2 stuks midex8

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruiken van 2 (of meer) stuks Steinberg Midex8 op 1 computer?
Ik zou best graag een tweede erbij willen kopen, maar ik heb eigenlijk stiekum al best veel gezeik met die ene die ik al heb.
Dus ik kan me voorstellen dat twee nog meer gezeik geeft.

De oplossing die Emagic had/heeft met het doorlussen op seriele poorten is een stuk mooier, maar ik gebruik nu eenmaal Cubase SX3.

Misschien is een andere oplossing beter. Als iemand suggesties heeft hoor ik ze graag. Bespaar me echter de mac/pc, Steinberg/Logic of hardware/software enz enz disussies.

Hallo,ik heb er 2 aan mijn pc hangen,tot nu toe geen probleem,
al heb ik doordat mijn studio ook half uit elkaar hangt er niet direct heel intensief mee bezig geweest.
Nu waar je vooral moet op kijken is dat deze 500 mA verbruiken
dus de max wat een usb controller kan leveren,dus je mag er maar ééntje hangen per twee usb poorten,meestal zijn die door 1 controller gestuurd.
Eventueel kan je ook een adapter aanschaffen voor de midex van stroom te voorzien.
Verder zouden deze goed moeten werken.

Hallo,ik heb er 2 aan mijn pc hangen,tot nu toe geen probleem,
al heb ik doordat mijn studio ook half uit elkaar hangt er niet direct heel intensief mee bezig geweest.
Nu waar je vooral moet op kijken is dat deze 500 mA verbruiken
dus de max wat een usb controller kan leveren,dus je mag er maar ééntje hangen per twee usb poorten,meestal zijn die door 1 controller gestuurd.
Eventueel kan je ook een adapter aanschaffen voor de midex van stroom te voorzien.
Verder zouden deze goed moeten werken.
yep zo`n powered usb hub hoeft nieteens duur te zijn

heeft dat ding geen ingebouwde voeding?

Neen,de midex8 heeft alleen 1 ingang voor een adapter op aan te sluiten,eigenlijk zouden ze beter al de toestellen gewoon uitrusten
met een interne voeding,al die adapters steken soms mijn oren uit :-)

Back