MOTU MIDI Express XT (serial) gezocht

Status
Please reply by conversation.

rutgerjv

Ouwe rot
Hallo,

ik ben op zoek naar een MOTU MIDI Express XT, een midi-interface/patchbay met 8-in en 8-out en een seriële verbinding (dus niet de nieuwere USB versie).

Wie kan me eraan helpen? Ik werk nu met het kleine broertje (micro express) en die bevalt zeer goed, maar heeft te weinig in/uitgangen.

Groeten,

Rutger

Is een MOTU Timepiece AV (MTP AV) serieel ook een optie, misschien?

(Ik heb er een, maar wegens drastische inkrimping heb ik niet zoveel in- & uitgangen meer nodig.)

Is daar nog Windows XP support voor? Van de Midi Express XT weet ik in ieder geval wel dat die er is?

En hoe zit het met de routing en filter mogelijkheden? Ik gebruik momenteel een Micro Express en ik vind de filter mogelijkheden fantastisch. Het is erg fijn om bijvoorbeeld allerlei overbodige midi info bij de inputs al weg te filteren en daar je andere apparaten dus niet mee te hoeven vermoeien. En de mogelijkheid om allerlei kanalen te re-mappen gebruik ik ook regelmatig.

Groeten,

Rutger

Werkt bij mij onder Windows XP goed tot redelijk: af en toe wordt de MTP niet gelijk door de ClockWorks-software op de seriele bus gespot, maar of dat aan de MOTU-software of aan de bus zelf ligt, weet ik niet.

Filter- en remapping-mogelijkheden zijn heel goed, volgens mij erg goed vergelijkbaar met de Express'en, maar de handleidingen zullen dat allemaal wel wat beter vertellen, denk ik.

P.S.: Ik zeg wel "serieel", maar ik noem 'em zelf "parallel" in mijn sig... Fsck, waarom heb ik alles zo weggewerkt dat ik dat niet zomaar kan checken :(

Enfin, volgens de handleiding (hardcopy) is het wel een parallele unit, die met een DB25-kabel aan de compu hangt in 1 van de COM-poorten. Heb je per se serieel nodig, of is parallel ook goed genoeg? Het gaat je, neem ik aan, erom dat je niet afhankelijk bent van USB-drivers en de timing daarvan?

P.S.: Ik zeg wel "serieel", maar ik noem 'em zelf "parallel" in mijn sig... Fsck, waarom heb ik alles zo weggewerkt dat ik dat niet zomaar kan checken :(

Enfin, volgens de handleiding (hardcopy) is het wel een parallele unit, die met een DB25-kabel aan de compu hangt in 1 van de COM-poorten. Heb je per se serieel nodig, of is parallel ook goed genoeg? Het gaat je, neem ik aan, erom dat je niet afhankelijk bent van USB-drivers en de timing daarvan?

ik ben in het bezit van een xt, oude versie. Wat je vraag betreft, hij heeft een parallel aansluiting én een seriële voor gebruik icm een mac. De parallel aansluiting is ook diegene die ik gebruik en hangt dus op de lpt (printerpoort) van de pc.

De seriële aansluiting is dus voor macgebruik. Echter weet ik niet zeker of deze aansluitng tegenwoordig nog op macs te vinden is.

Status
Please reply by conversation.
Back