Motu

Trigger

Ingeburgerd
Wie heeft er een conflictvrij Windows PC setje waarbij zowel een video- als audiokaart gebruikt wordt? Heb gelezen dat de Motu 2408 MK2 het beste scoort maar daar is de prijs ook naar. Ik heb ook geen Adat in- & outputs nodig. Zit eerder te denken aan een ESI Waveterninal 192X (5.1 tot 7.1 surround) of Terratec EWS88 MT.

* Wie heeft er ervaring met deze kaarten of geluidsnabewerking voor video in het algemeen?
* Zijn er ook budget SMPTE geluidskaarten op de markt?
* Zijn er al freaks die 5.1. of 7.1 surround afmixen?

Dat surround gedoe vind ik eigenlijk wel wat voor een nieuwe thread. 't is me nog steeds onduidelijk hoe je dat nu moet opnemen/afspelen/uitmixen enzo.

Afgezien van de prijs van 2408mkII, heb echt veel plezier van die kaart. Heb (nog) niet getest hoe de mkII in comb. met een videosysteem presteerd. Ik denk dat dat wel goed zit.

let bij die waveterminal wel op dat zodra je hem gaat installeren gelijk de nieuwste drivers gebruikt van het net,
een maat van mij kreeg alleen maar distorted, en heel zachtjes wat geluid eruit(hij werkt onder xp). Het bleek dat
hij gewoon de nieuwste drivers moest hebben. Ik wist echt niet dat je zulke rare kuren kan krijgen als je niet de goede driver installeerd

budget smpte kaarten zullen er vast wel zijn, maar dat kan iemand anders waarschijnlijk veel beter vertellen...

Surround mixen is duur. Heel erg duur.

Een kaart is op zich wel te doen. Je hebt ook kaarten met een DTS (dolby digital?) uitgang. Zoals een AudigyII of een Terratec variant. Maar monitoring? 5 boxen en een woofer. Van een beetje kwaliteit ben je al een Virus Keyboard verder qua prijs. En een sequencer die het aankan. Dus als je het echt wilt zul je zwaar moeten bloeden.

En smpte zou ik met een midi controller doen. Unitor2 van Emagic of eentje van MotU.

Back