Problemen met Juno 2

cykiq

Stamgast
De synth heeft het altijd goed gedaan, nooit geen klachten gehad, is niet afgeragd (ik ben de 2e eigenaar) en heeft afgelopen jaar in de flightcase in de studio gestaan...

MAAR: bij het testen voor de verkoop bleek zojuist dat hij érg zacht signaal uitstuurt totdat je op de toetsen doordrukt in de behuizing, dan kraakt en piept hij als een mf. (maar dan in de sléchte zin van de uitdrukking, hoewel XTRECIST er wellicht dolgelukkig mee zou zijn ;))

Iemand enig idee?

ik heb de synth ook gehoord, en de synth kraakt uit zn output als je de aftertouch stevig gebruikt, kortom de toetsen hard induwt.
de sound komt er wel uit, maar zacht; duw je daarna de toets op de bodem, dan gaat de sound kraken. niet als in een los contactje, maar het geluid lijkt te distorten en zeer snel in ministapjes te verspringen tussen een paar octaven. het lijkt wel digitale noise van een soundgeneratorchip die over zn nek gaat. het komt bij alle voices voor.

het kan iets met de aftertouch zijn of met de toetsenmatrix, al dan niet veroorzaakt door vervuiling, stilstaan of oxidatie. denk dat dat de meest logische verklaring is.

zouden er nog roland reparatiefreaks zijn?
anyway succes ermee!:okdan:

Ik weet niet of het wel de aftertouch is wat het veroorzaakt. Die is inderdaad vrij brak, maar mag (of beter: kan) geen digitale distortion veroorzaken.

Wat er misschien gebeurt is dat je zo hard op het toetsenbord aan het drukken bent dat er wat andere dingen contact maken. Het voiceboard zit deels onder het keyboard en zit alleen aan de bovenkant vastgeschroeft. Het zou kunnen dat je er zo hard op drukt dat je de onderkant van het voiceboard tegen de kast aandrukt.

*Komt bij dat hij dúsdanig zacht uitstuurt dat zelfs op de koptelefoon met volume open hij erg zacht uitstuurt. muv. die kraken bij het 'doordrukken' dan.. :confused:

reageert wel op de volumeschuif maar blijft erg zacht in de maximale stand.

iemand anders nog een idee wat dit zou kunnen zijn?

Back