ZERO1985
Stamgast
Ik gebruik mijn roland mc500 al een lange tijd als midi thru box (wat volgens mede forum lid Danny zonde is ;-), maar dat even daargelaten, als thru box werkt ie in ieder geval prima en ik gebruik mijn rm1x als sequencer ).
Maar steeds als ik hem opstart moet ik dezelfde handelingen verrichten, te weten:
midi, 10, enter, 1, enter, 12, enter, 1, stop, func. enter, 2, stop
Dit zet mijn mc500 op "midi transmit-->on" op midi out nummer 1 (er zit ook een midi out 2 op maar die staat standaard al op 'on') en vervolgens zorg ik op pagina 12 van het midi menu ervoor, dat de clock commando's voor midi out 1 ook op ON staat. (Midi out 2 staat wederom al op ON)
Als laatste zet ik in het func-menu de sync instelling op 'midi' i.p.v. 'internal', zodat de mc500 slave is aan de Rm1x die 'eerder' in mijn midi-keten zit.
Dis is binnen 10 sec. gedaan, maar ik vroeg mij af, aangezien de MC500 van een diskette opstart: Is het mogelijk deze handelingen vast te leggen in de mc500 software op de diskette, zodat het zelf niet in hoef te typen?
De diskette zit dus altijd in mijn mc500 en het is een super oud apparaat, dus misschien kan iemand deze roland mc500 software wijzigen?
Ik ben benieuwd ;-)
en mocht dat niet kunnen dan is het ook geen ramp, dan typ ik het even met de hand in. De diskette is van DD formaat, maar dat maakt vast niet uit.
Misschien dat Danny het weet? Want Danny heeft twee keer een mc500mkII (als ik mij niet vergis?)
groet,
daan
Maar steeds als ik hem opstart moet ik dezelfde handelingen verrichten, te weten:
midi, 10, enter, 1, enter, 12, enter, 1, stop, func. enter, 2, stop
Dit zet mijn mc500 op "midi transmit-->on" op midi out nummer 1 (er zit ook een midi out 2 op maar die staat standaard al op 'on') en vervolgens zorg ik op pagina 12 van het midi menu ervoor, dat de clock commando's voor midi out 1 ook op ON staat. (Midi out 2 staat wederom al op ON)
Als laatste zet ik in het func-menu de sync instelling op 'midi' i.p.v. 'internal', zodat de mc500 slave is aan de Rm1x die 'eerder' in mijn midi-keten zit.
Dis is binnen 10 sec. gedaan, maar ik vroeg mij af, aangezien de MC500 van een diskette opstart: Is het mogelijk deze handelingen vast te leggen in de mc500 software op de diskette, zodat het zelf niet in hoef te typen?
De diskette zit dus altijd in mijn mc500 en het is een super oud apparaat, dus misschien kan iemand deze roland mc500 software wijzigen?
Ik ben benieuwd ;-)
en mocht dat niet kunnen dan is het ook geen ramp, dan typ ik het even met de hand in. De diskette is van DD formaat, maar dat maakt vast niet uit.Misschien dat Danny het weet? Want Danny heeft twee keer een mc500mkII (als ik mij niet vergis?)
groet,
daan