ook te weten komen...)

url:

http://pub52.ezboard.com/bdpsworld

BTW. er komt eind deze maan (normaal gezien) een nieuwe ak.sys voor de dps24.... miss. zit er voor jullie ook iets nieuws in.

Heb wel vernomen dat ak.sys voor mac. niet echt dringend is voor akai... in ieder geval niet voor de dps (maar zou er zeker nog komen)

ik las net dit ...

This new Aksys 3.0 for OSX is unbelievable-

An overview of some of the new features Akai has provided:

1. VST and TDM plug-in support
2. File sync (for sample/program backup)
3. MPC2000 and MPC1000 compatible
4. Drag and drop/ copy paste audio between Peak 3.0, Cubase SX, and most DAWs.
5. Discount for akai owners who have been waiting for more than 1 year !!!

Available Oct. 20, 2006 for all Akai owners!

nou dat is toch niet slecht ... al weet ik niet wat ze met die mpc2k compatible bedoelen
ik ga eens kijken naar de donwloads ..

Origineel geplaatst door MadR
ik las net dit ...

This new Aksys 3.0 for OSX is unbelievable-

An overview of some of the new features Akai has provided:

1. VST and TDM plug-in support
2. File sync (for sample/program backup)
3. MPC2000 and MPC1000 compatible
4. Drag and drop/ copy paste audio between Peak 3.0, Cubase SX, and most DAWs.
5. Discount for akai owners who have been waiting for more than 1 year !!!

Available Oct. 20, 2006 for all Akai owners!

nou dat is toch niet slecht ... al weet ik niet wat ze met die mpc2k compatible bedoelen
ik ga eens kijken naar de donwloads ..

Waar vond je dit?
Zou toch nu wel eens tijd worden, die OSX versie.

Back