Roland MC-500 vraag m.b.t. de software (MK I)

ZERO1985

Stamgast
Ik gebruik mijn roland mc500 al een lange tijd als midi thru box (wat volgens mede forum lid Danny zonde is ;-), maar dat even daargelaten, als thru box werkt ie in ieder geval prima en ik gebruik mijn rm1x als sequencer ).

Maar steeds als ik hem opstart moet ik dezelfde handelingen verrichten, te weten:

midi, 10, enter, 1, enter, 12, enter, 1, stop, func. enter, 2, stop

Dit zet mijn mc500 op "midi transmit-->on" op midi out nummer 1 (er zit ook een midi out 2 op maar die staat standaard al op 'on') en vervolgens zorg ik op pagina 12 van het midi menu ervoor, dat de clock commando's voor midi out 1 ook op ON staat. (Midi out 2 staat wederom al op ON)

Als laatste zet ik in het func-menu de sync instelling op 'midi' i.p.v. 'internal', zodat de mc500 slave is aan de Rm1x die 'eerder' in mijn midi-keten zit.

Dis is binnen 10 sec. gedaan, maar ik vroeg mij af, aangezien de MC500 van een diskette opstart: Is het mogelijk deze handelingen vast te leggen in de mc500 software op de diskette, zodat het zelf niet in hoef te typen?

De diskette zit dus altijd in mijn mc500 en het is een super oud apparaat, dus misschien kan iemand deze roland mc500 software wijzigen?

Ik ben benieuwd ;-) :mega: en mocht dat niet kunnen dan is het ook geen ramp, dan typ ik het even met de hand in. De diskette is van DD formaat, maar dat maakt vast niet uit.

Misschien dat Danny het weet? Want Danny heeft twee keer een mc500mkII (als ik mij niet vergis?)

groet,

daan

ik wil die mc-500 anders wel ruilen voor een midi thru bx :L

nee, volgens mij is het niet mogelijk
zou wel handig zijn in elk geval.

Je kunt een Autoload bestand aanmaken. Dan laadt de MC-500 de eerste song bij het opstarten automatisch. Dan hoef je de instellingen niet elke keer opnieuw te maken.
Het is wel lang geleden en mijn MC-500 II is sinds de komst van andere hardware werkloos (zie mijn webstek), dus je moet even de handleiding erbij pakken. Als ik me goed herinner, zit het in het menu Utility.
Als je er niet uitkomt, hoor ik het wel met een pb.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

@rvooh: als het een slechte sequencer zou zijn en al had ik hem puur en alleen voor de thru-box functie nodig, dan had ik misschien wel met je willen ruilen; maar hij is veel te stoer ;-) Ik heb hem ooit voor 55 of 60 euro gekocht, goeie prijs eigenlijk?

@Kakikaze: Dank voor de tip! Maar ik kan nergens een Autoload functie vinden in de handleiding. In het Utillity menu kan je een disk formatteren, kopieëren, de mc500 software opnieuw laden (is volgens mij exact hetzelfde als de mc500 uitzetten en dan opnieuw aanzetten). Als jij zegt dat het moet kunnen ben ik nog steeds heel benieuwd!! Maar ik begrijp dat jij de mkII versie hebt en dus ook de Super MRC software daarop gebruikt?

Het zou mooi zijn als je voor wat ik wil de software niet hoeft aan te passen, maar dat daar inderdaad een aparte functie voor is.

mc500

mc500

is er iemand die me de software kan sturen vd mc500
genaamd mc-500 mkii

dit is een song to midi converter

bvd op e mailadres aub

thomusic@home.nl

ik weet niet of Danny hier blij mee is ;-) maar wellicht dat mede-forumlid Danny je aan de Super MRC software kan helpen?
Hij heeft als ik me niet vergis 1 MC500 mk1 en twee mc500 mkII. Ik heb hem ooit de mk1 software opgestuurd naar België ;-)

Ik vrees dat ik alleen geen antwoord ga vinden op mijn eigen vraag.. ;-(

Ik typ bij het opstarten van de mc500 dus altijd in: midi - enter - 10 - enter - 1 - enter - 12 - enter - 1 - enter - stop - func - 2 - enter - 2 - enter - stop

Kan ik deze procedure automatiseren m.b.v. de opstartdiskette?

bvd,

daan

Back