Langzamerhand begint het hier weer vol te staan met gear en we zijn nu aan het bouwen aan ons nieuwe huis. In dat nieuwe huis komt een mooi aangeharkte studio te staan waar ik aan het plannen ben hoe alles georganiseerd gaat worden en ik ben nu aan het denken om misschien over te schakelen op de volgende set-up wat betreft mixen en opnemen:
2x MOTU UltraLite MK III Audio interface
2x Neutrik balanced patchbay
1x Mac Mini 2012 i5 (SSD + HD, 16GB RAM)
Één patchbay voor de drums, één patchbay voor sampler en synths.
Ik heb nu een brakke Spirit Folio SX, die als hij werkte op zich redelijk zou voldoen maar als ik een andere analoge mixer zou halen dan zou het iets degelijkers worden, wat lastig te importeren is vanwege gewicht en grootte en hier is alles op de lokale markt belachelijk duur op dit moment.
Wensen:
- Mixen moet mogelijk zijn zonder de PC te gebruiken
- 16 inputs, misschien 24 (met 3 interfaces)
- Moet op te nemen zijn op de Mac Mini als meersporen recorder via bijvoorbeeld Ableton
- Volta of iets soortgelijks wil ik gebruiken voor analoog spul waardoor de outputs ook nut hebben
- DIN en tape sync?
- Routing van effecten en inserts vanuit DAW naar buiten en weer terug
- Prettige EQ, compressie / gate leuke bonus
- Mix controleren met een iPad zou het mooiste zijn, kan dat met twee of drie interfaces?
- 2x MIDI IN/OUT zou genoeg zijn mits DIN/tape sync lekker werkt
- Volta achtige functionaliteit ook mogelijk zonder DAW?
Wie heeft er ervaring met zo'n set-up? Kan het gene wat ik nu bedenk allemaal of valt het in de praktijk vies tegen?
2x MOTU UltraLite MK III Audio interface
2x Neutrik balanced patchbay
1x Mac Mini 2012 i5 (SSD + HD, 16GB RAM)
Één patchbay voor de drums, één patchbay voor sampler en synths.
Ik heb nu een brakke Spirit Folio SX, die als hij werkte op zich redelijk zou voldoen maar als ik een andere analoge mixer zou halen dan zou het iets degelijkers worden, wat lastig te importeren is vanwege gewicht en grootte en hier is alles op de lokale markt belachelijk duur op dit moment.
Wensen:
- Mixen moet mogelijk zijn zonder de PC te gebruiken
- 16 inputs, misschien 24 (met 3 interfaces)
- Moet op te nemen zijn op de Mac Mini als meersporen recorder via bijvoorbeeld Ableton
- Volta of iets soortgelijks wil ik gebruiken voor analoog spul waardoor de outputs ook nut hebben
- DIN en tape sync?
- Routing van effecten en inserts vanuit DAW naar buiten en weer terug
- Prettige EQ, compressie / gate leuke bonus
- Mix controleren met een iPad zou het mooiste zijn, kan dat met twee of drie interfaces?
- 2x MIDI IN/OUT zou genoeg zijn mits DIN/tape sync lekker werkt
- Volta achtige functionaliteit ook mogelijk zonder DAW?
Wie heeft er ervaring met zo'n set-up? Kan het gene wat ik nu bedenk allemaal of valt het in de praktijk vies tegen?