Machinedrum tempo encoder vervangen?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Ik ga binnenkort (in de komende 6 maanden) mijn machinedrum verkopen.

Nu heb ik hem al een jaar of 3, doet de TEMPO knop afentoe wat raar (verspringen in waarde)..
Ik wil hem uiteraard in 100% werkende staat kunnen verkopen, dus zal die tempo knop vervangen moeten worden..

Voor ik alles ga openvijzen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoorde wel eens dat die knoppen heel lastig te vinden zijn?

alvast bedankt voor reacties

elektron al benaderd, misschien kun je er daar een bestellen en hem er zelf in zetten?

ja, vorig jaar al eens geprobeerd.. is bijna een flame-war via email geworden:
1) weigerden het kosteloos te herstellen, ook al was ik nog maar net over garantie, en was ie net binnen voor een (dure!) UW upgrade
2) weigerden het type te zeggen wegens "CLASSIFIED"

hoe boos ik erdoor werd, ik heb het laten zijn daar mijn machinedrum daar nog was.

ik heb zopas -een jaar later- een heel beleefde mail naar support gezonden, vanop een ander adres..
en nu zweer ik het... als het niets oplevert ga ik eens serieus met modder gooien richting elektron. Al die crap van Elektron friend enzo.. ik behandel mijn vrienden in elk geval zo niet.

sorry voor de rant

trek de de plastic dop ervan, kan je dan niet zien welke encoder erin zit ?

een ervaren oog vast wel..

enige wat ik zie is een (verzinkte?) voet.. ziet er wel degelijk spul uit anders.
ik vermoed dat het type onder de voet staat, daarvoor moet ik hem demonteren en lossolderen en dat ga ik niet zomaar doen.

en nu zweer ik het... als het niets oplevert ga ik eens serieus met modder gooien richting elektron. Al die crap van Elektron friend enzo.. ik behandel mijn vrienden in elk geval zo niet.

Hellemaal mee eens, Elektron is nou niet echt klantvriendelijk te noemen op dit gebied. Mijn tempo encoder is ook fokked, heel erg irritant en ben geloof ik niet de enige.

ff een foto:

Attachments

• IMG_0765.jpg
    IMG_0765.jpg
    32 KB · Bekeken: 85
Die is goed!

nadat Jon me vorig jaar een uitzonderlijk dure reparatie aanbood, geen knoppen afzonderlijk wilde verkopen en me uiteindelijk vertelde dat het type encoder "classified" is, is hij dit jaar blijkbaar beter gezind..

Zo heeft ie voor mij een Order klaar gezet, van de originele encoders..
En dit voor een SPOTPRIJS, want 6,25 euro noem ik niet bepaald duur voor dergelijk type encoder..

Zodus, zonder zagen betaalt, prijzen, zie bijlage.
:okdan:

Attachments

• elektron.jpg
    elektron.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 77
Heb je voor mij het email adres van die gast?
Eindelijk een mooie prijs of zal hij uit sympathie alleen voor jouw doen?

Heb je voor mij het email adres van die gast?
Eindelijk een mooie prijs of zal hij uit sympathie alleen voor jouw doen?

gewoon het normale support adres van elektron, te vinden op de site

vanaf mail 1 ben ik uitermate vriendelijk geweest onder de vorm van "dear elektron" e.d.
ze weten dat ze met zulk type klanten heel goed moeten omgaan.
reken daarbij ook even de wind dat ze gevangen hebben met hun mkII update (als ze er zelfs al een officiële statement moeten over maken)

Laatst gewijzigd:
misschien hebben ze eindelijk wat geleerd. ik vond het rvooh verhaal ten tijde van de update ook al tenenkrommend. zeker gelet op de vele problemen met het md draaigebeuren. en het gekke is, verder vind ik m gebouwd als een tank: achterop ook mooi en degelijk, de outputs en zo. pads werken lekker en perfect. heb overigens zelf nooit problemen gehad met encoder of potmeters, maar ik was ook geen heavy gebruiker.

Ik heb nu net ook de encoder besteld.
contact gehad met jon en voor 9 euro inc. verzenden een nieuwe encoder
dial... Ik ben weer helemaal blij met de Elektron service!!

Iemand nog een monomachine te koop voor mij? :P

Laatst gewijzigd:
ja, ik heb die knop hier al liggen, zal es proberen te achterhalen welk type het is..

niemand een spectralis te ruil? :p
of geservicete machinedrum kopen?

waarom... voor 9 euro heb je er een.
maar ja wellicht kan het nog goedkoper :D

Ik heb vandaag de encoder binnen gekregen, mooi dus.

Ik probeerde vanmiddag de grote tempo knop er af te trekken met behoorlijk wat kracht, maar voorzichtig. Maar dat ging niet van 1 2 3, laat ik toch maar even door een profie doen :)

Maar het mooie is dat de dial het weer helemaal perfect doet! dankzij dat rukken aan de dial. dus soms werkt de "klap op televisie" methode toch echt wel :D

lol inderdaad, zo had ik ook al enkele keren de knop hersteld, hevig duwen/trekken/draaien

ik kan inderdaad bevestigen dat het GEEN gemakkelijke klus is om dat te vervangen..
het Elektron soldeersel komt moeilijk los..

Heb moeten een soldeerstation + pomp lenen van een vriend (alsook zijn handige hand) want met mijn tools ging het niet lukken.

Eens het meeste soldeersel is 'opgezogen' kan het ook nog een hele moeite worden om de encoder er netjes uit te krijgen.
Zit vast me 2 beugels .. Die heb ik voor het gemak met een fijn kniptangetje doorgeknipt, dan kan je er beter bij om netjes te werken.

denk dat de belangrijkste factor het gereedschap is,
dus laat je zeker niet ontmoedigen door mij.

als je weet van jezelf dat je handig bent, en je hebt geduld dan zou het moeten lukken.. maar als je nog nooit een pot vervangen hebt in je leven, laat staan een soldeerbout aangeraakt, dan moet je er zeker niet aan beginnen!

succes!

Back