absynth3 probleempje

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Hallo iedereen :doei:

Een vraagje...

Ik heb sinds kort Absynth 3 aangeschaft en de instalatie procedure compleet doorlopen en vrijwel meteen succesvol weten te instaleren en configureren...

Nu open ik het programma. Configureer alles tav. mijn geluidskaart. En ik speel met een presetje wat standaard meteen als eerste geselecteert is bij het opstarten.

Wanneer ik een ander presetje selecteer. Komt windows met het foutmelding verhaaltje: '' dit prgramma moet worden afgesloten, bla..bla...:bekdicht: wilt u rapport verzenden ... bla bla.... en sluit het gehele absynth af en krijg weer gewoon mijn (leeg) bureaublad te zien...

Rara wat kan dit zijn? 8D

Vaag. Heb je de laatste update gedownload via NI service center? Verder denk ik dat je voor dit soort foutmeldingen het beste ook even contact op kan nemen met NI zelf, onder vermelding van je systeem configuratie.

Ik heb FM8 ook bijvoorbeeld en deze werkt gewoon helemaal probleemloos :confused:...

Dat update is allemaal leuk opzich, maar zoiets moet (mits juist geconfigureert,geinstalleerd ed) toch gewoon goed werken...

Nee. Dat hoeft in de software-wereld helemaal niet :)

Maar werkt 'ie wel in je sequencer ipv standalone? Had je een virusscanner aan staan terwijl 'ie werd geinstalleerd?

Binnen mijn cubase SX 3 ook niet nee...

Werk met XP proffesional servicepack 2

nee, geen virusscan, zit geen internet op die computer :geslaagd:

Denk dat dit niet zozeer een fout in de absynth is. Dit lijkt meer op een fout van windows zelf of een driver fout. Misschien kun je de drivers van je soundcard updaten. En de synth deinstalleren en opnieuw instaleren wil ook nog wel eens werken.

Je kan evt proberen om presets te downloaden van internet en kijken of ie die wel in laad. Dan is de sound library van absynth niet goed

diffreQ, ik denk dat je gelijk hebt... Ik denk dat het iets met XP zelf is, of zou het ook iets kunnen zijn met ''het mappen'' :confused:....

Dus de manier waarop alles is weggezet, in mappen...?

Lijkt me sterk, tenzij je niet de administrator rechten hebt in je profiel in windows. De mappen moeten beschikbaar zijn voor lezen en schrijven. Maar nogmaals dat lijkt me heel sterk.

Wat wel zou kunnen is dat sommige bestanden op een bad sector zitten op je harde schijf. Waardoor ze onleesbaar zijn. Absynth probeert dan de info in te laden maar krijgt de foute data en weet niet wat ie daar mee aan moet. Dit is over het algemeen een van de grootste redenen waarom programma's zomaar crashen zonder enige foutmelding. Even scandisk er over heen zou kunnen helpen.

(neem aan dat je wel weet hoe maar zet het toch ff neer : start dan uitvoeren, typ chkdsk /r /f . je krijgt dan een melding dat het volume niet vergrendeld is en typ dan een j om de scan bij het opstarten te starten. Duurt een eeuwigheid maar kan het probleem oplossen)

EDIT* Met enige foutmelding bedoel ik een foutmelding van het programma zelf, de foutmelding die windows geeft is standaard zodra iets in de soep loopt ( wat redelijk vaak voorkomt daarom heb ik dat ook uigeschakeld :P)

Back