Nog een Leek

LeMarc

Nieuwkomer
Hallo mensen,
Ik ben begonnen met een klein projectje en daarvoor heb ik het een een ander aan onderdelen nodig en ik ben nogal een leek op bepaalde gebieden.

Wat ik zoek: Een synthesizer of midi controller waarvan ik de toetsen onafhankelijk van elkaar kan instellen. Dus per toets een sound toewijzen(ook moet ik sounds kunnen inladen die ik zelf digitaal heb gemaakt). Het instrument moet onstage kunnen spelen met de voorgeprogrammeerde sounds. Ook moet ik pre sets in kunnen stellen zodat ik met 1 druk op de knop een andere soundpreset te voorschijn kan toveren. Het geval moet niet al te groot zijn. Ik moet er een hebben met 4 octaven en uiteraard een beetje betaalbaar (max 200eur).

Heeft iemand wat advies voor me?
Alvast heel erg bedankt

Allereerst: op een MIDI controller kan je geen geluiden inladen.

Ik vermoed dat je meer gaat gebaat zijn met zoiets als een Akai MPC. Of je zal voor de combinatie software-hardware moeten gaan. Ik vrees dat je in beide gevallen het budget van 200 e niet zal halen.

Trouwens, wat bedoel je met "sounds"? zijn dit samples of zijn dit presets van een synthesizer?

200 euro is bizar weinig (lees: onmogelijk) tenzij je nu al je laptop en bijbehorende software hebt die het echte werk voor je doet. Een Roland SP-404 of zo kan het wel voor je doen, maar die heeft geen toetsen, alleen drukknoppen.

Als programma denk ik dat je met NI Battery wel een eind komt.

Wat ik wil doen is live kunnen spelen met samples die ik zelf heb gemaakt via software matige VST's. Deze samples moet ik kunnen toewijzen aan de toetsen zodat ik ze live kan spelen.
Hopelijk is dit iets duidelijker :)
ZOu het ook mogelijk zijn om een midi controller te hooken met mn laptop waar ik samples op heb staan om ze zo af te spelen? zo ja, met welk programma kan ik de samples dan toewijzen?

tja....
200 euro is gewoon je grootste probleem denk ik, de rest is vrij simpel.