Control Freak en Cubase SX3

Canis

Stamgast
Hallo,
Ik heb sinds kort een Kenton Control Freak, maar ik krijg hem niet aan de praat met Cubase SX3.
Ik zou graag de faders automatisch laten linken met de tracks van de mixer in cubase.
Kan iemand mij helpen, ik hem er namelijk geen flauw idee van.
En in de cubase manual staat het niet echt duidelijk (voor mij althans).
Alvast heel erg bedankt:biertje:

Hallo,
Ik heb sinds kort een Kenton Control Freak, maar ik krijg hem niet aan de praat met Cubase SX3.
Ik zou graag de faders automatisch laten linken met de tracks van de mixer in cubase.
Kan iemand mij helpen, ik hem er namelijk geen flauw idee van.
En in de cubase manual staat het niet echt duidelijk (voor mij althans).
Alvast heel erg bedankt:biertje:

Canis, dit leek ik op de website van Kenton:
Live editing is no longer limited to turning small knobs on your old analogue equipment... it is now possible to adjust parameters via MIDI! Each slider or button may generate controller information, sysex, notes, program change, pitchbend or aftertouch, allowing instant control of up to 16 parameters. Editing is simple with the aid of a backlit LCD display and easy to use interface. Just imagine being able to directly control parameters such as VCF, pan, and pitchbend.

Als ik het zo lees kun je er midi mee aansturen, synths vooral.
Het apparaat is niet gedacht om er de Cubase mixer mee aan te sturen. Het apparaat heeft bijvoorbeeld ook geen motorized faders. Naar mijn mening dus helaas minder/niet geschikt voor hetgeen jij er mee wilt doen.:frons:

Heel simpel.

Profiles downloaden op de Kenton site
Het tekst bestandje lezen in de Steinberg folder.
Klaar ...

Ik heb zelf de Control Freak studio en werkte prima met SX. Ik gebruik hem nu standalone in een live setup.

De Control heeft geen gemotoriseerde faders dus even goed opletten hoe de faders het in je scherm staat, maar het werkt perfect.

@arnomusicman: De mixer van cubase is niet het einige wat ik ermee wou aansturen hoor, ook eventueel synts. (en misschien voor ableton live)

@marco: Bedankt, de profiles had ik al gedownload, maar ik had helemaal niet gezien dat er een tekstbestandje bij was:P

Bedankt voor de snelle reacties:okdan:

Back