Help... wat heb ik nodig??? ik ben nieuw...

Yornav

Psychedelic Obsession
Hey dudes... kunnen jullie mij een handje helpen?

ik heb een beetje overhaast een Korg EMX gekocht... waar ik best wel tevreden mee ben... zeer geschikt om live te gaan... alleen zou ik die willen combineren met een extra synth... zoals korg R3 of microkorg... Ik ken eigenlijk geen fluit van al dat gerief...

Mijn vraag is of ik een synth kan combineren met mijn EMX. t'probleem is dat ik niet goed weet hoe ik die moet sequencen... de synthjes in EMX zijn best leuk maar spijtig genoeg niet voldoende...

wat zijn mijn mogelijkheden om emx te combineren met een andere synths??? tnx anyway

Dan zou ik eigenlijk juist geen Korg pakken om wat meer variatie te hebben ;).

Als je ze beiden wilt combineren raad ik je ook aan te kijken naar een klein mixertje. Je kunt de R3 of wat dan ook gebruiken om de geluiden in de EMX aan te sturen, maar de EMX kan ook op 1 spoor de geluiden van de R3 aansturen. Hier heb je een MIDI-kabel voor nodig.

Op de EMX maak je dan een "leeg" spoor aan dat alleen maar de informatie via MIDI verstuurt en verder niks doet. Hoe je dat precies doet (er voor zorgen dat er geen geluid uit komt) weet ik niet, dan moet je even in de handleiding kijken. Je moet er voor zorgen dat de R3 op zeg, MIDI-kanaal 12 is ingesteld, en de EMX stuurt op dat spoor (song part heet 't volgens mij in Korg terminologie) de melodie uit die de R3 moet spelen.

That's it :).

Bericht door een moderator:
Voortaan graag maar 1 thread aanmaken voor een vraag. bvd

Eh, jawel, die EMX, of je moet er van af willen. Maar misschien niet de R3. Ach, maakt ook eigenlijk weinig uit; maar 't is 'm gewoon dat er aan elke synth een bepaald smaakje zit. Variatie van spijs doet eten :).

Ja, er bestaan synths waar alles inzit. Dat heet een workstation. Je kunt natuurlijk ook kijken of je met een laptop kan optreden. Onthoud wel: als er alles inzit is het niet per se beter, en de kosten gaan beduidend omhoog.

Hey dudes... kunnen jullie mij een handje helpen?
ik heb een beetje overhaast een Korg EMX gekocht...

Ik denk dat je misschien ook een beetje overhaast naar een andere synth aan het zoeken bent ;)
Misschien moet je de EMX nog wat meer tijd geven en proberen wat meer ut het synth gedeelte te halen. Ik kan het mis hebben, maar ik heb het idee dat je niet ontzettend veel kaas heb gegeten van synthesizer (excuser als ik het mis heb)
Een goede vriend van mij in NL heeft de ESX en EMX en die synth van de EMX is meer dan behoorlijk voor op een Groove-Box.
Er zijn genoeg duurdere synths die minder klinken als de EMX.
Gewoon lekker dus je eigen geluiden brouwen en anders een sampler kopen :dubbel:

Hey,

Ik werk momenteel met een EMX en Microkorg.
Ik hou het voorlopig bij deze twee om mezelf tijd te geven ze beide goed te leren kennen. De Emx is best wel uitgebreid en je kan er veel kanten mee uit.
Misschien een klein nadeeltje dat er geen ployfonie inzit, maar dit kan je opvangen door meerdere synth-parts akkoorden te laten spelen met hetzelfde geluid. Zelf gebruik ik een PC vooor te sequencen en heb dus geen ervaring met de EMX als sequencer.

De microkorg blijft een heerlijk bakje en voor mij werkt hij super als aanvulling op de EMX. Je kan er net ietsje rauwer mee gaan, ik vind de arpegggiator makkelijker werken en beter controleerbaar en hij heeft twee LFO's.

Geef jezelf voldoende tijd om die EMX te leren kennen, je zal versteld staan van de mogelijkheden.

MVG
-- Pieter --

de EMX is een vette bak, iemand van de groep/collectief heeft die en het is gewoon een vette drumbak en synth! Goed geluid en veel mogelijkheden!!

Back