Toetsenman/vrouw gezocht.

HAMMAR

Nieuwkomer
Hallo,

Voor onze sympho-band in oprichting zijn wij nog op zoek naar een toetsenman/vrouw.
Geen absolute sympho-liefde vereist, wel een goeie basistechniek en interesse in deze muziek die vaak/soms net iets verder gaat dan refreintje/coupletje. Onze helden zijn o.a. YES, Genesis, Marillion, Kayak enz. enz. De status van de band wordt low-profile. Ben je nieuwschierig geworden en wil je meer informatie?, mail dan even naar Sympholover@gmail.com.

Reeds aanwezig: gitaar, drums en basgitaar.
Gezocht wordt nog: toetsenman/vrouw, zanger/es en eigen oefenruimte.

Zuidholland omgeving Bollenstreek.

Hey Yngwie :)

Wat bedoel je precies met low-profile? En wat zijn jullie leeftijden, eerdere ervaringen e.d.?

Yngwie??

Wij zijn wat "oudere jongeren", zeg maar veertigers. Met low profile bedoel ik lekker wekelijks repeteren op een vaste doordeweekse avond, rustig werken aan een goed lopend reportoire en dan af en toe optreden, dus niet voor de poen!
Het zal namelijk best niet makkelijk zijn om dit soort muziek te spelen.
Wij zijn echt geen geweldenaren dat we dit nou zo maar even uit de mouw schudden. We hebben best wat bandervaring alleen nog nooit de juiste mensen gevonden om zo'n soort band op te zetten en we willen dit toch minstens een keer serieus geprobeerd hebben!

We willen ook niet meteen met Gates of Delirium van Yes beginnen, misschien wat van Kayak, Camel, niet meteen de lat te hoog leggen.

Drummer (speelt ook een aardig moppie acc. gitaar.)
Gitarist (speel ook een aardig moppie toetsen.)
Bassist zijn reeds gevonden.

Contacten lopen nog met een eventueel zanger/gitarist, is nog niet concreet.

maar geen interesse dus?
Op zich wel een beetje, maar ik ben geen toetsenist (wel gitarist/basgitarist/violist/altviolist) ;) Bovendien heb ik al 2 bands waar ik eigenlijk niet genoeg tijd voor heb... Ik dacht gewoon: kom, laat ik 'ns de vragen stellen die toch gesteld gaan worden ;)

:halleluja WEL meteen met gates en delirium beginnen mannen..?..
als dat niet lukt kun je je gewoon veel ellende besparen...

volgens mij zijn juist de Yes platen super simpel te spelen..het tempo ligt ook nog enorm laag....en het blijft zich maar herhalen .dus ..aan de slag ermee..

Groet Murc..geen sympho ervaring dus niet te recruteren..

Laatst gewijzigd:
:halleluja WEL meteen met gates en delirium beginnen mannen..?..
als dat niet lukt kun je je gewoon veel ellende besparen...

volgens mij zijn juist te Yes platen super simpel te spelen..het tempo ligt ook nog enorm laag.....dus aan de slag ermee..

Uuuuuuuhhhhhhhhh........................... Heb je die Yes-platen weleens gehoord dan? En dan vooral Relayer, met The Gates en Sound Chaser? Da's geen 90125 met Owner of a Lonely Heart hoor; als je dat gemakkelijk te spelen vindt, dan ligt je standaard toch best hoog hoor! Okee, met veel oefenen is uiteindelijk (bijna) alles te spelen, maar dan is het nog niet simpel! 8D Het lijkt me daarbij ook niet gaaf om met een nummer te beginnen dat na een paar maanden pas begint te lopen (Gates is ook 20+ min. lang hè!); niet bijzonder goed voor zelfvertrouwen, speelplezier en dergelijke... Alhoewel veel prog nog niet zo supermoeilijk is; meer een kwestie van strak zijn en goed met ritmes om kunnen gaan (King Crimson bijvoorbeeld!). Maar dat terzijde - en geldt dus niet voor The Gates of Delirium. ;)

Ik zou trouwens best interesse hebben, ware het niet dat ik niet in de buurt woon, weinig tijd heb én geen auto. Maar desalniettemin toch veel succes met de zoektocht en straks met de band! Wel en flink pretentieuze naam kiezen hè; dat hoort erbij! :P

Mooie discussie onstaat hier wel! Tja, die muziek en dan vooral YES heeft mij echt totaal gegrepen.
Ik heb geen idee of ik er ooit iets van zal kunnen spelen, maar wie niet probeerd......Meespelen met een cd is toch heel iets anders hoor! dan volg je toch meer dan eigenlijk de bedoeling is. Ik doe 't wel vaak, achter m'n TD10, mp3'tje op en gaan! (Ik ben drummer trouwens).
Zou toch zo graag eens proberen zoiets van de grond te tillen.

Trouwens, check Knight of the Progs eens, een mooi voorbeeld: www.sympho.nl

Back